نمایش بنر تبلیغاتی در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل

هنوز دو هفته از مقاله منتشر شده در سئو مکانیک با عنوان گوگل بزرگترین اسپمر نتایج جستجو نگذشته است که گوگل روش جدیدی را برای تبلیغات در نتایج جستجو آزمایش کرده است. بنرهای بالای سایت عموماً گران ترین و موثرترین قسمت تبلیغاتی هر سایتی به حساب می آیند، زیرا هزینه اجاره یک ماهه آن در برخی از سایت های بزرگ ایرانی بین 3 تا 5 میلیون است.
حال فرض کنید یک بنر تبلیغاتی در سایت گوگل دارید و در قسمت نتایج جستجو چه قیمتی برای آن متصور هستید؟ به تازگی تصویری در اینترنت منتشر شده است که نشان دهنده وجود بنرهای تبلیغاتی در نتایج گوگل است. در نگاه اول این تصویر شبیه یک شوخی به نظر می رسد، اما گوگل در پاسخ به سوالات متعدد کاربران این موضوع را تایید کرد و آن را یک تست بین المللی و فقط برای آمریکا نامید.

نمونه ای از آزمایش گوگل با نمایش تبلیغات بنری در نتایج جستجو

همانطور که از تصویر مشخص است، این بنر تبلیغاتی در نتایج جستجوی مربوط به خطوط هوایی نمایش داده می شود و کاملاً به جستجوی کاربر مربوط می شود. از طرفی فضای اختصاص داده شده به این تبلیغ و بنر آن تقریباً کل فضای مانیتور کاربر را در بر می گیرد و برای مشاهده نتایج واقعی باید به پایین صفحه اسکرول کرد.
در سال 2005، گوگل اعلام کرد:

هیچ بنری تبلیغاتی را در صفحات گوگل یا نتایج جستجو نخواهید دید. تصاویر فلش، پاپ آپ ها، تبلیغات گرافیکی در کنار سایت هرگز در هیچ کجای صفحات گوگل دیده نمی شوند.

هیچ بنری تبلیغاتی در صفحه اصلی گوگل یا صفحات نتایج جستجوی وب وجود نخواهد داشت. در سرتاسر سایت گوگل ویجت های دیوانه کننده، پر زرق و برق و پرنده وجود نخواهد داشت. هرگز.

امروز، نزدیک به 8 سال پس از این اعلام عمومی، گوگل در حال آزمایش استفاده از تبلیغات بنری در نتایج جستجو است! به نظر شما این روش تا چه حد موفق خواهد بود و صبر مردم در برابر سیاست های جدید و عجیب گوگل برای موتور جستجوی خود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ بدیهی است که بیش از آن که کاربران به گوگل و موتور جستجوی آن وابسته باشند، گوگل به آن ها وابسته است و ادامه این روند اثرات مخرب بسیاری بر آینده گوگل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  آزمون سئو - سئو مکانیک


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *