استفاده از ویدیو در طراحی سایت – آژانس خلاقیت سئو مکانیک

در سال های اخیر استفاده از انیمیشن در طراحی وب به عنوان دکمه های جذاب در لیست افزایش زیادی یافته است. اخیراً استفاده از تصاویر پس‌زمینه متحرک یا استفاده از فیلم‌ها در طراحی سایت برای جذب بازدیدکنندگان و افزایش زمان بازدید آنها به یک روند تبدیل شده است. البته شرکت ها باید در استفاده از این گرایش دقت کنند تا به عملکرد سایت آسیبی وارد نشود و باعث کاهش سرعت سایت و یا تاثیر منفی بر تجربه کاربری آن نشود. در ادامه به معرفی 5 سایتی می پردازیم که از فیلم ها و تصاویر متحرک در پس زمینه استفاده می کردند.

خلاصه این مقاله به صورت فایل صوتی برای شما آماده شده است، لطفا تجربه خود را با وبلاگ صوتی سئو مکانیک در میان بگذارید.


استفاده از تصاویر متحرک در طراحی سایت ناریسون

توجه به نحوه نمایش سایت در صفحات موبایل این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است. تلفن های همراه پیشرفت های زیادی کرده اند و از ویژگی های بسیاری پشتیبانی می کنند. اما هنوز از ویدیوهای مورد استفاده در طراحی وب پشتیبانی نمی کنند. در برخی موارد دکمه های پخش خالی به نظر می رسند و در برخی موارد پس زمینه اصلا لود نمی شود. به جای استفاده از ویدئو در موبایل و به خطر انداختن نتایج نامطلوب، استفاده از طرح های مختلف برای موبایل توصیه می شود.

سایت Nerisson یک نمونه موفق در این زمینه است. در وب سایت این شرکت از تصاویر محرک به صورت زیرکانه برای افزایش تعامل مخاطب با سایت استفاده شده است. اما وقتی به نسخه موبایل این سایت می روید، می بینید که تصاویر ثابت سازگار با سایت با تصاویر متحرک جایگزین شده اند. با کمک جاوا اسکریپت، توسعه دهنده سایت شما می تواند به تنظیمات سمت کاربر دسترسی داشته باشد و ویدیو را از دستگاه های اندروید و iOS حذف کند.

بیشتر بخوانید  لینک سازی داخلی و خارجی - سئومکانیک

استفاده از تصاویر متحرک در طراحی سایت YQ

مسئله دیگر خوانایی نوشته ای است که روی پس زمینه ویدیو قرار می گیرد. از رنگی استفاده کنید که به خوبی با طراحی کلی سایت شما ترکیب شود و هماهنگ باشد اما با پس زمینه ویدیو تضاد داشته باشد و آن را خواناتر کند. اگر هیچ رنگی ویژگی های بالا را ندارد، می توانید از ناحیه نمایش متن برای تمایز بین متن و ویدیو استفاده کنید تا متن شما قابل خواندن باشد.

سایت Y.CO نمونه خوبی برای استفاده از این تکنیک است. سایت Y.CO نشان داده است که طراحی خوب نیازی به ایجاد تضاد در سایت ندارد. این سایت با استفاده از متن هایی با فونت برجسته، حروف درشت و رنگ سفید توانسته است سایتی جذاب طراحی کند. سهولت استفاده از سایت نقش بسیار مهمی در رضایت کاربران دارد و استفاده از فونت های خوانا نیز عامل موثری در این زمینه است.

استفاده از ویدئو در طراحی سایت Eagle Clean

در طراحی وب، طراحان باید هویت برند را نیز در نظر بگیرند. آنچه آنها ایجاد می کنند باید با هویت برند نیز مطابقت داشته باشد. برخی از سایت ها از ویدئو در طراحی سایت به خوبی استفاده می کنند و برخی دیگر از آن سوء استفاده می کنند و کیفیت سایت و تجربه کاربری (UX) را کاهش می دهند.

سایت EagleClean سایتی است که توانسته معیارهای ذکر شده را رعایت کند. در فیلم پس زمینه این سایت از دستکش زرد رنگ استفاده شده است که در لوگوی این شرکت نیز وجود دارد. این ویدیو یک بار پخش می شود و تکرار نمی شود که آن را جالب و سرگرم کننده می کند. EagleClean یک شرکت خدمات نظافتی است و این موضوع (تمیز بودن) در طراحی وب سایت آنها نیز دیده می شود.

بیشتر بخوانید  Bootstrap چیست و چه کاربردی دارد؟ - سئومکانیک

استفاده از ویدئو در طراحی سایت مک لن

فرناندو جی مکلن، طراح وب اهل کالیفرنیا از تکنیک جالبی در طراحی وب سایت خود استفاده کرده است. فرناندو از ویدئوهای خود برای طراحی سایت استفاده کرد و منوها را در کنار و پایین آن قرار داد. چیزی که ویدیوی فرناندو را متفاوت می کند، تار شدن عمدی آن است.

استفاده از این تکنیک در سایت فرناندو چندین پیامد مثبت دارد. اول از همه، ویدیوی مبهم و بی صدا کنجکاوی عموم را برمی انگیزد. همچنین پس از اطلاع از اتفاقاتی که در ویدیو می افتد، توجه مخاطب به محتوای سایت جلب می شود. سایت مک‌لن نمونه‌ای عالی برای ایجاد علاقه در مردم بدون پرت کردن حواس آنهاست. اگر کسب و کار شما می خواهد از ویدئو استفاده کند و حجم آن زیاد است، استفاده از تکنیک هایی مانند ویدئو تاری در طراحی وب می تواند راه حلی باشد.

استفاده از ویدئو در طراحی وب در پروونس

صفحه اصلی پروونس شامل ویدیویی است که با مونتاژ فیلم‌هایی که هنرمندان در شهر گرفته‌اند ایجاد شده است. علیرغم زیبایی، برخی از ویدیوها با کیفیت و واضح نیستند. سایت My Provence با قرار دادن یک لایه متن روی ویدیو این مشکل را به خوبی مدیریت کرد. قرار دادن این لایه باعث شد تا مخاطب کمتر درگیر تفاوت کیفیت فیلم های استفاده شده باشد.

راه های دیگری برای حل این مشکل وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از لایه‌های نیمه شفاف برای مخفی کردن تصاویر دانه‌دار بدون کاهش محتوای مورد نظر است. به یاد داشته باشید که استفاده از ویدیوهای با کیفیت پایین می تواند بسیار آزاردهنده باشد و بر تجربه کاربری سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید  وبلاگ چیست؟معرفی معروف ترین وبلاگ های فارسی✔️ - سئو مکانیک


با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، نظر شما در مورد استفاده از ویدئو در طراحی سایت چیست؟ آیا کاربر ایرانی نسبت به ویدیو در طراحی وب احساس منفی نمی کند؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *