افزایش تاثیر بک لینک با انتخاب انکر تکست

در مقالات قبلی سئو مکانیک به ماهیت بک لینک ها، تاثیر آنها بر سئو و جریمه های گوگل برای لینک های مخرب و خریداری شده پرداختیم. در این مقاله ارزش و تاثیر واقعی بک لینک ها بر سئو را به شما آموزش می دهیم.

قبل از شروع بحث، لازم به یادآوری است که گوگل به لینک های سایت شما توجه ویژه ای داشته و به دلیل تاثیر آن در رتبه بندی نتایج جستجو، جریمه های زیادی را نیز برای ارسال کننده های هرزنامه در نظر گرفته است. برای این منظور، هنگام لینک دادن به سایت خود به موارد زیر توجه کنید:

  1. اگر تعادل منطقی بین تعداد لینک های فالو شده و فالو نشده وجود داشته باشد، طبیعتا تقریباً 40 درصد از لینک های سایت شما unfollow می شوند.
  2. از به دست آوردن یا خرید تعداد زیادی لینک در مدت زمان کوتاه (مثلاً یک ماه) خودداری کنید. اگر یک سایت کوچک با تقریبا 30 بک لینک در یک ماه 40-100 لینک جدید دریافت کند، ممکن است زنگ خطری برای الگوریتم پنگوئن باشد و سایت شما توسط گوگل جریمه شود.
  3. استفاده بیش از حد از یک کلمه خاص در متن پیوند یکی دیگر از معیارهای الگوریتم پنگوئن است. به عنوان مثال، اگر بیش از 60 درصد از لینک های ورودی به سایت شما حاوی عبارت خاصی مانند «دانلود فیلم» یا «آژانس خلاق سئو مکانیک» باشد. موقعیت شما برای این عبارت به جای بهبود، کاهش می یابد.
  4. لینک بیلدینگ سایت را فقط به صفحه اصلی محدود نکنید و لینک بیلدینگ برای صفحات داخلی را فراموش نکنید. این کار علاوه بر دسترسی سریعتر کاربران به اطلاعات، باعث جلب اعتماد گوگل و توسعه کلی سایت می شود.
بیشتر بخوانید  تگ آلت چیست؟ alt tag تصاویر در وردپرس چیست؟ - سئو مکانیک

متن لنگر یا متن پیوند شده

همه به خوبی می دانند که لینک های مناسب به سایت می تواند جایگاه شما را در نتایج گوگل بهبود بخشد، اما این بهبود برای کدام عبارت یا کلمه خواهد بود؟ گوگل چگونه تشخیص می دهد که وجود این لینک باعث بهبود رتبه سایت شما در یک عبارت خاص می شود؟
فرض کنید سایت شما دارای 100 لینک ورودی مرتبط است، آیا این لینک ها موقعیت شما را در مورد عبارت “دانلود فیلم” یا عبارت “دانلود آهنگ” یا هر دو بهبود می بخشد؟ ممکن است فکر کنید که موضوع و زمینه کاری سایت لینک دهنده عامل تعیین کننده است که تا حدودی می توانید با آن موافق باشید، اما مهمترین قسمت برای موتورهای جستجو انکر تکست یا متن لینک شده است.
Anchor Text در واقع یک عبارت مربوط به سایت شما است. ساده‌ترین نمونه‌های انکر تکست نامناسب از کلماتی مانند «اینجا»، «منبع» یا «کلیک کنید» استفاده می‌کنند. اگر سایت شما 100 لینک با کیفیت دریافت کند که همه آنها روی عبارت کلیک کنید، جایگاه شما در نتایج گوگل برای آن عبارت به میزان قابل توجهی بهبود می یابد!

بنابراین، بهترین گزینه برای متن یک لینک به سایت، کلمه کلیدی هدف شماست. البته با توجه به 4 نکته ذکر شده در بالا.

مطالعه تجربی تاثیر بک لینک

رند فیشکین بنیانگذار و مدیر عامل شرکت MOZ است که قبلاً سئوموز نام داشت. این فرد در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شهرت جهانی دارد و همچنان یکی از منابع قابل اعتماد آموزش سئو محسوب می شود. جالب است که رابطه خوبی بین او و مت کاتس به عنوان مدیر ضد اسپم گوگل وجود دارد!
رند اخیراً یک آزمایش آزمایشی را برنامه ریزی کرد که در آن دو سایت نسبتاً مشابه را هدف قرار دادند تا با استفاده از بک لینک در یک کلمه کلیدی خاص رتبه بهتری کسب کنند. سایت A در نتایج گوگل در رتبه 14 و سایت جیم در رتبه 20 قرار گرفت. برای هر یک از این سایت ها 20 بک لینک از همان سایت ها و در قسمت های مشابه تهیه شد، با این تفاوت که لینک های ورودی به سایت جیم همگی با کلمه کلیدی و لینک های ورودی به سایت الف با عبارتی مرتبط اما غیر یکسان با کلمه کلیدی هدف قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید  طراحی آرم و 5 باور غلط در طراحی آرم و نشانه


نتیجه این آزمایش بسیار جالب بود، پس از دو هفته گوگل لینک های جدیدی را شناسایی کرد و رتبه خود را تغییر داد. سایت A با 5 امتیاز از #14 به #9 جهش کرد، در حالی که سایت جیم از #20 به #1 در نتایج گوگل جهش کرد!

این نشان دهنده تأثیر بالای متن لنگر یا متن پیوند شده در رتبه بندی گوگل برای اهداف شما است.

البته به خاطر داشته باشید که زیاده روی در این کار و به دست آوردن بک لینک های مخرب می تواند منجر به جریمه شدن سایت شما توسط گوگل در دراز مدت شود و تمام تلاش شما را از دست بدهد. تجربه خود از دریافت بک لینک و تاثیر آن بر رتبه بندی گوگل را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم در مورد آن بیشتر بحث کنیم.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *