چرا توضیحات متا ننویسیم؟ – سئو مکانیک

در گذشته و در یکی از مطالب وبلاگسیما با عنوان توضیحات متا چیست؟ کاربرد و اهمیت آن را ذکر کرده ایم. همانطور که در این مقاله خواندید:

در بین متا تگ ها، توضیحات متا از اهمیت بالایی برخوردار است. تگ متا توضیحات در واقع خلاصه ای از محتوای سایت را ارائه می دهد که از چشم بازدیدکنندگان پنهان است و تنها برای درک بهتر موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده صحیح از توضیحات متا و رعایت نکات سئو، علاوه بر بهبود موقعیت رتبه بندی گوگل شما، می تواند شانس شما را برای کلیک کاربران از صفحه جستجوی گوگل به سایت شما افزایش دهد. با جستجو در اینترنت، با ویدیوی جدیدی از مت کاتز، مدیر ارشد گوگل مواجه شدیم که می گوید: “من برای پست های وبلاگم توضیحات متا نمی نویسم و ​​این بخش را خالی می گذارم.”
Matt Cutts در ادامه می گوید: “بهتر است قسمت توضیحات متا را برای محتوای خود خالی بگذارید تا از توضیحات مکرر در صفحات استفاده کنید. البته بهترین وضعیت ممکن این است که هر صفحه توضیحات خاص خود را داشته باشد و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، بگذارید گوگل برای شما تصمیم بگیرد.

استفاده صحیح از توضیحات متا

در واقع عدم استفاده از توضیحات متا اهمیت آن را بیشتر نشان می دهد! توضیحات متا در سئوی صفحه و تعیین کلمات کلیدی موثر است. بنابراین، با تنظیم صحیح آن برای هر مقاله جدید، می توانید شانس خود را برای جذب بازدیدکننده افزایش دهید. مشکل زمانی به وجود می آید که صاحبان سایت از افزونه های مختلف برای تکمیل خودکار این بخش استفاده می کنند یا چندین صفحه در سایت خود دارند که پاراگراف اول یکسان است. در چنین مواقعی ممکن است متون تکراری در توضیحات متای صفحات مختلف دیده شود که از منظر ربات های گوگل قابل قبول نیست.
اهمیت این موضوع در این است که یک بخش جداگانه به نام HTML Enhancements در Google Webmaster Tools قرار داده شده است تا صفحاتی را به شما معرفی کند که عناوین یا توضیحات مشابهی دارند.
ویدیوی زیر حاوی صحبت های مت کاتز در مورد توضیحات متا است و چرا از آن استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  تگ canonical: کاربرد اشتباه و محتوای تکراری خطرناک!

پیشنهاد سئو مکانیک این است که اگر محتوای روزانه شما محدود است و زمان کافی برای نوشتن توضیحات مشخص برای هر کدام دارید، حتما از آن استفاده کنید.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *