پیج رنک گوگل چیست؟ افزایش پیج رنک برای سایت

گوگل از PageRank برای تعیین اهمیت صفحات استفاده می کند که یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی نتایج گوگل است. رتبه صفحه توسط بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین در استنفورد پیشنهاد شد. و در واقع عبارت PageRank نیز از نام لری پیج گرفته شده است.

رتبه صفحه چگونه محاسبه می شود؟

تئوری مقامات گوگل این بود که صفحات با لینک های ورودی زیاد صفحات بزرگتر و مهمتری هستند. الگوریتم آنها لینک های ورودی را به عنوان رای مثبت برای سایت در نظر می گیرد. تاثیر یک لینک ورودی بر رتبه صفحه شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند رتبه صفحه صفحه پیوند، تعداد صفحات لینک شده، و اینکه آیا لینک ها فالو نشده اند یا خیر.

البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک های خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی در مورد معرفی منابع به سایت وجود نداشت.

ردیف پیچ ها چقدر مهم است؟

رتبه صفحه یکی از عوامل متعددی است که در رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر می گذارد و تاثیر زیادی بر آن دارد. از طرفی این فاکتور که عددی بین 1 تا 10 است معیار مناسبی برای تعیین محبوبیت و اعتبار سایت شما در نزد بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیادی در جذابیت تبلیغات در سایت خواهد داشت.

معایب PageRank چیست؟

پس از مدتی، مردم با راه‌های افزایش رتبه صفحه آشنا شدند و کارآمدی این اقدام را با استفاده از تکنیک‌هایی مانند بمب گوگل و تبادل لینک زیر سوال بردند، اما در حال حاضر گوگل سایت‌هایی را که تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط دارند شناسایی و جریمه می‌کند و در نتیجه از افزایش غیرواقعی رتبه صفحه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل از تبادل لینک با سایت های نامرتبط و قرار دادن سایت خود در دایرکتوری های وب که رتبه صفحه گوگل بالایی ندارند خودداری کنید، زیرا باعث کاهش اعتبار سایت شما می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین روش های ساخت بک لینک - سئو مکانیک

رتبه صفحه سایت من چقدر است؟

در طول هر سال، گوگل چهار بار رتبه صفحه صفحاتی را با عددی بین 1 تا 10 تعیین می کند. این معیار برای هر صفحه به صورت جداگانه تعریف شده است و به کل سایت پیوند داده نمی شود. تنها چند صفحه با رتبه 10 وجود دارد. برای تعیین رتبه صفحه سایت خود یا سایرین، می توانید از افزونه های مرورگر یا سایت های بررسی سئو مانند moonsy استفاده کنید.

برای افزایش رتبه صفحه چه باید کرد؟

بهترین راه برای افزایش رتبه صفحه، دریافت لینک های ورودی به سایت از صفحات با رتبه صفحه بالا است. می توانید با دیگران پیوند تبادل کنید، اما این کار را فقط با صفحات مرتبط و تعداد محدودی انجام دهید. برای تبادل لینک می توانید از تکنیک های تبادل لینک چند طرفه استفاده کنید، مانند تبادل لینک سه طرفه به جای دو طرفه که ارزش کمی دارد. در تبادل لینک سه طرفه ابتدا سایت A به سایت B و سایت B به سایت C و در نهایت سایت C به سایت A لینک می شود در واقع در این روش سایت ها به صورت غیر مستقیم به یکدیگر لینک می شوند. همچنین سایت خود را با دایرکتوری های وب معتبر مانند Open Directory Project ثبت کنید.

با ثبت نام در دایرکتوری رتبه صفحه گوگل را افزایش دهید

شما می توانید با لینک دادن صفحات داخلی سایت خود به یکدیگر، رتبه صفحه آنها را افزایش دهید، اما استفاده بیش از حد از این تکنیک بر رتبه صفحه گوگل شما تاثیر منفی می گذارد و در نهایت تولید محتوای مفید و مرتبط راه مطمئنی برای دریافت لینک های ورودی از سایت های دیگر است.

بیشتر بخوانید  8 قانون طلایی در طراحی رابط کاربری | سئو مکانیک

بیشتر بخوانید: اعتبار صفحه سایت و نحوه افزایش آن


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *