سئو منفی چیست؟ روش های محافظت سایت از سئو منفی – سئو مکانیک

محافظت سایت از سئو منفی موضوعی بسیار حیاتی در بررسی بهینه سازی سایت ها می باشد. در این مطلب از سئو مکانیک به چگونگی محافظت سایت از سئو منفی خواهیم پرداخت.

سئو موضوعی بسیار حساس است که در بهینه‌ سازی وب سایت‌ های محتوا محور و یا فروشگاهی بسیار مورد توجه صاحبان کسب‌ و کار قرار می‌ گیرد.

در این مطلب می‌ خواهم به بیان روش‌ هایی برای محافظت سایت از سئو منفی بپردازم.

روش های محافظت سایت از سئو منفی

کسانی که به دنبال آموزش سئو منفی هستند از روش های بسیاری برای بهینه سازی منفی استفاده می کنند. 

همان‌طور که می‌ دانید سئو سایت به دو دسته سفید و سیاه تقسیم می‌ شود و سئو منفی می‌ تواند اعتبار وب‌ سایت شما را دچار خدشه کرده و از سمت موتورهای جستجو امتیاز منفی بگیرید.

اهمیت بررسی لینک‌ ها در محافظت سایت از سوی منفی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در سئو مطرح می‌ شود، لینک سازی و دریافت لینک‌ های استاندارد است.

شما به‌ طور متوسط باید برای محافظت سایت از سئو منفی باید لینک های خود را بررسی کنید تا وب‌ سایت شما دچار بهینه‌ سازی منفی نشود.

اهمیت لینک‌ ها بسیار بالاست و باید برای جلوگیری از سئو سیاه لینک‌ های خود را به‌ صورت دوره‌ ای بررسی کنید و اگر سایت شما دارای لینک‌ های داخلی و خارجی شکسته بود هر چه سریع‌ تر آنان را اصلاح کنید.

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که برای ایندکس شدن سایت شما بررسی می ‌شود بازبینی لینک‌ های سایت شما خواهد بود، که توسط کراول های گوگل در هر دوره آنالیز می ‌شوند.

بیشتر بخوانید  آموزش ایجاد کاربر جدید در وردپرس - سئو مکانیک

لینک ها به این معناست که وب سایت شما به کاربران خود مطالبی دیگر را یا از وب سایت خودتان و یا از دیگر وب سایت ها معرفی می کند و اگر این موضوع با لینک های شکسته همراه باشد، اعتبار وب سایت و مطالب شما کاسته خواهد شد و دیگر به عنوان منبع اطلاعاتی با ارزش شناسایی نخواهید شد.

اهمیت سرعت سایت و محافظت سایت از سئو منفی

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای محافظت سایت از سئو منفی باید آن را بررسی کنید، سرعت سایت شما خواهد بود.

همان طور که می‌ دانید در بهینه‌ سازی و جذب کاربران سرعت سایت شما بسیار اهمیت دارد و اگر احساس کردید که سرعت وب سایتتان بیش‌ از حد معمول کم شده‌ است و دلیل مناسبی برای آن پیدا نمی‌ کنید، حتما از برنامه‌ های امنیتی استفاده کرده و علت را پیدا کنید.

زیرا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در محافظت سایت از سئو سیاه این است که سرعت وب‌ سایت شما بالا باشد و اگر احتمال حملات سئو منفی بسیار زیاد است بهتر است این موضوع را سریعا پیگیری کنید.

یکی از مهم‌ترین حملات آنها افزودن بار اضافی به سرور وب‌ سایت شما خواهد بود که منجر می‌ شود با کندی سرعت و یا بالا نیامدن وب سایتتان آسیب‌ های بیشتری را متحمل شوید.

برای بررسی سرعت ساییتتان از ابزار های تست سرعت سایت استفاده کنید.

این ترفندها نیز در آموزش سئو سیاه بسیار کارایی دارد و می تواند یک وب سایت را دچار آسیب های جبران نشدنی کند. به همین علت است باید پیوسته وب سایتتان را از هر لحاظی بررسی کرده و از آن نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید  وبمستر بینگ - آموزش ثبت سایت و معرفی نقشه سایت در بینگ

عدم استفاده از محتوای تکراری

حتما از اهمیت تولید محتوای یونیک آگاه هستید، محافظت سایت از سئو منفی باید با تولید محتوای یونیک انجام شود.

زیرا بسیاری از وب‌ سایت ها هستند که اقدام به کپی مطالب دیگر وب‌ سایت خواهند کرد، این کار نه‌ تنها اعتبار وب‌ سایت و رتبه آنان را دچار خدشه می‌ کند، بلکه در مواردی سبب می‌ شود که وب‌ سایت آنها در موتورهای جستجو دارای اعتبارات منفی شود

که این خود می‌ تواند فرد را متحمل ضررهای مالی و اعتباری وب‌ سایت کند.

به‌ همین دلیل باید از انتشار محتوای تکراری جلوگیری به عمل بیاورید.

سعی کنید که با استفاده از مطالب به‌ روز و کاربردی محتوای یونیک وب‌ سایت خود را تولید کنید و از آنها در جهت دریافت سئو سفید یا مثبت استفاده کنید.

اهمیت تولید محتوا را شاید بتوان یکی از موثرترین ترفندهای برای دریافت سئو مناسب و جلوگیری از سئو منفی دانست.

به همین دلیل تولید محتوا این روزها بسیار مورد توجه مدیران وب سایت ها قرار می گیرد.

برای تولید محتوایی موثر باید موضوع وب سایت خود را پیدا و مطابق با آن اقدام به تولید محتوا کنید.

کنترل ترافیک‌ های ورودی برای محافظت سایت از سئو منفی

اگر وب‌ سایت شما دارای بازدید بالا باشد اما کاربرد مناسب برای شما نداشته باشد، باید میزان ترافیک وارد شده به وب‌ سایت خود را کنترل کنید.

ممکن است شما برای وب‌ سایت خود یک لندینگ پیج مناسب طراحی کرده باشید که افراد زیادی روزانه به صفحه پیج شما وارد شوند، اما غالبا افراد ممکن است که پس‌ از مشاهده صفحه آن را بسته و دیگر هرگز به وب‌ سایت شما مراجعه نکنند.

بیشتر بخوانید  نردبان سئو و راهنمای صعود از آن - سئو مکانیک

در اینجا برای محافظت سایت از سئو منفی لازم است که ایرادات کار خود را بررسی کنید

زیرا موتورهای جستجویی مانند گوگل بر این باورند که افراد با استفاده از کلمات کلیدی مناسب وب‌ سایت شما را پیدا کرده اند

اما به دلیل ضعیف بودن خدمات شما یا نداشتن تجربه کافی در جذب مخاطبین بیشتر سایت شما دچار کاهش ترافیک خواهد شد و بازدهی مناسب را برای شما به‌ همراه نخواهد داشت.

به‌ همین دلیل پیوسته باید ترافیک‌ های ورودی خود را کنترل کرده و با نرخ پرش کاربران آنان را مقایسه کنید.

در صورت وجود ضعف باید سریعتر وب سایت خود را به روز رسانی کرده و از آن در جهت جذب مخاطبین بیشتر استفاده نمایید.

جایگاه وب‌ سایت خود را در صفحات گوگل بررسی کنید

حتما می‌ دانید که یکی از مهم‌ ترین اهداف در سئو یک وب‌ سایت این است که به جایگاه مناسبی در صفحات گوگل دست پیدا کند.

یکی از راه‌ های محافظت سایت از سئو منفی این است که پیوسته جایگاه وب‌ سایت خود را بررسی کرده و میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.

در صورتی‌که شما دارای جایگاه اول از صفحه اول گوگل باشید ممکن است که سئو منفی باعث شود تا رتبه سایت شما پایین آورده‌ شده و به صفحات دیگر منتقل شوید

در این حالت باید اطمینان حاصل کنید که وب‌ سایت شما از سئو منفی استفاده نمی‌ کند و اگر به این فاکتور آگاهی کامل دارید بهتر است که استراتژی های سئو خود را تغییر داده و از روش‌ های دیگری برای پیشرفت جایگاه وب سایتتان استفاده کنید.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *