سئو ویدئو را جدی بگیرید، آموزش تکنیک های سئو ویدئو در آپارات و سایت خودمان

بازاریابی ویدیویی در حال حاضر و در اوایل سال 2018 بسیار محبوب و رقابتی شده است. از فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا سایت‌هایی که ویدیوهای آموزشی ارائه می‌دهند، همه آنها ویدیو را ابزاری مؤثر برای رساندن پیام خود به مخاطبان خود می‌دانند. در این میان، مفهوم سئوی ویدئو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

افزایش سرعت اینترنت و البته کاهش قیمت آن در سال های اخیر باعث شده تا محتوای ویدیویی بیشتر دیده شود. تحقیقات نشان می دهد که تا سال 2021، نزدیک به 80 درصد از محتوای ارائه شده در اینترنت به صورت ویدئو خواهد بود.

همچنین بررسی های آماری و نظرسنجی های اینترنتی نشان می دهد که 43 درصد از کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی به محتوای ویدیویی دسترسی داشته باشند.

بهترین تکنیک های سئو برای ویدیو

تا به حال، احتمالاً متقاعد شده اید که توجه به ویدیو می تواند تأثیر قابل توجهی بر موفقیت شما در سال 2018 در بازاریابی محتوا و سئو داشته باشد. در این قسمت سعی داریم شما را با تکنیک های سئو ویدیو آشنا کنیم.

مکان دانلود و تاثیر آن بر سئوی ویدئو

اولین نکته ای که در ارائه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای آپلود و انتشار آن است. در حال حاضر یوتیوب را می توان دومین موتور جستجوی پربازدید دنیا پس از گوگل دانست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید پس از گوگل است.

هر دوی این ابزارها به شما کمک می کنند تا هزینه آپلود و انتشار محتوای ویدیوی خود را به شدت کاهش دهید و البته شانس خود را برای کسب جایگاه در نتایج گوگل به طرز چشمگیری افزایش دهید.

در حال حاضر در 55 درصد از نتایج جستجو حداقل یک ویدیو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد می شود که البته اکثر آنها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب می باشد. به عبارت دیگر، ویدیوهایی که در آپارت و یوتیوب هستند، بیشتر در نتایج گوگل قرار می گیرند. می توان گفت تولید و انتشار ویدئو یکی از تکنیک های ضروری سئو در سال 2018 است.

بیشتر بخوانید  طراحی اپلیکیشن موبایل کاربر پسند - سئومکانیک

به دلیل محدودیت دسترسی کاربران به یوتیوب در ایران، ما امکانات و تکنیک های سئو ویدیو را بررسی نمی کنیم و از این ابزار صرف نظر می کنیم.

تکنیک های سئو ویدیو در آپارات

ایجاد کانال در آپارات به شما این امکان را می دهد که علاوه بر سایت خود فضایی برای ارائه محتوا و دیده شدن داشته باشید. معمولاً ویدیویی که روی دوربین قرار می‌دهید در مقایسه با زمانی که آن را آپلود می‌کنید و مستقیماً به سایت معرفی می‌کنید، در نتایج گوگل جایگاه بهتری پیدا می‌کند. همچنین وقتی کاربران مستقیماً در آپارات یا در قسمت ویدیوهای مرتبط جستجو می کنند، شانس دیده شدن خواهید داشت.

برای کسب جایگاه بهتر و افزایش تعداد بازدید ویدیوی خود در آپارات، نکات زیر را دنبال کنید.

  1. ترجیحا یک کانال رسمی در آپارات ایجاد کنید و تمام اطلاعات مهم از جمله آدرس سایت را وارد کنید.
  2. ویدیوهای خود را در دسته بندی های خاص و جداگانه آپلود کنید. هر دسته یک صفحه جدید برای شما در سایت آپارات ایجاد می کند. که همچنین به شما این امکان را می دهد که عبارت دیگری را هدف قرار دهید.
  3. آنها را بر اساس محتوای ویدیویی و نیاز مخاطبان تگ کنید. برچسب گذاری مهمترین عامل برای نمایش ویدیوهای مشابه است. این کار شانس شما را برای دیده شدن افزایش می دهد. برچسب‌گذاری شبکه داخلی ویدیوی شما را نیز بهبود می‌بخشد.
  4. برای هر ویدیو متن توضیحات خاص و مفیدی بنویسید و لینک صفحه یا مقاله مربوطه را در سایت خود در این متن قرار دهید.
  5. برای نمایش ویدیو در سایت خود، ترجیحا به جای iframe از کد اسکریپت استفاده کنید.
  6. نظرات کاربران را زیر نظر بگیرید و به خوبی پاسخ دهید.
  7. حق نسخه‌برداری و آدرس وب‌سایت خود را روی ویدیوهای دانلود شده قرار دهید و به حق نسخه‌برداری ارائه شده توسط برنامه بسنده نکنید.
بیشتر بخوانید  افزایش تاثیر بک لینک با انتخاب انکر تکست

تکنیک های سئو ویدیو در سایت خودمان

در بسیاری از موارد، ما ویدیو را مستقیماً در سایت خود آپلود می کنیم و آن را در دسترس کاربران قرار می دهیم. این کار هم موقعیت مقاله شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد و هم شانس شما را برای گرفتن موقعیت در نتایج جستجوی ویدیویی گوگل افزایش می دهد. اگر ویدئو را مستقیما در سایت خود آپلود می کنید به نکات زیر توجه کنید.

  • از پخش کننده های فلش استفاده نکنید و همیشه ویدیو را با پخش کننده HTML5 در دسترس کاربران قرار دهید.
  • ویدیو را در ابتدای مقاله و بعد از یک یا دو پاراگراف قرار دهید. هرچه به پایان مقاله نزدیک می شویم، تاثیر و ارزش ویدیو کاهش می یابد.
  • از نشانه گذاری استاندارد برای ویدیو استفاده کنید. اگر از Schema استفاده نمی کنید، شانس شما برای حضور در بخش Video نتایج جستجوی گوگل بسیار کم خواهد بود.
  • قبل از ویدیو، یک تگ اختصاصی h2 برای آن ویدیو و در زیر آن یک فضای متنی برای ارائه توضیحات در مورد ویدیو داشته باشید. اگر به درستی برچسب گذاری شود، این اطلاعات به عنوان عنوان و توضیحات برای رتبه بندی ویدیوی شما عمل می کند.
  • از ویدیوهای کوتاه با حجم مناسب استفاده کنید. اگر مدت زمان ویدیو بیش از 10 دقیقه و حجم آن بیش از 15 مگابایت باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این اعداد از موضوعی به موضوع دیگر متفاوت است.
  • 15 ثانیه اول ویدیو بسیار مهم است، این زمانی است که اکثر کاربران تصمیم می گیرند که ویدیو را تا آخر ببینند یا خیر.
بیشتر بخوانید  هاست نامحدود - بررسی معایب و امکانات سرور و پهنای باند نامحدود

تصویر زیر نمونه ای از ویدیوی نشانه گذاری شده در یکی از مقالات سئو مکانیک با عنوان ثبت سایت در گوگل وبمستر است.

ویدیو را در سایت ما یا آپارات دانلود کنید

عوامل مختلفی بر این انتخاب تأثیر می گذارد. معمولاً ویدیوهایی که مستقیماً برای بازاریابی محتوا تهیه می شوند، مانند تیزرهای تبلیغاتی، ارائه محصولات، گزارش های سمینار، بریده برنامه های تلویزیونی یا موضوعات سرگرمی و … بهتر است در آپارات آپلود شوند زیرا هزینه هاست شما را کاهش می دهند و شانس بیشتری برای بازدید دارند.

هر چقدر هم که استانداردهای سئو در ویدیوهای شما در آپارات رعایت شود، بازدیدکنندگان وارد سایت شما نمی شوند. عملاً فقط نام شما را بیشتر می شناسد و درصد کمی از بازدیدکنندگان علاقه مند را جذب می کند.

اگر ویدیوی اختصاصی در زمینه هایی مانند آموزش، خلاقیت، انگیزه و … تولید کرده اید که مستقیماً به محتوای یک صفحه در سایت شما مربوط می شود. پیشنهاد می کنیم با توجه به استانداردهای سئو ویدیو آنها را دانلود و در سایت خود نمایش دهید.

این امر بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد و موقعیت بهتری کسب می کند و زمان صرف شده توسط کاربران در سایت را بسیار افزایش می دهد.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *