10 نمونه عالی استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی سایت

10 مثال عالی از استفاده از گیمیفیکیشن در طراحی وب

فناوری های مدرن وب افق های جدیدی را برای طراحان خلاق آشکار کرده است. اگر هنوز عزادار پایان دوران فلش هستید، احتمالاً فرصت‌ها و امکاناتی را که WebGL و HTML5 و دیگر کتابخانه‌ها و زبان‌های پیشرفته ارائه می‌دهند، از دست داده‌اید. وقت آن است که گذشته را رها کنید و خود را با روش های طراحی مدرن دنیا هماهنگ کنید.

بازی های آنلاین مبتنی بر مرورگر یکی از حوزه هایی هستند که در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. ما در مورد غول های بازی های رایانه ای مانند Call Of Duty و Battlefield صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد بازی های کوچکی صحبت می کنیم که در سایت های معمولی اجرا می شوند. از سوی دیگر، انکار اینکه امروزه گیمیفیکیشن به عنوان یک روند در بیشتر زمینه ها دیده می شود، سخت است.

مانند سایر ابزارهای سرگرمی، گیمیفیکیشن این توانایی را دارد که حتی کسل کننده ترین و کسل کننده ترین چیزها را با جذابیت و سرگرمی جالب و لذت بخش کند. گیمیفیکیشن با درگیر کردن و جذب مخاطبان می تواند آنها را به سمت هدف خود سوق دهد. در این مقاله 10 نمونه از سایت هایی که از گیمیفیکیشن در طراحی سایت خود استفاده می کنند را ارائه کرده ایم.

1. تلویزیون کلونی

این وب سایت برای یک درام علمی تخیلی جدید آمریکایی ساخته شده است. به محض ورود به این سایت، شما را به یک درک واقعی می برد. نقشه را جستجو کنید، ماموریت ها را انجام دهید، داستان ها را تماشا کنید و غیره. امکاناتی هستند که این وب سایت به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  بهبود رتبه سایت، عوامل مهم تاثیرگذار در بهبود رتبه بندی سایت

2. تعیین کننده ترین بازی

این ماموریت کمی دشوار است زیرا شما فقط یک بار در روز فرصت انجام آن را دارید. تلفن همراه یا تبلت خود را به حالت پرتره تبدیل کنید و از ماجراجویی در این بازی پیکسلی لذت ببرید.

3. Futurama: Drone Game

اگرچه این صفحه برای اهداف تبلیغاتی ایجاد شده و بازی در آن گنجانده نشده است، اما طراحی آن با در نظر گرفتن گیمیفیکیشن ساخته شده است. سایت روشن، واضح و جذاب است. استفاده از گیف های پویا، ویدئوها و محیط های کمدی محیطی را ایجاد کرده است که تاثیر عمیقی بر روی مخاطب می گذارد.

4. بازی اسکرول

صنعت خودرو همواره یکی از صنایعی بوده که از گرایش های طراحی وب استقبال کرده است و بازی های آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این بازی برای برنده شدن باید با حداکثر سرعت ممکن اسکرول کنید این بازی جذابیت خاصی به کمپین تبلیغاتی سیتروئن بخشید.

5. لاما انتقام جو

The Avenging Llama یک سرویس تف کردن (توهین با ارسال ایمیل های ناشناس) است که در طراحی این سایت از گیمیفیکیشن الهام می گیرد و طراحی سایت به صورت یک بازی 5 مرحله ای دیده می شود.

6. باغ وحش سفر

صفحه اصلی TravelZoo با استفاده از یک مسابقه کوتاه و سرگرم کننده طراحی شده است که از شما سوالات ادبی مرتبط با نقشه بریتانیا می پرسد. شما 30 ثانیه فرصت دارید تا به این سوال پاسخ دهید.

7. دونالد ترامپ

این پروژه بسیار جذاب و در عین حال خنده دار است. حتی اگر از وضعیت آشفته فضای سیاسی آمریکا بی اطلاع باشید، توجه شما را جلب خواهد کرد. می توانید تصویر را ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید  الگوریتم کبوتر - توجه گوگل به سئوی محلی

8. مسابقه سلبریتی

این میکروسایت مخاطبان خود را به یک تجربه ویدیویی کامل دعوت می کند. ویدیوهای کوتاهی که در این سایت توسط افراد مشهور آفریقایی ساخته شده است شما را به خنده می اندازد.

9. Far Cry Primal

FarCry یک سایت تبلیغاتی طراحی کرده است که شما را به طور کامل در بازی قرار می دهد و شما را با این بازی معروف که جوایز زیادی دریافت کرده است آشنا می کند، امکان تماشای تریلر، دانلود فن پک و بسیاری موارد دیگر از ویژگی های این سایت است.

10. میرا

Mira یک راه سرگرم کننده برای تبلیغ و نمایش چارچوب Hydra است. نرم افزاری که تجربه مدیتیشن فوق العاده ای را برای مخاطب ایجاد می کند. کاربران می توانند با استفاده از اجزایی که به طور آشفته در سراسر صفحه پخش شده اند صدا ایجاد کنند.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *