سایت گوگل هک شد – اعتراض گروه فلسطینی به نقشه گوگل

شاید «گوگل هک شد» آخرین خبری باشد که انتظار شنیدن آن از این غول دنیای اینترنت یعنی گوگل را دارید. اما دیروز (13 شهریور 92) دامنه فلسطینی گوگل به آدرس Google.ps به مدت یک ساعت هک شد و به جای صفحه همیشگی گوگل، تصویر زیر را به کاربران نشان داد.

تصویری از صفحه هک شده گوگل

به گزارش واشنگتن پست، این صفحه توسط گروهی به نام HackTeachLover’s در اعتراض به نمایش اسرائیل به جای فلسطین در نقشه گوگل هک شد.
در این تصویر پیامی برای گوگل وجود دارد که مرزهای فلسطین را روی نقشه مشخص کرده است و در پایان به گوگل هشدار می دهد که اگر دفعه بعد مستقیما نقشه گوگل را هک کنیم چه اتفاقی می افتد؟ شاید یک انقلاب!
پس از تقریبا یک ساعت تلاش، گوگل توانست کنترل این صفحه را دوباره به دست بگیرد و از طریق مدیر روابط عمومی خود رامی کندیل اعلام کرد که این مشکل توسط ارائه دهنده خدمات دامنه ایجاد شده است که توسط یک شرکت مراکشی کنترل می شود.
این اتفاق ممکن است یک رفتار اعتراض آمیز به نظر برسد که تاثیر چندانی در اذهان عمومی نخواهد داشت، بلکه برعکس، صدمات زیادی به اعتبار گوگل در جهان وارد می کند. بسیاری از کاربران در سراسر جهان اطلاعات خود از جمله ایمیل، عکس ها، علایق و اطلاعات تماس را در سرویس های آنلاین گوگل وارد کرده اند و گوگل دیگر قادر به محافظت از آن نیست. اگر گوگل پلاس یا جیمیل دوباره توسط یک گروه هک شود چه اتفاقی می افتد؟

بیشتر بخوانید  توضیحات متا یا meta description چیست؟ چه اهمیتی در سئو سایت دارد - سئو مکانیک

نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *