چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ | سئو مکانیک

میلیون ها سایت در وب فارسی وجود دارد که همگی در تلاش برای رسیدن به رتبه برتر گوگل هستند. قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو به شما این امکان را می دهد که بیشترین کلیک را از جستجوها دریافت کنید و برند خود را در معرض دید عموم قرار دهید. آمار نشان می دهد که 90 درصد از کاربران هرگز به صفحه دوم گوگل نمی روند و تنها در میان لینک های صفحه اول به دنبال پاسخ نیازهای خود هستند.

با این تفاسیر باید از خود بپرسید: چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ در این مقاله قصد داریم راه های عملی و تضمینی برای رسیدن به صفحه اول گوگل را بررسی کنیم. در پایان این مقاله برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم تا سریعتر به این هدف برسید.

چرا بودن در صفحه اول گوگل مهم است؟

هر روز میلیون ها جستجو توسط کاربران در موتورهای جستجو انجام می شود که بیش از 70 درصد آن متعلق به گوگل است. از طرفی آمار نشان می دهد که 90 درصد کاربران برای یافتن پاسخ سوال خود تنها به لینک های صفحه اول گوگل مراجعه می کنند و اصلا وارد صفحات زیر نمی شوند. بنابراین صفحه دوم گوگل به قبرستان سایت ها معروف است. بنابراین حضور سایت در هر جایی غیر از صفحه اول و یا حتی صفحه دوم گوگل را می توان شکست سئوی شما دانست.

در بین لینک های صفحه اول گوگل، لینک اول 36.4 درصد از آمار کلیک ها را به خود اختصاص داده است. لینک های دوم و سوم به ترتیب 12.5% ​​و 9.5% از کلیک ها را دریافت می کنند. این مقدار با هر کاهش رتبه کمتر و کمتر می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم هدف سئوی خود را فقط بر روی لینک های اول تا سوم SERP قرار دهید. اگر هنوز با مفهوم سئو آشنایی کامل ندارید، توصیه می کنیم مقاله سئو چیست سئو مکانیک را مطالعه کنید.

با مثلث طلایی سئو به اولین نتیجه گوگل برسید

بسیاری از فعالان سئو دائماً در اینترنت برای یافتن تکنیک‌های سئو جستجو می‌کنند، شاید بتوانند راز رسیدن به بهترین نتیجه گوگل را کشف کنند. اگر هیچ راز یا تکنیکی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  کد QR چیست؟ آموزش و ابزار رایگان ساخت کد QR

آمار و تحقیقات نشان می دهد که رسیدن به رتبه برتر گوگل بیشتر به استراتژی و حرکت در مسیر الگوریتم های گوگل مربوط می شود. عوامل متعددی در رسیدن سایت به صفحه اول جستجوی گوگل موثر است که مهمترین آنها در قالب سئو مثلث طلایی ارائه شده است. در ادامه به ابعاد مثلث طلایی سئو می پردازیم و هر کدام را به تفصیل توضیح می دهیم:

رضایت ربات های گوگل با سئو فنی

ربات های گوگل اولین مخاطبانی هستند که به سایت شما دسترسی پیدا می کنند و قسمت های مختلف سایت را می خزند. قبل از اینکه سایت شما در گوگل جایگاهی پیدا کند، خزنده های گوگل به دقت ساختار سایت شما را بررسی می کنند. سپس در صورت درک درستی از محتوا و مفهوم اصلی سایت، آن را در اختیار سایر کاربران وب قرار می دهند. از مهمترین مسائل در سئو فنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خزیدن آسان ربات های گوگل در صفحات مختلف سایت
  • سرعت بارگذاری صفحات سایت
  • پاسخ گویی سایت برای دستگاه های مختلف از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ
  • دقت معماری سایت و ساختار آدرس دهی
  • نماد استاندارد
  • رضایت و تجربه کاربر

بنابراین، قبل از اینکه به تکنیک های دقیق سئو فکر کنید، باید ساختار سایت خود را از منظر فنی و کدنویسی بهبود بخشید تا بتوانید در اولین آزمون ربات های گوگل برنده شوید. اگر دانش و تخصص کافی برای انجام این کار ندارید، حتما به صفحه خدمات سئو سری بزنید و از تجربه و تخصص تیم حرفه ای ما بهره ببرید.

با تولید محتوای با کیفیت به نیازهای کاربران پاسخ دهید

گوگل بیشتر به تجربه و رضایت کاربر در سایت شما اهمیت می دهد. بنابراین باید نیازها و سوالات مخاطبین سایت خود را در نظر بگیرید و به آنها پاسخ دهید. چه چیزی بهتر از تولید محتوای منحصر به فرد و مفید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند و اعتماد او را به برند شما افزایش دهد؟

نوشتن مقالات مفید با رعایت اصول سئو، انتشار گزارش های آگاهی و حضور گسترده در انواع شبکه های اجتماعی منجر به ارتباط تجاری بهتر با عموم می شود. با این حال، برای تعامل با آنها، باید از تکنیک های فراخوانی مانند تشویق آنها برای ارسال نظرات یا حتی محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نوع کسب و کار شما نحوه تعامل شما با مخاطبان را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید  روانشناسی رنگها و استفاده از آن در طراحی سایت

لینک بیلدینگ؛ مثلث طلایی را تکمیل کنید تا تصویر برند را تقویت کنید

اگر بخواهیم در مورد تکنیک های سئو برای به دست آوردن اولین نتیجه گوگل صحبت کنیم، باید به لینک بیلدینگ داخلی و خارجی اشاره کنیم. در این سمت از مثلث طلایی، استراتژی درست حرف اول را می زند. این استراتژی باید با توجه به ارشدیت و قدرت دامنه طراحی شود و تنها زمانی مفید و موثر خواهد بود که با توجه به نوع کسب و کار و موقعیت فعلی آن ایجاد شود.

علاوه بر لینک های داخلی و خارجی، دریافت بک لینک با استراتژی سئو قدرتمند شما را در کمترین زمان ممکن به صدر نتایج گوگل می رساند. در کنار ایجاد بک لینک، می توانید از کمپین های رپورتاژ آگهی برای ایجاد تصویر برند و کسب اعتبار از سایتی با قدرت دامنه بالا استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که این تکنیک ارتباط تنگاتنگی با سمت تولید محتوای با کیفیت دارد و این دو طرف در واقع مکمل یکدیگر هستند. هنگام ایجاد لینک از طریق کمپین های رپورتاژ آگهی یا ایجاد بک لینک، حتما نکات زیر را در نظر بگیرید تا تاثیر بیشتری داشته باشید:

  • اعتبار دامنه سایت بسیار مهمتر از تعداد لینک ها است.
  • همیشه برای نوشتن پست های مهمان وقت بگذارید.
  • از گروه ها، شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین برای اشتراک گذاری محتوای خود و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

انجام این کارهای به ظاهر ساده راز رسیدن به رتبه برتر گوگل است. با این حال، بسیاری از تازه واردان به دنیای سئو به دنبال روش های ناشناخته ای هستند تا سایت را در صفحه اول گوگل قرار دهند که معمولاً به نتیجه نمی رسد.

رتبه اول گوگل با یادگیری سئو یا برون سپاری; شیرین ترین برای شما چیست؟

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل مستلزم انجام کارهایی است که نیاز به تخصص و مهارت دارد. اکنون که اهمیت صفحه اول جستجوی گوگل و مثلث طلایی سئو را می دانید، وقت آن است که برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی کنید. انتخاب روش رسیدن به رتبه اول گوگل کاملا به تصمیم شما بستگی دارد. می توانید مهارت های سئو را خودتان یاد بگیرید و پیاده سازی کنید یا آنها را برون سپاری کنید.

بیشتر بخوانید  اهمیت طراحی سایت شرکتی - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

در مورد اول توصیه می کنیم برای آموزش تخصصی سئو از سایت آکادمی سئو مکانیک کمک بگیرید و از تجربه و دانش چندین ساله این تیم بهره ببرید. با این حال، اگر زمان کافی برای یادگیری سئو و کسب تجربه ندارید، بهترین راه برای قرار دادن سایت خود در صفحه اول گوگل، برون سپاری سئو است.

کار را به کاردان بسپار!

در این مقاله به سوال “چگونه در صفحه اول گوگل باشیم” پاسخ داده ایم و تکنیک ها و روش های کسب رتبه اول گوگل را به شما گفته ایم. همچنین به شما گفتیم که می توانید با یادگیری یا برون سپاری سئو برای این هدف برنامه ریزی کنید. البته پیشنهاد ما این است که موفقیت در سئو را به کسانی بسپارید که تاکنون به موفقیت های بیشماری دست یافته اند.

تیم سئو سئو مکانیک با سال ها تجربه سئو یکی از موفق ترین تیم ها در این اکوسیستم است. اگر می خواهید از تجربه این تیم برای رسیدن به اولین نتیجه گوگل بهره مند شوید، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه در جستجوی گوگل اول باشیم؟

برای رسیدن به رتبه برتر در گوگل، باید یک استراتژی سئو قوی داشته باشید و از تولید محتوای با کیفیت بالا و لینک سازی حرفه ای و همچنین سئوی فنی غافل نشوید.

چقدر طول می کشد تا به صفحه اول جستجوی گوگل برسیم؟

سئو فرآیندی زمان بر است. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که سایت شما در عرض چند روز در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. با این حال، توسعه سایت با یک استراتژی اساسی در چند ماه کاملا منطقی به نظر می رسد.

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم؟

حضور در صفحه اول اکانت گوگل 90 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. بنابراین بسیاری از کاربران نمی خواهند پاسخ را در صفحه دوم گوگل بیابند. بنابراین بسیار مهم است که سایت در اولین نتایج گوگل ظاهر شود.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *