سوالات متداول سئو | ایندکس صفحات سایت توسط گوگل چیست؟

شاخص چیست؟ بررسی صفحات توسط خزنده و ذخیره اطلاعات اصلی آن در پایگاه داده اصلی گوگل برای ارائه به کاربران هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه، فهرست سازی نامیده می شود.

موتور جستجوی گوگل صفحاتی را به کاربران خود ارائه می دهد که قبلا توسط ربات های خود تایید و ایندکس شده اند.بنابراین برای نمایش در نتایج گوگل ابتدا باید مطمئن شویم که صفحات سایت ما توسط گوگل ایندکس شده است سپس با رعایت نکات سئو می توانیم رتبه خود را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهیم.

چرا سایت من در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

این یکی از رایج ترین سوالات برای مشتریان یا مدیران وب سایت است. عوامل مختلفی می توانند از ایندکس شدن صفحات سایت شما در گوگل و نمایش در نتایج جستجو جلوگیری کنند.

برای شروع، بهتر است با استفاده از عملگر :site وضعیت فهرست سایت خود را بررسی کنید. اگر با استفاده از این دستور لیستی از نتایج را مشاهده کردید به این معنی است که سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است و مشکلی وجود ندارد اما اگر صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده کردید سایت شما ایندکس نشده یا بنا به دلایلی برخلاف قوانین گوگل است و از نتایج آن حذف شده است.

بررسی وضعیت فهرست صفحات در گوگل

اگر قرار است سایت شما ایندکس شود، باید روی اعتبار صفحه، ارائه محتوای مفید و متمایز و دریافت بک لینک مناسب تمرکز کنید.

چگونه یک صفحه ایندکس شده را از نتایج حذف کنم؟

می توانید با استفاده از متا تگ یا فایل robots.txt از ایندکس شدن صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید. اگر صفحه ای قبلاً توسط گوگل ایندکس شده است و می خواهید آن را حذف کنید، باید این کار را از Google Webmaster و مسیر زیر انجام دهید:

بیشتر بخوانید  تست A/B چیست؟ | ۴ مزیت تست A/B برای افزایش فروش - آژانس خلاقیت سئومکانیک

Webmaster Tools > Optimization > Remove URLs

آیا صفحات دارای پسورد ایندکس می شوند؟

خیر، موتورهای جستجو به محتوای صفحاتی که رمزگذاری شده اند دسترسی ندارند و بنابراین این صفحات را ایندکس نمی کنند.

آیا تعداد بازدید از سایت بر رتبه گوگل تاثیر می گذارد؟

در یک کلام نه!

چرا که نه؟ زیرا تعداد بازدید از یک صفحه معیاری برای رتبه بندی نتایج گوگل نیست. با این حال، اکثر صفحاتی که در گوگل ایندکس می شوند و به عنوان نتایج صفحه اول نمایش داده می شوند، ترافیک بالایی دارند، اما این دلیلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیست. زیرا موتورهای جستجو اطلاعاتی از تعداد بازدید از صفحات ایندکس شده ندارند و فقط آمار بازدیدکنندگانی که برای شما ارسال می کنند را در اختیار دارند. حتی اگر از گوگل آنالیتیکس در سایت خود استفاده می کنید، گوگل اجازه استفاده از اطلاعات آن را ندارد.

بنابراین بازدید از صفحات ایندکس شده تاثیری بر رتبه آنها در نتایج گوگل ندارد، اما اعتبار صفحه، پیج رنک گوگل و محتوای شما و به طور کلی تجربه کاربری (UX) سایت شما بر این رتبه تاثیر می گذارد.

چرا نتایج جستجو برای من با دیگران متفاوت است؟

گاهی اوقات متوجه می شوید که آنچه گوگل به شما نشان می دهد با آنچه که دیگران در نتایج جستجو و صفحات فهرست شده می بینند متفاوت است. این به دلیل شخصی سازی گوگل بر اساس اطلاعاتی است که از طریق گوگل پلاس از شما دریافت کرده است و جستجوهای قبلی شما سعی می کند آنچه را که به خواسته های شما نزدیک است در بین صفحات ایندکس شده معرفی کند.

بیشتر بخوانید  توضیحات متا یا meta description چیست؟ چه اهمیتی در سئو سایت دارد - سئو مکانیک

نگران نباشید، می توانید به راحتی شخصی سازی نتایج را غیرفعال کنید یا از حالت پنجره خصوصی مرورگر خود استفاده کنید.

چگونه می توان سایت جدید من توسط گوگل ایندکس شود؟

اگر در مورد سایت خود به گوگل نگویید و صفحات شما ایندکس نشده باشند، هرگز راه خود را به نتایج جستجوی گوگل پیدا نخواهید کرد. مهمترین سوال این است که برای اینکه گوگل صفحات سایت را ایندکس کند چه باید کرد:

1- سایت خود را در گوگل وبمستر ثبت کنید و با قرار دادن کد آن در سایت هویت خود را به عنوان مالک سایت تایید کنید، صفحات خود را با استفاده از لینک زیر به گوگل ارسال کنید و امکان ایندکس شدن آنها را افزایش دهید. همچنین می توانید از تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل مطلع شوید.

سلامت > مانند Google کاوش کنید

۲- نقشه سایت خود را بسازید و در گوگل و بینگ وبمستر ارائه دهید. این بهترین راه برای ارائه سایت به گوگل و افزایش سرعت ایندکس صفحات شماست.

3- برای صفحه اصلی و صفحات داخلی سایت بک لینک های مناسب دریافت کنید. موتورهای جستجو از طریق این لینک ها به صفحات شما دسترسی خواهند داشت که باعث افزایش سرعت نمایه سازی صفحات شما می شود.

چه زمانی شاهد پیشرفت رتبه خود در نتایج گوگل هستیم؟

این سوال پاسخ دقیقی ندارد، شما پس از چند روز، هفته یا ماه قادر به مشاهده پیشرفت خود خواهید بود. عوامل زیادی وجود دارد که بر سرعت ایندکس سایت تاثیر می گذارد و رتبه شما را در گوگل بهبود می بخشد که باید در نظر داشته باشید. به طور کلی سئو زمان می برد و نیاز به صبر دارد. استفاده از ابزارهای رایگان سئو مانند Open Site Explorer شرکت Maz می تواند به این امر کمک کند.

بیشتر بخوانید  معرفی هوش مصنوعی جدید گوگل به نام iGibson - سئو مکانیک

آیا Google +1 بر رتبه بندی نتایج گوگل تأثیر می گذارد؟

بله، اما میزان تاثیر آن به طور قطع مشخص نیست زیرا خود گوگل هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول سئو – مفاهیم اولیه


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *