تبلیغات همسان چیست؟ راهنمای استفاده از تبلیغات نیتیو

حتماً برای اطلاع از موضوعی مانند ارزهای دیجیتال وارد سایتی شده اید، اما انواع تبلیغات از خواص انبه تا فروش کاغذ دیواری در سمت چپ و راست محتوای مورد نظر شما ظاهر می شود. طبیعتاً شخصی که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال وارد سایتی می شود، تمایلی به خواندن چنین موضوعات بی ربطی ندارد.

به همین دلیل است که تبلیغات همسان 18 درصد بیشتر از تبلیغات بنری در تأثیرگذاری بر مخاطبان مؤثر است. حتماً از خود می پرسید که چه چیزی با تبلیغات مطابقت دارد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و در نهایت برای استفاده اصولی از تبلیغات مربوطه یک سورپرایز ویژه برای شما داریم. پس هر چه زودتر به سراغ این مقاله بروید.

تبلیغات مربوطه؛ تبلیغات بدون ایجاد اختلال در تجربه کاربر

تبلیغات بومی به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که کاملاً با محتوای صفحه ای که در آن قرار دارد مطابقت دارد. برای اینکه مخاطب احساس کند که تبلیغ دقیقاً به آن تعلق دارد. تبلیغات منطبق نوعی از تبلیغات پولی است که با محتوای چند رسانه ای ادغام شده است. به این ترتیب چنین تبلیغاتی بدون اینکه شبیه تبلیغات باشد توجه عموم را به خود جلب می کند و اثربخشی آن افزایش می یابد.

از آنجایی که مصرف کنندگان امروزی در برابر تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بنری مقاومت نشان می دهند، تبلیغات متنوع به خوبی با ذهن مخاطب بازی می کند و کاملا طبیعی به نظر می رسد. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای معروف مانند علی بابا از تبلیغات منطبق برای کسب موقعیت در گوگل و جذب مخاطب استفاده می کنند. پیش بینی می شود تا سال 2025، درآمد سالانه تبلیغات مربوطه در بازار جهانی به بیش از 402 میلیارد دلار برسد.

برای استفاده از تبلیغات منطبق، باید اصول و ترفندهای این کار را بدانید. یکی از مهم ترین چیزهایی که نتایج همسریابی شما را بهبود می بخشد داشتن یک سایت عالی است. اگر به دنبال طراحی سایت منحصر به فرد هستید، به صفحه سفارش سایت فروشگاه مراجعه کنید.

انواع مختلف تبلیغات منطبق را کشف کنید

تبلیغات منطبق مانند سایر اشکال تبلیغات دارای چندین قالب است که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه انواع تبلیغات مشابه را به شما خواهیم گفت:

بیشتر بخوانید  چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ | سئو مکانیک

تبلیغات پولی در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند گوگل لینک صفحه شما را در ازای یک عبارت خاص در بالای صفحه قرار می دهند. به این روش تبلیغات پولی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز گفته می شود. این صفحات مانند اولین لینک های گوگل، ترافیک طبیعی دریافت می کنند. با این حال، اگر می خواهید سایت شما با روش های سئو در رتبه اول نتایج جستجو قرار گیرد، حتما به صفحه سئو سایت مراجعه کنید. تیم مجرب سئو مکانیک با طراحی استراتژی مردمی شما را از رتبه برتر گوگل فراتر خواهد برد.

محتوای مشابه یا تبلیغات درون فید

در روش تبلیغات محتوای همسان، متن تبلیغاتی شما در لیست مقاله طبیعی سایت میزبان قرار می گیرد. بدین ترتیب کاربر در هنگام مراجعه به مقالات اصلی سایت می تواند محتوای تبلیغات شما را نیز ببیند و به سایت شما هدایت شود. اگرچه این مطالب به عنوان حمایت شده یا تبلیغاتی در سایت مشخص شده اند، اما تأثیر منفی بر تجربه کاربر ندارند.

نمایش مطالب پیشنهادی در بخش های مختلف سایت

در این روش از تبلیغات در سایت، مخاطب با بخش هایی مانند «محتوای پیشنهادی»، «از سراسر وب»، «شاید دوست داشته باشید» یا عباراتی دیگر که تبلیغات بومی هستند، مواجه می شود. در این قسمت ها لینک هایی وجود دارد که عموم را به سمت سایت آگهی دهنده هدایت می کند. اگر سایت فروشگاهی دارید، باید از تکنیک های سئو برای تبلیغ آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این روش ها حتما به صفحه سئو فروشگاه اینترنتی سر بزنید.

لیست های تبلیغاتی

در برخی از سایت‌ها، فهرستی از محصولات پیشنهادی را مشاهده می‌کنید که در ابتدا محصولات و خدمات شرکت تبلیغاتی ارائه شده است. همچنین گاهی اوقات صفحات دسته بندی سایت های بازرگان محصولات تبلیغاتی در ابتدای صفحه قرار می گیرند تا کلیک بیشتری دریافت کنند. حتما این روش تبلیغاتی را در دیجی کالا و اپلیکیشن هایی مانند اسنپ مارکت که کاملا از روش های بازاریابی آن ها جدا هستند دیده اید.

برای آشنایی بیشتر با تفاوت بازاریابی و تبلیغات، مقاله سئو مکانیک در زمینه بازاریابی و تبلیغات را حتما مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  20 تفاوت بازاریابی چریکی و بازاریابی سنتی

تبلیغات بنری مشابه

تبلیغات بنری منطبق تا حدودی شبیه همان بنرهای تبلیغاتی است که در سایت های مختلف مشاهده می کنید. با این حال، محتوای بنرهای تبلیغاتی مربوطه دقیقاً با محتوایی که می خوانید مطابقت دارد. بنابراین تأثیر بیشتری نسبت به تبلیغات بنری بی هدف دارد.

مزایای تطبیق تبلیغات چیست؟

تبلیغات منطبق فرصتی عالی برای نمایش خلاقانه تبلیغاتی است که کاربران از قالب قرار دادن محتوا لذت ببرند. در اینجا مزایای اصلی تبلیغات منطبق وجود دارد:

  • نرخ تبدیل (CTR) تبلیغات منطبق 40 برابر بیشتر از سایر تبلیغات تصویری است.
  • 53 درصد از مخاطبان بیشتر از سایر تبلیغات سنتی به تبلیغات همسان توجه می کنند.
  • 70 درصد از مخاطبان بیشتر از تبلیغات سنتی علاقه مند به دریافت اطلاعات محصول از این طریق هستند.
  • 77 درصد از مخاطبان آگهی منطبق احساس نمی کنند که تبلیغات را می بینند.
  • در 5 سال آینده، 25 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال متعلق به این شیوه بازاریابی خواهد بود.

برای بهره مندی از مزایای تبلیغات منطبق، ابتدا باید یک وب سایت اختصاصی برای خود داشته باشید. لذا به شما توصیه می کنیم برای رونق کسب و کار خود از صفحه طراحی سئو مکانیک دیدن فرمایید تا از خدمات مجموعه ما استفاده نمایید.

نکات منفی تبلیغات همسان را نادیده نگیرید!

تبلیغات منطبق علاوه بر مزایای بیشماری که دارد متاسفانه معایبی نیز دارد که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال، قرار دادن کلماتی مانند AD یا Sponsored به مخاطب یادآوری می کند که تبلیغ کننده برای مشاهده آن محتوا هزینه پرداخت کرده است. این می تواند تأثیر ناخوشایندی بر ذهنیت کاربر نسبت به محتوای نمایش داده شده داشته باشد.

ضمناً محتوای آگهی ممکن است با استانداردهای سایت نمایشی مطابقت نداشته باشد و تأثیر خوبی برای عموم نداشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی باید استانداردهای سایت هاستینگ را بررسی کنید تا تصویر برند در ذهن عموم مخدوش نشود.

آموزش استفاده اولیه از تبلیغات بومی

تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات تطبیق، حتی با برچسب AD یا Sponsored، موثرتر از سایر انواع تبلیغات است. مشروط بر اینکه تبلیغات مربوطه به درستی و اصولی اجرا شود. نه تنها با اجرای تبلیغات منطبق ضعیف به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید، بلکه تمام پول خرج نشده نیز هدر خواهد رفت. بنابراین توصیه می شود در استفاده از تبلیغات بومی به نکات زیر توجه کنید:

  • تعیین استراتژی: ابتدا باید هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید و سایت و محتوای مناسب را انتخاب کنید.
  • مخاطب هدف را بشناسید: قبل از تطبیق تبلیغات، باید مواردی مانند سن مخاطب هدف، موقعیت جغرافیایی، علایق احتمالی، جنسیت و تحصیلات خود را تعیین کنید.
  • شناسایی شرکت خدمات تبلیغاتی مربوطه: در ایران شرکت های مختلفی در زمینه تبلیغات همسان فعالیت می کنند که شما باید با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.
  • مشخصات محتوای آگهی: عناوین و عکس های تبلیغاتی را با دقت انتخاب کنید. این موارد به ظاهر کوچک تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری دارند.
  • تنظیمات تبلیغات بومی: مواردی مانند هزینه به ازای هر کلیک، زمان نمایش آگهی و سایت ناشر تأثیر قابل توجهی بر نرخ تبدیل تبلیغات دارند.
بیشتر بخوانید  سئو منفی چیست؟ روش های محافظت سایت از سئو منفی - سئو مکانیک

در پایان، به یاد داشته باشید که باید نتایج آگهی‌های منطبق را به دقت بررسی کنید و حتی از تست A/B برای بهینه‌سازی آن‌ها در صورت لزوم استفاده کنید.

معرفی بهترین خدمات تبلیغات منطبق در ایران

در ایران شرکت های زیادی برای تبلیغات کلیکی فعالیت می کنند که از معروف ترین آنها می توان به یکتان و مدیاد اشاره کرد. شما می توانید با مشاهده نمونه هایی از تبلیغات مشابه هر یک از این شرکت ها تصمیم بگیرید که کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است. نرخ مناسب تبلیغات یکی از مهم ترین مواردی است که در انتخاب شرکت ارائه دهنده باید به آن توجه کنید.

از تبلیغات بومی استفاده کنید!

در این مقاله به بررسی تبلیغات مربوطه، مزایا و معایب آنها و روش صحیح پیاده سازی تبلیغات بومی پرداختیم. به یاد داشته باشید که برای گرفتن نتیجه بهتر از این روش بازاریابی و همچنین جلوگیری از هدر رفتن بودجه، باید به اصول و نکات آن از جمله طراحی استراتژی، انتخاب محتوای مناسب و زمان بندی تبلیغات توجه کرد.

اگر تخصص یا دانش کافی برای راه اندازی صحیح تبلیغات بومی ندارید، پیشنهاد می کنیم از نکات بازاریابی دیجیتال سئو مکانیک استفاده کنید. شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *