وبمستر بینگ – آموزش ثبت سایت و معرفی نقشه سایت در بینگ

اگر هنوز با وب مستر بینگ آشنایی ندارید، مطالعه این مقاله راهنمای خوبی برای یادگیری نحوه ارائه سایت به مدیر وب سایت و ذخیره نقشه سایت در آنجا خواهد بود. در ابتدا پیشنهاد می کنیم با مطالعه مقاله با موتور جستجوی بینگ آشنا شوید و اهمیت ارائه سایت خود به این موتور جستجو را درک کنید.

ایجاد یک حساب وب مستر Bing

با مراجعه به صفحه ثبت نام مدیر وب سایت Bing می توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است. اگر قبلاً یک حساب Hotmail یا Outlook دارید، نیازی به ثبت نام مجدد ندارید. توجه داشته باشید که به هر حال برای دریافت حساب کاربری در Bing Webmaster به یک حساب مایکروسافت نیاز دارید، همانطور که ما از یک حساب Gmail برای Google Webmaster استفاده کردیم.

ارائه سایت به بینگ و تایید هویت مدیر وب سایت

اگر قبلا مقاله ارائه سایت به مدیر سایت گوگل را مطالعه کرده باشید، برای ثبت سایت در بینگ مشکلی نخواهید داشت. قبل از ورود به حساب وب مستر خود در سایت بینگ، روی دکمه افزودن سایت کلیک کنید و آدرس سایت خود را وارد کنید، سپس دکمه افزودن را فشار دهید. برای تکمیل فرآیند ارائه سایت به مدیر وب بینگ، باید هویت خود را به عنوان مالک اصلی سایت تأیید کنید. شما سه راه برای این کار خواهید داشت که در زیر به طور جداگانه بررسی می کنیم:
احراز هویت با فایل XML: در این روش مدیر وب بینگ فایلی حاوی کد شناسایی را برای دانلود به شما پیشنهاد می کند. فایل مورد نظر را دانلود کرده و در هاست خود آپلود کنید، توجه داشته باشید که این فایل در روت اصلی است نه در پوشه خاصی.
احراز هویت با متا تگ: متا کد پیشنهاد شده توسط مدیر وب بینگ را کپی کنید و آن را بلافاصله قبل از تگ بسته شدن در کد سایت خود قرار دهید. . به عنوان مثال برای سایت های وردپرسی این تگ در فایل header.php معرفی شده است. فایل را ذخیره کرده و به صفحه وب مستر بینگ بازگردید.

بیشتر بخوانید  چرا توضیحات متا ننویسیم؟ - سئو مکانیک

احراز هویت از طریق DNS دامنه: برای این روش باید به پنل مدیریت دامنه خود دسترسی داشته باشید و کد معرفی شده از طریق Bing به عنوان CNAME را به حساب خود اضافه کنید. با توجه به پیچیدگی این روش نسبت به روش های دیگر پیشنهاد می کنیم از گزینه اول یا دوم استفاده کنید.

روش های معرفی سایت و تایید هویت در وب مستر بینگ

پس از انتخاب هر یک از این روش ها و انجام مراحل مربوطه، روی دکمه Verfiy در پایین صفحه کلیک کرده و منتظر پیام تایید باشید. اگر با پیغام قرمز رنگ با عنوان «ما نتوانستیم سایت شما را تأیید کنیم» مواجه شدید، به این معنی است که یکی از مراحل را به درستی انجام نداده اید.

ارائه نقشه سایت به مدیر وب بینگ

بر خلاف گوگل که فقط فایل های XML را به عنوان نقشه سایت می پذیرد، وب مستر بینگ گزینه های بیشتری را برای معرفی صفحات جدید در اختیار کاربران قرار داده است. مهم ترین و بهترین روش استفاده از فایل های XML است که در مقاله ای به نام «ساخت نقشه سایت» به طور کامل به آن پرداخته شده است. همچنین می توانید با معرفی خبرخوان RSS 2 یا Atom 0.3 به وب مستر بینگ از صفحات جدید سایت خود اطلاع دهید. آخرین روش شامل معرفی یک فایل TXT در هاست است که آدرس هر صفحه از سایت را در یک خط جداگانه در بر می گیرد. به این ترتیب در هر خط از این فایل آدرس یک صفحه از سایت را قرار می دهید که البته برای سایت های بزرگ به صورت دستی کمی سخت خواهد بود.

معرفی نقشه سایت در وب مستر موتور جستجوی بینگ

پس از قرار دادن فایل نقشه سایت خود بر روی سرور یا هاست جهت معرفی نقشه سایت، در قسمت اطلاعات نقشه سایت بر روی گزینه ارسال نقشه سایت کلیک کرده و آدرس نقشه سایت خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید. در نهایت بر روی دکمه SUBMIT کلیک کنید.
همچنین می توانید نقشه سایت خود را از قسمت Sitemaps به عنوان زیرمجموعه قسمت Configure My Site ارسال کنید.

بیشتر بخوانید  ثبت رایگان سایت در الکسا امکان ندارد! تغییرات سایت الکسا

معرفی سایت به وب مستر بینگ و ذخیره نقشه سایت شانس شما را در افزایش سرعت ایندکس صفحات بینگ بسیار افزایش می دهد و مانند وب مستر گوگل اطلاعات زیادی در مورد قرار دادن کلمات کلیدی و هرگونه خطا در سایت به شما می دهد.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *