تبلیغات کلیکی چیست؟ آموزش استفاده از تبلیغات کلیکی در کسب و کار

آمازون سالانه بیش از 50 میلیون دلار از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات کلیکی می کند. احتمالا با کمی گشت و گذار در گوگل با تبلیغات کلیکی بسیاری از برندهای مطرح ایرانی مانند دیجی کالا و علی بابا مواجه شده اید. از سوی دیگر، فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک نیز در طرح بازاریابی خود دارای کلیکی هستند.

تبلیغات کلیکی سایت نوعی بازاریابی دیجیتال است که در آن تبلیغ‌کننده برای هر کلیک روی تبلیغ خود هزینه پرداخت می‌کند. در این مقاله به بررسی انواع تبلیغات کلیکی می پردازیم و در پایان بهترین سایت تبلیغات کلیکی را به شما معرفی می کنیم. به شما این اطمینان را می دهیم که تنها با مطالعه این مقاله می توانید به طور کامل با کلیک های تبلیغاتی آشنا شوید و تصمیم بگیرید که از آن در کسب و کار خود استفاده کنید.

تبلیغات کلیکی چیست؟ آشنایی با ماهیت و عملکرد PPC

PPC مخفف Pay Per Click است. در این روش تبلیغاتی، هر بار که مخاطب بر روی لینک تبلیغات کلیک می کند، تبلیغ کننده باید هزینه ای را به ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی بپردازد.

کلیک های تبلیغاتی عموماً برای بازدیدهای هدفمند از وب سایت ها، به ویژه صفحات فرود (خرید یک محصول یا استفاده از یک سرویس) یا دانلود یک برنامه کاربردی استفاده می شود.

اگر کلیک های تبلیغاتی با هدف و استراتژی درست انجام شود، هزینه آنها بسیار پایین خواهد بود. زیرا ارزش کلیک بسیار چشمگیرتر از مبلغی است که برای آن پرداخت می کنید. به عنوان مثال یک کلیک 3000 تومانی می تواند فروش 300000 تومانی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این، با افزایش نرخ کلیک (CTR)، احتمال خرید یا دریافت خدمات نیز افزایش می یابد. اگر می خواهید درباره CTR اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله نرخ کلیک سئو مکانیک را در زمان مناسب بخوانید.

مزایای استفاده از PPC چیست؟ کسب و کار خود را متحول کنید!

تبلیغات کلیکی یکی از متداول ترین روش های تبلیغات دیجیتال است که اثربخشی آن به مرور زمان بر تمامی فعالان این حوزه ثابت شده است. اگر می خواهید از PPC برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید بدانید که چرا روی این روش سرمایه گذاری می کنید. از مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیک کردن در صورت انجام صحیح می تواند بسیار سودآور باشد.
  • ممکن است تبلیغات در سایت‌ها یا برنامه‌هایی که موضوعات آن‌ها با موضوع سایت شما همپوشانی دارند، ظاهر شوند.
  • با کلیک کردن، ترافیک به صورت هدفمند به سایت شما هدایت می شود.
  • با استفاده از تست های a و b می توان اثربخشی کلیک های تبلیغاتی را افزایش داد.
  • کلیک های تبلیغاتی نرخ کلیک، نرخ تبدیل و درآمد بیشتری را برای کسب و کار به ارمغان می آورد.
بیشتر بخوانید  10 نمونه عالی استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت

کلیک های تبلیغاتی را می توان با ابزارهای ویژه آنالیز کرد. UTM یکی از مفیدترین ابزار برای ردیابی رفتار کاربران است. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از این ابزار، حتما مقاله UTM چیست را مطالعه کنید.

تبلیغات کلیکی برای کدام مشاغل مناسب است؟

تبلیغات PPC برای مشاغل کوچک عالی است. زیرا این شرکت ها می توانند بودجه دقیقی را برای دیده شدن هر کلمه کلیدی تعیین و مدیریت کنند. اگر شما هم کسب و کار کوچکی دارید، بهتر است از این روش برای تبلیغات استفاده کنید.

با کمک این روش بازاریابی مطمئن خواهید بود که پولی که صرف تبلیغات می شود هدر نخواهد رفت. البته داشتن استراتژی هدفمند برای رسیدن به این روش بسیار ضروری است.

اگر هنوز استراتژی بازاریابی دقیقی برای کسب و کار خود ندارید، پیشنهاد می کنیم از صفحه استراتژی بازاریابی در سایت سئو مکانیک دیدن کنید. برای انتخاب بهترین استراتژی برای استفاده از کلیک های تبلیغاتی می توانید از خدمات سئو مکانیک استفاده کنید.

آشنایی با انواع تبلیغات کلیکی

احتمالاً هنگام جستجو در اینترنت، تبلیغات آنلاین مختلفی را در قسمت های مختلف وب سایت ها، برنامه ها یا موتورهای جستجو دیده اید. هر کدام از این انواع تبلیغات از روش های پرداخت خاصی استفاده می کنند. برخی از مهمترین انواع تبلیغات کلیکی که امروزه در جهان استفاده می شود عبارتند از:

  • روی تبلیغات در موتورهای جستجو کلیک کنید: با استفاده از این نوع تبلیغات می توانید سایت خود را روی کلمه کلیدی خاصی در لینک اول قرار دهید. این تبلیغات بیشتر به عنوان تبلیغات گوگل شناخته می شوند.
  • روی تبلیغات نمایشی کلیک کنید: این نوع تبلیغات در وسط یا گوشه های محتوای وب یا فضای اپلیکیشن نمایش داده می شوند.
  • تبلیغات کلیکی موبایل: تبلیغات کلیکی موبایلی تحت عنوان بازاریابی موبایلی دسته بندی می شوند. با استفاده از این روش می توانید محتوای مورد نظر خود را به مخاطب نشان دهید و از دکمه های فراخوان سریع استفاده کنید.
  • تبلیغات کلیکی ویدیویی: ویدئوها در ترغیب مشتریان به خرید محصولات یا خدمات بسیار موثر هستند. برای این کار، می‌توانید از تبلیغات کلیکی YouTube، تلویزیون‌های اینترنتی مختلف یا شبکه‌های تبلیغاتی تلفن همراه در برنامه‌ها استفاده کنید. در ایران، آپارات و خارج از ایران، یوتیوب یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات ویدیویی کلیکی است.
بیشتر بخوانید  چگونه با یک مشتری جدید صحبت کنیم؟ - سئو مکانیک

مدیریت یک کمپین بازاریابی و تبلیغات دقیق نیازمند دانش و تجربه گسترده است. اگر برای طراحی کمپین های خود به کمک نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم به این آدرس بروید مشاوره دیجیتال مارکتینگ به وب سایت مراجعه کنید. در این صفحه می توانید از نحوه عملکرد سئو مکانیک، نمونه های موفق و تاثیرات دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار خود مطلع شوید.

نکات مهم برای اجرای موفقیت آمیز تبلیغات کلیکی سایت

تبلیغات کلیکی سایت یکی از موثرترین راه ها برای افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل است. با این حال، لزوماً همه تبلیغات موفق نیستند و باید با یک استراتژی دقیق طراحی و اجرا شوند. از جمله مهمترین نکات برای کلیک بر روی تبلیغات موفق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مخاطبان هدف خود را بشناسید و برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی خود را بر اساس نیاز مشتری طراحی کنید.
  • از ابتدای طراحی کمپین تبلیغاتی، باید هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید. تعیین هدف به شما کمک می کند تا بهترین مدل را از بین انواع تبلیغات کلیکی انتخاب کنید.
  • منابع و محدودیت های مالی خود را مشخص کنید و بر اساس آن پیش بروید.
  • نحوه اجرای کمپین های تبلیغاتی خود را با تست A/B بهینه کنید و تعیین کنید که با شاخص های کلیدی عملکرد تا چه حد به اهداف خود می رسید.

اطمینان حاصل کنید که کلیک کردن تنها یک راه برای افزایش بازدید سایت است. اگرچه این روش مزایای خاص خود را دارد، اما به تنهایی نمی تواند به تمام سوالات مخاطبان پاسخ دهد.

علاوه بر استفاده از تبلیغات کلیکی، با استفاده از سئو می توانید ترافیک سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با تاثیر سئو بر کسب و کارهای اینترنتی، صفحه به صفحه را توصیه می کنیم سئو سایت فروشگاهی ضربه زدن. این صفحه همکاری 10 ساله سئو مکانیک با برندهای مختلف فروشگاهی در ایران است و می تواند دیدگاه شما را نسبت به بهینه سازی موتورهای جستجو تغییر دهد.

بیشتر بخوانید  Accelerate mobile pages یا AMP چیست؟

بهترین سایت تبلیغاتی در هر کلیک در ایران

اگر قصد انجام تبلیغات کلیکی در ایران را دارید، بهتر است با انواع شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند آشنا شوید. بهترین پلتفرم های تبلیغات کلیکی در ایران عبارتند از:

  • ساباویژن
  • شما تنها هستید
  • رسانه ها
  • سنجاق
  • روی یاب کلیک کنید
  • کاپریلا
  • شير آب
  • رایکا

با مشاهده نمونه هایی از تبلیغات قابل کلیک از هر یک از پلتفرم های بالا می توانید بهترین سایت را بر اساس هدف و استراتژی خود انتخاب کنید.

بر روی Advertising کلیک کنید؛ شما بپرسید ما پاسخ می دهیم

در این مقاله به بررسی کلیک ها و نحوه استفاده از آنها پرداختیم و مزایای استفاده از این روش های جدید بازاریابی را کشف کردیم. به یاد داشته باشید، برای به دست آوردن بهترین نتایج از تبلیغات PPC، باید یک هدف مشخص داشته باشید و یک استراتژی را دنبال کنید. آیا تا به حال از روش پرداخت به ازای کلیک برای افزایش نرخ کلیک و فروش خود استفاده کرده اید؟

اگر تجربه یا سوالی در مورد کلیک روی تبلیغات دارید، می توانید نظر خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *