کپی رایتینگ چیست؟ جذب مخاطب با جادوی واژه‌ها

بهترین، راحت ترین، ارزان ترین، با کیفیت ترین خدمات 24 ساعته؛ بیایید یک لحظه به این کلمات فکر کنیم. این کلمات عباراتی هستند که باید هنگام خرید حضوری از فروشنده شنیده باشیم یا هنگام خرید آنلاین در صفحات وب دیده باشیم. اما چرا این کلمات و عبارات مهم هستند؟

کپی رایتینگ جادوی متقاعد کردن مخاطب از طریق کلمات است. در واقع کپی رایتینگ فرآیند تولید محتوا با کلمات مناسب، جذاب و ارزشمند است که مخاطب را به انجام کاری هدفمند ترغیب می کند.

در این مقاله می خواهیم نگاه دقیق تری به کپی رایتینگ داشته باشیم تا بتوانیم از این ابزار موثر برای افزایش فروش سایت خود استفاده کنیم. اگر شما هم می خواهید با حرف هایتان جادو کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

هدف از کپی رایتینگ چیست؟

نویسندگان از کلمات استفاده می کنند تا به نوعی بر افکار، احساسات و رفتار افراد تأثیر بگذارند. با کمک کپی رایتینگ فروش سازمان افزایش یافته و امکان گسترش کسب و کار ایجاد می شود.

با این حال، نوشتن زمانی ارزشمند است که واضح، مختصر و متمرکز بر مشتری باشد. بنابراین، کپی رایتینگ هنر متقاعد کردن افراد به انجام یک عمل خاص از طریق کلمات است.

کپی رایتینگ نقش مهمی در دنیای بازاریابی دارد. با این حال، این تکنیک مهم تنها بخشی از بازاریابی محتوا است. اگر می خواهید در مورد این مفهوم بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

تفاوت بین کپی رایتینگ و تولید محتوا

در بیشتر موارد، دو مفهوم نوشتن و تولید محتوا به جای هم استفاده می شوند. با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین این دو وجود دارد. در واقع، کپی رایتینگ بیشتر به دنبال افزایش فروش است تا تولید محتوا.

در حالی که از تولید محتوا به منظور شکل گیری و افزایش اعتماد عمومی و رفع مشکلات آنها استفاده می شود. کپی رایتینگ شکل تخصصی تری از محتوا است که نرخ تبدیل را تغییر می دهد.

معمولاً از کپی رایتینگ در آخرین مرحله سفر خریدار در سایت استفاده می شود. مرحله ای که مخاطبان وب سایت آماده خرید هستند.

در مقابل، تولید محتوا کل قیف بازاریابی را پوشش می دهد و هدف آن ترغیب مشتری بالقوه برای انجام یک اقدام خاص خواهد بود. این دو مفهوم نوعی تخصص محسوب می شوند. کپی رایتینگ مبتنی بر روانشناسی و درک بهتر مخاطبان برای افزایش تأثیرگذاری بر روی آنهاست.

بیشتر بخوانید  سوالات متداول سئو | ایندکس صفحات سایت توسط گوگل چیست؟

در حالی که محتوا بر اساس داده ها و اطلاعات خواهد بود. به گونه ای که هدف استفاده از این موتورهای جستجو است. با کمک تولید محتوا به نحوه دیده شدن در صفحه نتایج موتور جستجو با کلمات کلیدی و نوشته صفحات مختلف سایت توجه خواهید کرد.

اگر می خواهید در مورد روند کسب موقعیت در نتایج جستجو بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم به مقاله “سئو چیست؟ضربه بزنید در این مقاله هر آنچه که باید در مورد سئو بدانید به زبان ساده بیان شده است.

استفاده از تکنیک های نوشتن؛ بهبود سئوی سایت

کپی رایتینگ فقط تکرار کلمات خاص نیست!

به عبارت دیگر، تنها با استفاده از کلماتی که معنای مثبت دارند یا با ساختن عباراتی که به نظر جذاب می رسند، نمی توانید در جذب مخاطب موفق باشید. در ادامه به بررسی برخی از تکنیک های رایج نوشتن می پردازیم.

مراقب باشید، کپی رایتینگ تنها یکی از تکنیک های طراحی و ساخت یک صفحه فرود جذاب و هدفمند است. با خواندن مقالهصفحه فروددر وبلاگ سئو مکانیک می توانید طراحی و اجرای یک صفحه فرود جذاب از صفر تا صد را مطالعه کنید.

داستان بگویید؛ مهمترین تکنیک برای نوشتن موفق

احتمالا دیالوگ هایی از فیلم ها را هم به خاطر دارید. این حفظ دیالوگ ها به خاطر شخصیت سرگرم کننده فیلم ها نیست. برعکس، فیلم های موفق با داستان های خود ذهن و احساسات مخاطب را تحریک می کنند. یک بازاریاب موفق می تواند با استفاده از داستان گویی، احساسات بهتری را به مخاطب منتقل کند و توجه او را جلب کند.

انسان از طریق 5 حس می تواند واقعیت را درک کند. به همین دلیل است که بازاریابان باتجربه سعی می کنند از طریق داستان گویی تصویری ذهنی در مخاطب ایجاد کنند.

با کمک قصه گویی می توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. اگر داستان شما بر اساس حواس پنجگانه باشد، درگیری مخاطب عمیق تر خواهد بود. اما اگر بتوانید مخاطب را وادار به واکنش از طریق داستان های احساسی کنید، شانس به نفع شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید  طراحی سایت فروشگاهی | تاج‌گذاری در دنیای وب | سئو مکانیک

از محرک ها برای رسیدن به قلب مخاطب استفاده کنید

مشوق ها در واقع ابزاری برای تأثیرگذاری، ایجاد انگیزه و ترغیب مشتری به خرید هستند. نویسنده «جو شوگرمن» در کتاب خود به 30 محرک برای تغییر ذهن و احساسات عموم اشاره کرده است که هر کدام می تواند موضوع مقاله باشد.

در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین محرک از نظر نویسنده بپردازیم. راننده انحصار! در این زمینه، شوگرمن در کتاب خود نوشت:

(داشتن چیزی که کمتر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد، قوی ترین انگیزه برای انسان است)

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، نوشته می تواند به گونه ای عمل کند که حس خاص بودن را به مخاطب منتقل کند. برای مثال در صفحات محصول با این تکنیک می توانید به مخاطب القا کنید که این محصول کاملا متفاوت است و حتی می تواند تصویر بهتری برای شما در نظر دیگران ایجاد کند.

به زبان خریدار صحبت کنید

یک تکنیک ساده اما فراموش شده برای کپی رایتینگ این است که همانطور که صحبت می کنید بنویسید. اما اگر واقعاً قصد دارید با مردم ارتباط برقرار کنید، باید به زبان آنها بنویسید. این مفهوم بسیار ساده است. اگر نمی توانید ذهن و دغدغه های مخاطبان خود را درک کنید، چگونه می توانید محصول خود را به آنها بفروشید؟

می‌توانید انجمن‌ها و شبکه‌های مجازی را بررسی کنید تا در اذهان عمومی وارد شوید و نگرانی‌های آنها را درک کنید. معمولاً صحبت با چند نفر و بیان نظرات آنها کلید شناخت بهتر شما خواهد بود.

تکنیک های عبارت تاثیرگذار را نادیده نگیرید

شما فقط 12 ثانیه فرصت دارید تا قلب مخاطبان خود را لمس کنید! همانطور که کلمات نقش مهمی در جلب توجه مخاطب دارند، نحوه بازی با آنها نیز بسیار موثر است. این یعنی شما می توانید بخشی از متن به صورت پررنگ برای تاکید. همچنین برای خوانایی بهتر از پاراگراف های استاندارد غافل نشوید.

مزایای استفاده از کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ بازاریابی سئو بر روی کلمات و عبارات مورد استفاده برای توصیف وب سایت شما تمرکز دارد. در واقع کپی رایتینگ برای سئو سایت اجباری است. زیرا به دیده شدن سایت و افزایش کلیک ها کمک می کند. همه این موارد باعث افزایش نرخ کلیک سایت و در نهایت بهبود وضعیت فروش و کسب درآمد بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید  تبلیغات محیطی | تاثیر خلاقیت بر اثرگذاری تبلیغات محیطی

در واقع از کپی رایتینگ برای ترغیب بیشتر مخاطب و تبدیل آنها به مشتری استفاده خواهد شد. البته برای افزایش CTR مقاله «نرخ کلیکهمچنین بخوانید : در این مقاله راهکارهای دیگری برای افزایش نرخ کلیک سایت ذکر شده است.

نمونه های نوشتن؛ بررسی نمونه های موفق برای شروع کپی رایتینگ

تکنیک های مختلف نوشتن وجود دارد. با این حال، همه نمی توانند از طریق جادوی کلمات، مردم را به خرید یا استفاده از خدمات ترغیب کنند. اما اگر قصد دارید شانس خود را برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر امتحان کنید، پیشنهاد می شود تا حد امکان نمونه های موفق کپی رایتینگ را بررسی کنید.

شما می توانید با الهام گرفتن از آن و استفاده از خلاقیت خود به یک کپی رایتر حرفه ای تبدیل شوید. یکی از نمونه های کپی رایتینگ صفحات فرود وب سایت سئو مکانیک است. به عنوان مثال، صفحه فرود خدمات سئو وب سایت این یک نمونه خوب از نوشتن را به شما نشان می دهد. پیشنهاد می کنیم حتما این صفحه فرود را بخوانید.

برای افزایش نرخ تبدیل از کپی رایتینگ غافل نشوید

در این مقاله به طور کامل به این سوال که کپی رایتینگ چیست پاسخ داده ایم. کپی رایتینگ به کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا شانس انتخاب شدن توسط مردم را در مواقع حساس افزایش دهند. بنابراین نباید آن را نادیده گرفت.

سایت شما می تواند با کمک کپی رایتینگ قوی مخاطب را متقاعد کند که در 12 ثانیه کلیک کند. همچنین در صفحات فروشگاهی برای فروش موثرتر خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان در مورد اهمیت کپی رایتینگ در سئو و افزایش نرخ تبدیل صحبت کرده اند. اگر شما نیز از این روش استفاده کرده اید، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *