گزارش اسپم به گوگل (آموزش و نحوه گزارش تخلف سایت به گوگل)- سئو مکانیک

گوگل :

هر جستجویی در گوگل مهم است. زیرا زمانیکه برای یافتن اطلاعات مرتبط و مفید در گوگل جستجوی می کنید ، این وظیفه ما است که مطمئن شویم کاربر بالاترین کیفیت ممکن را تجربه می کند.

متأسفانه ، در وب برخی از موارد مختل کننده وجود دارد که ما آنها را “وب اسپم” می نامیم که می تواند تجربه کاربر از جستجو را ، خراب کند.

ما چندین تیم داریم که برای از وب اسپم ها در نتایج جستجوی کاربر جلوگیری می کند، مقابله با اسپمرها یک چالش مداوم است.

با این وجود ، ما با وب مسترها اطمینان می دهیم که آنها از بهترین شیوه ها پیروی می کنند و می توانند در جستجو ها موفق شوند، و مطالب عالی را در وب باز در دسترس قرار دهند.

با نگاهی به سال گذشته در این مقاله قصد داریم به موضوع چگونگی مقابله با اسپم در نتایج جستجو در سال 2019 بپردازیم .

مقابله با اسپم در مقیاس

با وجود صدها میلیارد صفحه وب در ایندکس ما که روزانه به میلیاردها کوئری پاسخ می دهد ، جای تعجب نیست که بدانید افراد بدی هستند که در رتبه بندی جستجو دستکاری می کنند.

در واقع ، ما متوجه شدیم بیش از 25 میلیارد صفحه که هر روز کشف می کنیم اسپم است. این اسپم زیادی است و نشان دهنده مقیاس ، پایداری و مدت زمانی است که اسپمرها مایل به رفتن هستند ..

ما به یقین رسیده ایم که بیش از 99٪ بازدیدهای از نتایج جستجو به تجربیات بدون اسپم ختم می شود.

اپدیت سال گذشته

گزارش 2018 ما نشان از کاهش 80% اسپم تولید شده توسط کاربر را 80٪ کاهش دارد ، و خوشحالیم که تأیید کردیم این نوع سوء استفاده در سال 2019 رشد نمی کند.

اسپم پیوندها همچنان به عنوان محبوبترین اسپم شناخته می شوند ، اما تیم ما در سال 2019 موفق شد، بیش از 90٪ اسپم پیوندها توسط سیستم های ما گیر افتادند و تکنیک هایی مانند لینک های پولی یا تبادل لینک تاثیر کمتری داشته اند.

بیشتر بخوانید  سایت گوگل هک شد - اعتراض گروه فلسطینی به نقشه گوگل

اسپم هک شده ، اگرچه هنوز هم یک چالش متداول است ، با این وجود ،در مقایسه با سالهای گذشته پایدارتر شده است.

ما به کار راه حلهایی برای تشخیص بهتر و اطلاع رسانی به وب مسترها و سیستم عامل های آسیب دیده ارائه داده ایم و نیزبه بهبودی وب سایت های هک شده کمک کرده ایم

ترندهای اسپم

یکی از اولویت های اصلی ما در سال 2019 بهبود قابلیت های مبارزه با اسپم از طریق سیستم های یادگیری ماشینی بود.

راه حل های یادگیری ماشین ما ، همراه با قابلیت اجرای دستی تست و تایید شده ی زمانی ، در شناسایی و جلوگیری از ارائه نتایج اسپم به کاربران مؤثر بوده است.

در چند سال گذشته ، ما شاهد افزایش سایتهای اسپم با محتوا یا سکراپد شده و اتوماتیک تولید شده هستیم که رفتارهایشان جستجوگرها را آزار می دهد یا به آنها آسیب می رساند ، مانند دکمه های جعلی ، تبلیغات بیش از حد ، تغییر مسیرهای مشکوک و نرم افزارهای مخرب.

این وب سایت ها اغلب فریبنده هستند و هیچ ارزش واقعی برای افراد ندارند. در سال 2019 ، توانستیم تاثیرپذیری کاربران جستجو از این نوع اسپم ها را بیش از 60٪ (در مقایسه با سال 2018 )کاهش دهیم.

درکنار بهبود توانایی و کارآیی مان را در گرفتن اسپم ها ، به طور مداوم بر روی کاهش انواع وسیع آسیب ها مانند کلاهبرداری سرمایه گذاری می کنیم.

این سایتها افراد را فریب می دهند. آنها فکر می کنند که به یک سایت رسمی یا معتبر مراجعه کرده اند و در بسیاری موارد ،نتیجه آن لو رفتن اطلاعات شخصی مهم ، از دست دادن پول یا آلوده کردن دستگاه های افراد به بد افزارها خواهد بود .

ما به کوئری هایی که در معرض کلاهبرداری قرار دارند توجه زیادی کرده ایم و برای محافظت از کاربران کوشیده ایم تا جلوتر از تاکتیک های هرزنامه باشیم

همکاری با وب مسترها و توسعه دهندگان برای وب بهتر

بخش عمده ای از کارهایی که برای مبارزه با هرزنامه انجام می دهیم، استفاده از سیستم های خودکار برای تشخیص رفتار اسپم است ، اما این سیستم ها کامل نیستند و نمی توانند همه چیز را بدست آورند.

بیشتر بخوانید  Material Design چیست و چه کاربردی دارد

به عنوان فردی که در اینترنت جستجو می کند ، همچنین می توانید با گزارش دادن هرزنامه در جستجو ، فیشینگ یا بدافزار به ما در مبارزه با هرزنامه و سایر موارد کمک کنید.

ما در سال 2019 نزدیک به 230،000 گزارش اسپم جستجو را دریافت کردیم و توانستیم در 82٪ از گزارشهایی که پردازش کردیم ، اقداماتی انجام دهیم.

ما از تمام گزارشاتی که برای ما ارسال کردید و کمک تان در تمیز نگه داشتن نتایج جستجو قدردانی می کنیم!

حالا زمانی که گزارش ها را دریافت می کنیم یا تشخیص می دهیم که چیزی کاملاً درست نیست چه کاری انجام می دهیم ؟

بخش مهمی از کارهایی که انجام می دهیم، اطلاع رسانی به وب مسترها هنگام تشخیص اشتباه در وب سایت آنها است.

در سال 2019 ، ما بیش از 90 میلیون پیام برای صاحبان وب سایت فرتادیم تا بتوانیم درمورد مشکلاتی که ممکن است ظاهر سایت آنها را در نتایج جستجو و پیشرفت های قابل اجرا وب سایت شان به آنها اطلاع دهیم.

از بین همه پیامها ، حدود 4.3 میلیون مربوط به اقدامات دستی بود که ناشی از نقض دستورالعمل های وبمستر ما است .

و ما همیشه به دنبال راه هایی برای کمک بهتربه صاحبان سایت هستیم.

بسیاری از ابتکارات در سال 2019 با هدف بهبود ارتباطات از جمله پیام های جدید سرچ کنسول ، Site Kit برای سایت های وردپرسی یا تأیید خودکار DNS در سرچ کنسول جدید وجود داشته است.

امیدواریم که این ابتکارات وب مسترها را به روشهای راحت تری برای تأیید سایت های خود مجهز کرده و همچنان مفید واقع شود.

علاوه بر این ، امیدواریم با اینکار آنها دسترسی سریع تری به اخبار داشته باشند و اینکه وب مسترها بتوانند مشکلات مربوط به وب اسپم یا موضوعات هک را به طور مؤثرتر حل کنند.

زمانیکه تمام تمرکز خود را بر روی رفع اسپم قرار داده بودیم ، از توسعه وب غافل نشدیم و به این فکر کردیم که چگونه با “لینک های nofollow” رفتار کنیم .

بیشتر بخوانید  سئوی منفی چیست و معرفی روش تشخیص آن

در ابتدا بعنوان ابزاری برای مقابله با اسپم های رایج و لینک های حمایتی شده حاشیه ای معرفی شد .

اما ما به این اکتفا نکردیم .معتقدیم که زمان تحولات بیشتر فرا رسیده است ، دقیقا مانند تحول در توانایی چگونگی مقابله با اسپم ها .

ما دو ویژگی لینک جدید معرفی کردیم : rel=”sponsored” and rel=”ugc” که به وبمسترها روش های دیگر تشخیص ماهیت لینک های خاص در جستجوی گوگل را ارائه می دهد .

درکنار rel=”nofollow ما شروع به رفع این موارد بعنوان نکاتی که می توان در اهداف رتبه بندی استفاده کرد ، کردیم .

تعامل با جامعه

مثل همیشه ،خوشحالیم از اینکه سال گذشته فرصت تعامل و ارتباط با وب مسترهای سرتاسر دنیا و کمک به آنها در بهبود حضورشان در جستجو و فیدبک های شنیداری را داشتیم .

ما بیش از 150ساعت کاری آنلاین ، ایونت های آنلاین و آف لاین در بسیاری از شهرهای دنیا و طیف وسیعی از حضار شامل متخصصین سئو ، توسعه دهندگان وب سایت ها ، بازاریابان اینترنتی و صاحبان مشاغل داشته ایم .

در میان این ایونت ها ، ما مفتخریم که کنفرانس های وب مستری ما در 35 لوکیشن از 15 کشور و به 12 زبان اجرا شده است ازجمله اولین نسخه Product Summit version در Mountain View .

اگرچه قادر به برگذاری کنفرانس های حضوری نیستیم اما مشتاقانه در انتظار ایونت ها و هم اندیشی های مجازی بیشتر در اینده هستیم .

وب مسترها همچنان بدنبال یافتن و ارائه راه حل ها و نکات مربوط در بخش راهنمای Webmasters Help Community با بیش از 30 هزار زبان زنده دنیا هستند .

برای پاسخ دادن به سوالات شما و روشن شدن برخی موارد ، ما در یوتیوب هشتک #AskGoogleWebmasters و سریال SEO mythbusting را راه اندازی کرده ایم .

مطمئن هستیم که کمک شما در این مسیر می تواند بسیار موثر باشد .بنابراین در توییتر ، یوتیوب ، وبلاگ و انجمن راهنمای با ما در تماس باشید.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *