الگوریتم کبوتر – توجه گوگل به سئوی محلی

سئوی محلی از دیرباز مورد توجه موتورهای جستجو به ویژه گوگل بوده است. در این روش نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر عبارت رستوران را در گوگل جستجو کنید، نزدیک ترین رستوران ها به شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو برای شما خواهند داشت و بعید است که آدرس رستورانی خارج از شهر خود را در نتایج مشاهده کنید.

اطلاعات موجود در سیستم های مختلف مانند Google Maps و Google Business برای تعیین موقعیت شرکت ها و مشاغل مختلف استفاده می شود و موقعیت جغرافیایی شما بر اساس آدرس IP تعیین می شود.

الگوریتم کبوتر گوگل

گوگل الگوریتم جدیدی را برای بهبود نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر و جستجوی محلی معرفی کرده است. این تغییرات هم نتایج جستجوی صفحه وب و هم جستجوی نقشه گوگل را تحت تاثیر قرار می دهد و به نظر می رسد که منجر به تغییرات زیادی در رتبه بندی صفحات می شود.

الگوریتم جدید گوگل مانند پنگوئن و پاندا نیست و یک الگوریتم ضد هرزنامه نیست، هدف آن بهبود نتایج موجود بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر و مشاغل است.

هنوز نام خاصی از سوی گوگل برای این الگوریتم جدید معرفی نشده است و مدیران سایت ها نام کبوتر را برای آن انتخاب کرده اند. نام الگوریتم کبوتر به این دلیل انتخاب شد که در گذشته از کبوتر برای ارتباط محلی و نزدیک استفاده می شد.

گوگل اعلام کرد که الگوریتم کبوتر از قابلیت های هوشمند گوگل استفاده بهتری می کند و صدها عامل را در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد. به ویژه استفاده از اطلاعاتی شامل کلمات مشابه، غلط املایی کاربر، تخمین مکان و فاصله از جمله قابلیت های این الگوریتم جدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید  هشتگ چیست؟ | 3 نکته کلیدی برای افزایش فالوور اینستاگرام با استفاده از هشتگ - سئو مکانیک

الگوریتم کبوتر در حال حاضر فقط برای جستجوهای انجام شده به زبان انگلیسی فعال است و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان راه اندازی آن به همه زبان ها از جمله زبان شیرین فارسی ارائه نکرده است. علاوه بر این، میزان تأثیر آن بر نتایج جستجو و درصد سایت هایی که در بازدیدهای خود تغییراتی را مشاهده می کنند در حال حاضر ناشناخته است.

تا زمان راه اندازی الگوریتم کبوتر برای ایران و زبان فارسی، زمان دارید تا به سئوی محلی بیشتر توجه کنید و اصول آن را رعایت کنید. اگر کسب‌وکاری با مکان خاصی دارید (مانند رستوران، مطب، کلوپ و غیره)، توجه به سئوی محلی می‌تواند شانس شما را برای جذب مشتری از گوگل و پیشی گرفتن از رقبایتان افزایش دهد.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *