آموزش گوگل ادوردز – نحوه راه اندازی کمپین در Google ads – سئو مکانیک

گوگل ادز (Google ads) یا تبلیغات گوگل، همان گوگل ادوردز گذشته، یک سیستم آنلاین در گوگل می باشد که محصولات یا خدمات شما را در گوگل تبلیغ می کند.

برای ایجاد تبلیغات در گوگل شما به یک حساب کاربری نیاز دارید.

ثبت نام در این سیستم تبلیغاتی آسان می باشد و فقط چند دقیقه طول می کشد.

در این مقاله از سئو مکانیک، آموزش نحوه راه اندازی کمپین و ثبت نام در گوگل ادز رو برای شما آماده کرده ایم.

Google AdWords: این سرویس ارائه شده توسط گوگل به کاربران امکان تبلیغات آنلاین را ارائه می دهد و کاربران به ازای هر کلیکی که از این طریق دریافت کنند مبلغی را باید به کمپانی گوگل پرداخت نمایند.

قابلیت‌های Google AdWords برای نمایش تبلیغات فقط محدود به تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحه‌ی نتایج جست‌جو و یا SERP نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده تر است.

مرحله اول: وارد سایت گوگل ادز شوید و در گوشه سمت راست بالا روی گزینه آبی Start now کلیک کنید.

مرحله دوم: ایمیلی را که می خواهید در آن ثبت کنید را انتخاب کنید.

اگر قبلاً یک حساب Google (Gmail) دارید ، از این آدرس ایمیل استفاده کنید.

اگر می خواهید افراد دیگر بتوانند از حساب Google Ads شما استفاده کنند، می توانید پس از ایجاد حساب، از آنها دعوت کنید.

اگر قبلاً حساب Google ندارید ، یا می خواهید با آدرس ایمیل دیگری وارد سیستم شوید، روی دکمه ایجاد حساب در پایین صفحه کلیک کنید و یک حساب جیمیل بسازید.

مرحله سوم: بعد از اینکه جیمیل خود را انتخاب کردید، گوگل از شما می پرسد که هدف شما از ایجاد تبلیغات چیست؟

بیشتر بخوانید  Search Experience Optimization چیست؟ تغییر مفهوم سئو

در این مرحله گوگل از شما می پرسد که دوست دارید که چه نتایجی را ببینید و باید بر اساس نیاز خود و بهترین وجهی که شما را توصیف می کند، یکی از این سه گزینه رو انتخاب کنید.

گزینه Expert Mode در گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز دو حالت دارد یکی Smart mode و یکی Expert mode و در حالت پیش فرض گزینه Smart mode (حالت هوشمند) می باشد و حالت هوشمند نسخه ساده گوگل ادز می باشد.

حالت هوشمند گوگل ادز برای ساده سازی تجربه تبیغات طراحی شده است.

بنابراین شما با استفاده از ااین حالت می توانید نتایج واقعی کسب کنید و در تنظیم و مدیریت کمپین تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید.

کمپین های هوشمند گوگل به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد که اهداف تجاری خود را انتخاب کنند و مکانی را که می خواهند تبلیغ کنند.

سپس گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی نتایج واقعی متناسب با آن اهداف را ارائه می دهد، مانند تماس های تلفنی، اقدامات در وب سایت آنها و بازدید از فروشگاه ها که دسترسی به مشتریان بیشتر را آسان می کند.

بیشتر استفاده کنندگان از گوگل ادز بخاطر سادگی و صرفه جویی در زمان از حالت هوشمند استفاده می کنند.

حالت Expert یا همان حالت حرفه ای، طیف گسترده ای از ویژگی ها و انواع کمپین های گوگل ادز را برای کاربران ارائه می دهد و به تبلیغ کنندگان امکان کنترل کاملتری بر اساس استراتژی های پیشنهادی خود می دهد.

ولی همچنین به مدیریت پیچیده تری نیز نیاز دارد. روی این گزینه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

بیشتر بخوانید  آینده سئو و انحصارگری گوگل - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

در این صفحه باید گزینه Create an account without a campaign را انتخاب کنید.

در گزینه Country کشور ترکیه را انتخاب کنید.

در گزینه Currency دلار آمریکا را انتخاب کنید و تیک گزینه Yes رو بزنید و Submit رو بزنید تا وارد مرحله بعدی شویم.

در این صفحه گزینه Explore your account رو بزنید.

برای اینکه بخواهیم تنظیمات دلخواه خودمون رو تو کمپینی که میسازیم اعمال کنیم ، باید گزینه Create a campaign a goal’s guidance رو انتخاب کنیم.

گزینه Search رو انتخاب کنید بعد گزینه Continue رو بزنید.

گزینه Website visits رو فعال میکنیم و آدرس سایتمان را در آن وارد میکنیم.

ما در این آموزش آدرس سایت seorooz رو وارد کردیم. بعد از وارد کردن سایت گزینه Continue رو بزنید.

در این مرحله باید گزینه NEW CAMPAGIN رو انتخاب کنید تا کمپین خودمون رو انتخاب کنیم.

اینجا باید یک نام برای کمپین خودمون انتخاب کنیم که ما اسم seorooz رو انتخاب کردیم.

در گزینه Display Network چون هدفمان فقط تبلیغ در موتور گوگل می باشد ، تیک این گزینه را برمیداریم.

برای اینکه بخواهیم تبلیغمان در همه جا نمایش داده شود ، باید گزینه All countries and territories رو انتخاب میکنیم.

بعد در گزینه Languages گزینه All languages رو انتخاب میکنیم.

هزینه ای که میتوانیم روزانه بابت تبلیغ به گوگل بپردازیم را در اینجا وارد میکنیم.

در اینجا باید گزینه Manual CPC ر وانتخاب کنید و گزینه Save رو میزنیم.

در اینجا باید یک نام برای گروه خودمون انتخاب کنیم که ما اسم seoroozgroup رو انتخاب کردیم.

در گزینه Default bid باید هزینه هر کلیک رو انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید  سئو بیگ کامرس، ویژگی ها و نکات سئوی (BigCommerce) - سئو مکانیک

در قسمت پایین که آدرس سایتمون رو وارد کردیم ،لیستی از کلمات کلیدی رو برای ما پیشنهاد میده که میتونیم از اونا انتخاب کنیم.

یا خودمون میتونیم کلماتی رو که میخوایم باهاش تو صفحه اول باشیم رو انتخاب کنیم.

در گزینه Headline1,2,3 عناوین رو انتخاب کنید و توجه داشته باشید که تا 30 کاراکتر میتونید انتخاب کنید.

در گزینه Description هم میتونید توضیحات رو بنویسید و همزمان در سمت راست میتونید چیزی که به کاربر نشون داده میشه رو ببینید.

بعد گزینه Save and continue رو بزنید.

وارد این صفحه که شدید گزینه Publish یا همان انتشار رو میزنیم تا وارد کمپین خودمون بشیم.

و در آخر وارد این صفحه خواهیم شد که میتونیم کمپین خود را مدیریت کنیم.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *