چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ – آژانس خلاقیت سئومکانیک

در زبان انگلیسی به محتوای دائمی، محتوای همیشه سبز نیز گفته می شود. این کلمه از موسیقی می آید، جایی که به موسیقی ای که مردم در گذشته گوش می دادند، در حال گوش می دادند و در آینده نیز گوش می دهند، موسیقی همیشه سبز نامیده می شود. البته این سرسبزی در واقع ریشه در طبیعت و نماد زنده بودن دارد. حالا می خواهیم از همین قابلیت برای محتوا استفاده کنیم.


بهترین کاری که یک سازنده محتوا می تواند انجام دهد این است که محتوای همیشه سبز ایجاد کند. اگرچه بسیاری از افراد در بازاریابی محتوا سعی در تولید محتوای همیشه سبز دارند، درصد بسیار کمی از محتوایی که تولید می کنند به محتوای همیشه سبز تبدیل می شود. یکی از مواردی که باعث می شود درصد بسیار کمی از محتوای تولید شده به محتوای همیشه سبز تبدیل شود، توجه به رویدادها یا اخبار جدیدی است که به سرعت اهمیت خود را از دست می دهند. همچنین برخی از افراد با تمرکز بیش از حد بر روی سئوی سایت از پرداختن به مسائل عمومی و بلند مدت خودداری می کنند. در این مقاله سعی می کنیم نحوه تولید محتوای همیشه سبز را توضیح دهیم که حتی ده سال بعد برای ما ارزش ایجاد کند.

محتوای معاصر

محتوای سبز محتوای معاصر است. محتوای معاصر همیشه ارزش خواندن دارد. البته این کار در برخی مناطق جواب نمی دهد. برای مثال تولیدکنندگان محتوا در حوزه فناوری یا اطلاعات کار بسیار سختی دارند زیرا همه چیز به سرعت تغییر می کند.

به عنوان مثال هنگام نوشتن مطالب با موضوع “چگونه محتوای دائمی بنویسم؟” شما تولید می کنید، محتوای پایدار تولید می کنید. اما زمانی که در حال تولید محتوا در یک دوربین روی تلفن همراه هستید، احتمالاً تا چند سال دیگر محتوای شما اهمیت زیادی نخواهد داشت. این مسائل تولید محتوای سبز در حوزه های فناوری را دشوار، اما غیرممکن نمی کند. البته در زمینه های فناوری، به روز رسانی مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است، می توانید با به روز نگه داشتن وبلاگ همیشه مخاطب را جذب کنید.

بیشتر بخوانید  سئوی منفی چیست و معرفی روش تشخیص آن

تولید محتوای دائمی

برای ایجاد محتوای همیشه سبز، Google Analytics یا سایر نرم افزارها و برنامه هایی که برای تجزیه و تحلیل انتخاب می کنید بهترین دوستان شما هستند. اگر برای مدت طولانی وبلاگ نویسی کرده اید، باید مجموعه عظیمی از مقالات را در اختیار داشته باشید. به مقالات خود مراجعه کنید و فهرستی از مقالاتی که هنوز مورد توجه هستند تهیه کنید. آنها را به دقت بررسی کنید و در صورت امکان به روز رسانی آنها را به روز کنید.

محتوای محبوب در وبلاگ شما باید همیشه تازه به نظر برسد. همچنین در وبلاگ خود به جای نمایش زمان ارسال پست، زمان آخرین به روز رسانی آن را نشان دهید. برای این کار می توانید از افزونه Last Modified Timestamp استفاده کنید. نمایش آخرین زمان به روز رسانی به عموم این امکان را می دهد که ببینند پستی که مشاهده می کنند یک پست به روز شده است و اطلاعات قدیمی را در اختیار آنها قرار نمی دهد.

5 نوع محتوای همیشه سبز

به احتمال زیاد، شما قبلاً محتوای معاصری با عنوان “چگونه …” تولید کرده اید. این یک نوع دسته بندی است که ما می خواهیم. این نوع مقالات شامل توصیه هایی برای سلامتی، آشپزی، ارائه دستورالعمل، روش کار و … می باشد. در ادامه 5 توصیه برای ایجاد محتوای همیشه سبز ارائه خواهیم داد:

1. سوالات متداول

اگر از پاسخ دادن به سؤالات تکراری خسته شده اید یا فکر می کنید احتمالاً سؤالات خاصی توسط مخاطبان شما پرسیده می شود، ایجاد یک صفحه سؤالات متداول ایده خوبی در هنگام طراحی وب سایت شما است. لیستی از سوالات متداول را تهیه کنید و به آنها پاسخ دهید. با پرسیدن سوالات جدید و تکراری، صفحه را به روز کنید. این باعث ایجاد ارتباط قوی تری با مخاطب می شود و نمونه ای از محتوای همیشه سبز است.

بیشتر بخوانید  بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟، ۹ جنبه مختلف مارکتینگ

2. واژه نامه

شما به عنوان یک متخصص در زمینه خود، در بسیاری از کلمات و اصطلاحات در حوزه خود متخصص هستید، در حالی که مخاطبان شما سطح دانش شما را ندارند. از فهرست واژگان یا واژه نامه استفاده کنید تا مخاطبان خود را با خودتان هم سطح کنید. این به مخاطب اجازه می دهد تا آنچه را که می گویید درک کند و بهتر با مقاله شما ارتباط برقرار کند.

3. موضوعات تاریخی

تاریخ همیشه در گذشته است و هرگز تغییر نمی کند. اگر در مورد موضوعات تاریخی می نویسید، به احتمال زیاد بیش از چند مقاله در سایت خود دارید که متعلق به گذشته هستند و پست های قدیمی محسوب می شوند. به عنوان مثال، می توانید با دقت در مورد دوران انقلاب صنعتی یا در مورد زندگی برخی از بزرگان گذشته مقاله تهیه کنید. اگر وبلاگ شما در مورد این نوع موضوعات است، شما خوش شانس هستید. این وب سایت ها بسیار کمیاب هستند و منبع دائمی اطلاعات برای افرادی هستند که در جستجو و تحقیق هستند.

4. چک لیست

چک لیست ها مانند لیست های دستورالعمل هستند، با این تفاوت که پایان باز هستند. چک لیست ها معمولاً دستورالعمل های دقیقی ارائه نمی دهند، اما به مخاطب یک دید کلی از نحوه انجام کارها می دهند. با این حال، چک لیست ها راحت هستند و همه آنها را دوست دارند، در واقع چک لیست ها بهره وری و کارایی محتوای شما را افزایش می دهند. همه ما دوست داریم کارها را انجام دهیم و کارها را انجام دهیم. پس چرا محتوا را بر اساس این فرآیند تولید نمی کنیم؟

بیشتر بخوانید  الگوریتم رنک برین RankBrain گوگل چیست؟ - سئومکانیک

5. محتوای بهره وری

بسیاری از محصولات محتوا در افزایش بهره وری و کارایی را می توان پیوند داد. موضوع بهره وری و کارایی افراد زیادی را به خود جذب می کند. چه کسی از افزایش بهره وری متنفر است؟ محتوای بهره وری به شما امکان می دهد قایق خود را به هر سمتی که انتخاب می کنید هدایت کنید. شما می توانید محتوایی با موضوعاتی در مورد نحوه انجام کاری در زمان کمتر یا کارهای بیشتر در یک زمان معین تولید کنید. تجربه نشان داده است که این نوع مقالات بازخورد خوبی از سوی مخاطبان خواهد داشت.

اگر چنین محتوایی را برای سایت خود ایجاد می کنید، به کار خود ادامه دهید. محتوای همیشه سبز مکانی عالی برای ایجاد لینک های داخلی و افزایش ترافیک سایت شما است. محتوای همیشه سبز شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند که باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *