هاست نامحدود – بررسی معایب و امکانات سرور و پهنای باند نامحدود

در مقالات قبلی سئو مکانیک توضیحاتی در مورد میزبانی وب و نحوه انتخاب میزبان وب ارائه شده است. در این مقاله به بررسی هاست نامحدود و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. اگر به دنبال یک میزبان وب اشتراکی برای سایت شخصی خود هستید، به سرعت با گزینه های متنوعی در اینترنت مواجه خواهید شد و به احتمال زیاد در انتخاب گزینه مناسب دچار سردرگمی خواهید شد. نکته مهمی که در بسیاری از موارد با آن مواجه خواهید شد، پیشنهادات و پهنای باند نامحدود با قیمت ارزان است.

میزبانی نامحدود بسیار عالی به نظر می رسد، اما آیا واقعاً انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؟ متاسفانه نه! در ادامه به شما خواهیم گفت که این کار چه مزایا و معایبی خواهد داشت. ما همچنین در مقاله ای که ممکن است به آن علاقه مند باشید، به مزایا و معایب هاست رایگان پرداخته ایم.

هاست نامحدود چیست؟

به راحتی می توان تشخیص داد که عبارت “هاست نامحدود” فقط یک عبارت است و در عمل امکان میزبانی سایت های بی شمار روی یک سرور وجود ندارد. محدودیت هایی حتی برای فضای دیسک وجود دارد. در واقع، پهنای باند نامحدود یا هر چیز نامحدود نوعی اغراق است.
اگر متوجه شده باشید همه شرکت ها گزینه های محدودی را برای سرویس هاست خود ارائه می دهند و تفاوت آنها با پلن نامحدود این است که اگر در عرض یک ماه به حداکثر مجاز استفاده از پهنای باند برسید، سایت شما در دسترس کاربران نخواهد بود و یا اگر فضای دیسک شما پر باشد، نمی توانید محتوای جدیدی اضافه کنید.
حال فرض کنید 100 وب سایت هاست خود را به اشتراک بگذارند، بسته به محیط کاری و تعداد بازدیدکنندگان روزانه، بسیاری از این سایت ها از تمام امکانات و پهنای باند خود استفاده نخواهند کرد و این به صاحبان هاست اجازه می دهد افراد بیشتری را در این سرور به اشتراک بگذارند. به عبارت دیگر در یک میزبان وب نامحدود فضای و پهنای باند مورد نیاز 100 وب سایت به اشتراک گذاشته می شود اما 200 وب سایت می توانند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  الگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئوی مدرن - سئو مکانیک

معایب هاست نامحدود

فرض کنید 10 سایت از 100 سایت به اشتراک گذاشته شده در یک میزبان وب نامحدود به ترافیک و مصرف پهنای باند بالایی در روز دست پیدا می کنند، پس چه اتفاقی می افتد؟ در این مرحله، محدودیت های میزبانی نامحدود را درک خواهید کرد. در این شرایط فشار روی سرور بسیار زیاد خواهد بود و سرعت کلی آن به شدت کاهش می یابد، در نتیجه تمامی سایت هایی که روی آن قرار می گیرند حتی اگر ترافیک زیادی نداشته باشند کند می شوند. در بهترین حالت، شرکت های میزبان وب سایت پر استفاده را از سرور حذف می کنند و از آنها می خواهند که سایت خود را به سرورهای VPS منتقل کنند.
اگر سایت پرکاربرد یا کم مصرف هستید در این شرایط با مشکل مواجه خواهید شد زیرا افت سرعت برای شما قابل قبول نیست و انتقال آن به سرور دیگری آسان نیست.
البته همه این موارد در صورتی است که هاست از منابع یک سرور اشتراکی بیش از حد استفاده کند و آن را هاست نامحدود بداند. اما مطمئناً شرکت های خوبی هستند که از اعتماد مشتریان خود سوء استفاده نمی کنند و رضایت مشتری را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند.
به همین دلیل، هنگام انتخاب میزبان وب، به جای توجه به معاملات عالی و بازاریابی اینترنتی، موارد مهم تری مانند پشتیبانی مناسب، آپتایم سرور و اعتبار شرکت را در نظر بگیرید. مثلا یک میزبان وب با فضای دیسک 200 مگابایت و پهنای باند ماهیانه 2 گیگابایت و قیمتی در حدود 80 هزار تومان ممکن است بهتر از یک هاست نامحدود با همین قیمت برای شما کار کند.
همچنین قبل از انتخاب هاست می توانید تخمینی از تعداد بازدید روزانه و مصرف پهنای باند داشته باشید و در صورتی که مصرف ماهیانه شما زیاد نباشد و مخاطب خاصی را هدف قرار دهید نیازی به هاست نامحدود نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید  Magento چیست؟ مزایا و معایب مجنتو - سئو مکانیک


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *