گوگل درایو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ Google Drive چگونه کار میکند؟ – سئو مکانیک

گوگل درایو (Google Drive) چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر برای ذخیره سازی اطلاعات خود با کمبود فضا مواجه شده باشید و به دنبال روشی برای ذخیره سازی بیشتر باشید حتما نام گوگل درایو را شنیده اید. در این مطلب از سئو مکانیک به بررسی گوگل درایو خواهیم پرداخت.

در طی سال ‌های اخیر به دلیل فضای ذخیره‌ سازی بر روی دستگاه‌ های دیجیتالی و امنیت پایین آنها بسیاری از وب سرویس ‌ها خدماتی را ارائه داده ‌اند که می ‌توانید اطلاعات خود را بر روی فضای ابری در فضای اینترنت ذخیره کرده و با امنیت بالا از آنها نگهداری کنید.

گوگل درایو چیست و چه کاربردی دارد؟

 گوگل درایو چیست؟ Google Drive یکی از سرویس‌ های محبوبی است که توسط شرکت گوگل ارائه‌ شده است و به کاربران خود این امکان را می ‌دهد که فایل‌ ها و اطلاعات خود را بر روی فضای ابری ذخیره کنند و در صورت نیاز به آنان بتوانند دسترسی داشته باشند.

این یکی از بهترین خدماتی است که توسط برندهای معتبر ارائه می ‌شود و می ‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کند.

گوگل درایو به‌ طور میانگین به هر کاربر ۱۵ گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره ‌سازی اطلاعات قرار داده ‌است که در صورت امکان کاربران می ‌توانند این فضای ذخیره‌ سازی را ارتقا داده و با پرداخت هزینه آن را افزایش دهند.

تعرفه گوگل درایو چقدر است؟

همان‌ طور که در تعریف بخش قبلی گوگل درایو چیست به آن اشاره کردیم کاربران در صورت نیاز می ‌توانند فضای ذخیره‌ سازی اطلاعات خود را ارتقاء دهند.

یکی از مهم ‌ترین پلن هایی که گوگل در اختیار کاربران فعلی خود قرار می ‌دهد خرید فضای ذخیره ‌سازی ۱۰۰ گیگابایت است که هزینه ‌ای معادل ۲ دلار کانادا را به ‌صورت ماهیانه در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  استفاده از ویدیو در طراحی سایت - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

البته گزینه ‌های دیگری نیز برای ذخیره ‌سازی اطلاعات نیز وجود دارد که کاربران می ‌توانند از آن نیز استفاده کنند.

برای مثال کسانی که به‌ دنبال ذخیره ‌سازی بیشتر اطلاعات هستند، می‌ توانند از پلن ۳۰ ترابایت فضای ذخیره ‌سازی استفاده کنند که هزینه ‌ای معادل ۴۱۹ دلار در ماه برای آنان در پی خواهد داشت.

برای خرید فضای ذخیره‌ سازی نیاز است که شما حساب بانکی بین ‌المللی داشته باشید و اگر فاقد حساب بانکی بین ‌المللی هستید می ‌توانید از شرکت ‌هایی که به‌ صورت واسط فعالیت می ‌کنند نقل ‌و انتقالات پول خود را انجام دهید و فضای ذخیره ‌سازی خود را بر روی گوگل درایو ارتقا دهید.

کاربردهای گوگل درایو چیست ؟

در این قسمت از مقاله باید به پاسخ سوال کاربردهای گوگل درایو چیست بپردازیم.

همان‌ طور که گفتیم شرکت گوگل فضایی را در اختیار کاربران قرار داده تا اطلاعات خود را ذخیره‌ سازی کند این اطلاعات می ‌تواند هر نوع اطلاعاتی که بر روی لپ ‌تاپ یا گوشی شما وجود دارد باشد و در حال حاضر بیش ‌از ۳۰ نوع فایل را می ‌توانید بر روی گوگل درایو ذخیره کنید و آنان را مدیریت کنید.

از نمونه فایل ‌هایی که می ‌توانید بر روی گوگل درایو ذخیره کنید فایل ‌های متنی عکس، صوت، فایل ‌های آفیس، فایل ‌های گرافیکی، فایل ‌های پی‌ دی‌ اف، اتوکد، فونت ها و حتی مخاطبین سیم کارت ‌های خود را نیز می ‌توانید بر روی گوگل درایو ذخیره کرده و در صورت نیاز به آنان به ‌صورت آنلاین استفاده کنید یا آ‌نها را ویرایش یا حذف کنید.

بیشتر بخوانید  نمایش بنر تبلیغاتی در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل

به ‌طور کلی گوگل درایو یک حافظه داخلی شخصی می ‌باشد که می ‌تواند تمامی اطلاعات شما را به‌ خوبی نگهداری کرده و از آنان محافظت کند این ‌موضوع نیز وظیفه گوگل درایو است که بر امنیت اطلاعات شما افزوده و از آنان محافظت کند.

در بخش بعدی به موضوع امنیت در Google drive  بیشتر خواهیم پرداخت.

امنیت google drive چگونه است ؟

با توجه به تعریف اصلی گوگل درایو چیست و وظایف آن همان ‌طور که می ‌دانید این شرکت ذخیره ‌سازی دارای امنیت اطلاعات بالایی است اما دو مشکل در امنیت گوگل درایو وجود دارد که باید آن را شرح دهیم.

امنیت حفاظت از اطلاعات برای کاربران بسیار بالاست و شما با اطمینان بسیار بالایی می ‌توانید فایل‌ های خود را بر روی گوگل درایو ذخیره کنید.

اما مشکلی که در اینجا مطرح می ‌شود این است که در مدت ‌زمانی که فایل به گوگل درایو خواهد رسید، رمزگشایی برروی فایل ‌ها انجام می ‌شود و برای مدتی فایل‌ ها به این صورت باقی خواهند ماند.

البته گوگل درایو مجدداً فایل‌ های شما را اسکن و رمزنگاری می ‌کند و گزینه دوم این است که شما به ‌عنوان یک کاربر هیچ ‌گونه کنترلی بر روی رمزنگاری فایل ‌های خود نخواهید داشت.

البته کاربران گوگل درایو می‌ توانند به هر شکلی فایل ‌های خود را مدیریت کنند. اما مدیریتی بر روی رمزنگاری و امنیت اطلاعات وجود ندارد و این‌ موضوع هر چه هست به شرکت گوگل درایو مربوط خواهد شد.

زیرا آنان امکانات امنیت اطلاعات ثبت شده را در دست خود خواهند داشت و مدیریت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  بررسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا - سئو مکانیک

چگونه فایل ‌های خود را بر روی گوگل درایو ذخیره کنیم؟

اما شاید از خود بپرسید که نحوه ذخیره ‌سازی بر روی گوگل درایو چگونه است؟ و چطور باید فایل‌ های خود را بر روی گوگل درایو ذخیره کنید.

شما برای دسترسی به فضای ابری رایگان خود می ‌توانید از یک اکانت جیمیل استفاده کنید.

به این صورت که اگر دارای جیمیل نیستید در سرویس جیمیل گوگل ثبت ‌نام کرده و از آن برای ورود به فضای ذخیره‌ سازی خود استفاده کنید بعد از لاگین با آدرس جیمیل و رمز خود می ‌توانید بر روی آدرس google drive وارد شوید و برای ذخیره ‌سازی اطلاعات خود اقدام کنید.  

ثبت نام و شروع بارگذاری اطلاعات در گوگل درایو کاملا مشخص است و زمان بارگذاری اطلاعات شما کاملا بستگی به میزان حجم و فضایی که در ادامه نیاز دارید تا اطلاعات خود را آپلود کنید، خواهد داشت.

هر چقدر حجم اطلاعات شما بیشتر باشد زمان بیشتری را برای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت.

نحوه دسترسی به گوگل درایو چگونه است ؟

شما برای دسترسی به گوگل درایو نحوه ورود و پاسخ به این سوال که نحوه دسترسی به گوگل درایو چگونه است؟

می ‌توانید از دستگاه ‌های دیجیتالی خود استفاده کنید.

برای مثال شما قادر خواهید بود که بر روی گوشی بر روی لپ ‌تاپ و یا بر روی کامپیوترهای دسکتاپ خود به سرویس گوگل درایوتان دسترسی داشته باشید و از فایل ‌های ذخیره ‌سازی شده استفاده کنید و یا آنان را ویرایش یا حذف کنید.

دسترسی به گوگل درایو اصلا محدودیت نخواهد داشت.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *