دوره حضوری آموزش وبمستر گوگل

Google Webmaster یا به طور خاص تر، Google Webmaster Tools یک ابزار رایگان از گوگل است که به مدیران سایت و مدیران سایت اجازه می دهد تا وضعیت سئو سایت را بررسی و بهبود بخشند. اگر سایت ندارید، ممکن است هرگز نام گوگل وبمستر را نشنید، اما اگر سایت دارید و با این ابزار قدرتمند آشنا نیستید، قطعا راه سخت تری برای موفقیت خواهید داشت.

تاریخچه دقیقی از راه اندازی این ابزار و معرفی عمومی آن در دسترس نیست، اما با نگاهی به وبلاگ رسمی وب مستر گوگل، متوجه می شویم که اولین حرکت های جدی در آگوست 2006 انجام شده است. وب مستر گوگل علاوه بر عملکرد محدود، تفاوت های ظاهری زیادی نیز در آن زمان با آنچه که امروز به شما ارائه می شود، داشته است.

در مقالات قبلی سئو مکانیک به موضوعات مختلفی از جمله سئو و بهینه سازی سایت پرداخته ایم و به طور خاص قسمت های مختلف گوگل وبمستر و نحوه کار با آن را برای شما بیان کرده ایم. سوالات زیاد و گستردگی مطالب، واحد تولید محتوای سئو مکانیک را به این فکر انداخت که باید فضایی مستقل و کارآمد برای آموزش هرچه بهتر گوگل وبمستر و قابلیت های آن راه اندازی کرد که در این مقاله قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم.

ارائه ابزار Google Webmaster Seomchanic

قسمت آموزش گوگل وبمستر به عنوان زیر دامنه سایت اصلی سئو مکانیک راه اندازی شد و رابط کاربری آن تا حد امکان با فضای کاری گوگل وبمستر شبیه سازی شد. با ورود به صفحه اصلی تمامی قسمت های مهم وب مستر مانند منوی اصلی، منوی تنظیمات و منوی آموزشی پیش روی شماست و با شبیه سازی بصری به راحتی می توانید قسمت مورد نظر خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید  Accelerate mobile pages یا AMP چیست؟

پیشنهاد ما این است که ابتدا قسمت های مختلف گوگل وبمستر را در فضای واقعی ببینید و هر زمان که با سوال یا ابهامی مواجه شدید به قسمت مربوطه در فضای آموزش مراجعه کنید. بیشتر آموزش های موجود در سایت از مقالات آموزشی گوگل می باشد و در برخی موارد ممکن است همچنان برای شما مبهم به نظر برسد، در این صورت با طرح سوالات خود در همین صفحه پاسخ مناسبی از کارشناسان سئو مکانیک دریافت خواهید کرد.

علاوه بر امکانات آموزشی سایت، قسمت مجزایی برای عضویت کاربر و ثبت اطلاعات کاری و حرفه ای شما در نظر گرفته شده است که برای سایر کاربران قابل مشاهده نخواهد بود. در حال حاضر این بخش فقط به شما امکان ایجاد حساب کاربری و لذت بردن از ابزار مانیتورینگ الکسا را ​​می دهد، اما قصد داریم در آینده نزدیک امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

آژانس خلاق سئو مکانیک با برگزاری دوره های آموزشی حضوری گوگل وبمستر در نظر دارد به توسعه و بهبود فضای وب فارسی و افزایش درک عموم از سئو و مفاهیم آن کمک کند.

دوره آموزشی چهره به چهره برای گوگل وبمستر

علاوه بر آموزش آنلاین، برنامه ریزی ویژه ای برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی حضوری مدیر سایت برای کاربران سایت در نظر گرفته ایم. در این طرح می توانید با پرکردن فرم ثبت نام و بسته به ظرفیت کلاس در دوره های یک روزه آموزش وب مستر شرکت کنید و پیچیدگی های کار با این ابزار قدرتمند را فرا بگیرید. دوره های طراحی شده به سه بخش مجزا به شرح زیر تقسیم می شوند:

بیشتر بخوانید  راهنمای عمومی برای سئو سایت و هدف گذاری اولیه

مرحله اول – ارائه سایت و صفحات داخلی به مدیر وب سایت

در این دوره پس از یادگیری اصول و مفاهیم اولیه سئو و بهینه سازی سایت، با مراحل مختلف معرفی و ثبت سایت خود در گوگل وبمستر تولز آشنا می شوید و اولین قسمت ها شامل تنظیمات مربوط به نقشه سایت، فایل robots.txt، استفاده از ابزار Fetch و Render و … را یاد خواهید گرفت.

مرحله دوم – ردیابی و بررسی آماری

با تاخیر تقریباً یک تا دو ماهه بین معرفی سایت به گوگل وبمستر و جمع آوری اطلاعات آماری در سایت شما، بخش های مختلف این ابزار معنی دار و قابل تایید می شود. با بررسی این اطلاعات می توانید نقاط قوت و ضعف سایت خود را شناسایی کرده و شرایطی را برای بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو فراهم کنید.

در این دوره آموزشی، نحوه کار با موارد مهم از جمله خطاهای خزیدن، آمار خزیدن، پرس و جوهای جستجو، لینک های سایت، لینک ها به سایت خود، پیشرفت های HTML را یاد خواهید گرفت و نحوه استفاده صحیح از آنها را یاد خواهید گرفت.

مرحله سوم – مدیریت بحران

یکی از مهمترین کاربردهای گوگل وبمستر زمانی خواهد بود که سایت شما با کاهش ناگهانی بازدیدها یا جریمه های الگوریتم پنگوئن و پاندا مواجه شود. در این مرحله، ابزارهای مدیریت وب مستر به شناسایی علت اصلی کمک می کنند و شرایط را برای رفع آن و بازگشت به حالت ایده آل فراهم می کنند.

در این آموزش، بخش‌های اضافی از جمله برجسته‌کننده داده، اقدامات دستی، لینک‌های رد کردن، حذف URL، مسائل امنیتی و تکنیک‌های شناسایی و حل بحران را یاد خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید  تکنیک فضای منفی در طراحی سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

ثبت نام دوره حضوری آموزش گوگل وبمستر آغاز شد

اکنون می توانید برای اولین دوره آموزشی گوگل وبمستر ثبت نام کنید. این دوره به صورت نیمه خصوصی و با ظرفیت حداکثر 8 نفر برگزار می شود. تمامی آموزش ها بصورت زنده و با حضور شما انجام می شود و در پایان دوره فیلمی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. لطفا به صفحه دوره آموزشی گوگل وبمستر مراجعه کنید.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *