بهترین روش های ساخت بک لینک – سئو مکانیک

شاید اولین راهی که برای ساخت بک لینک به ذهن می رسد خرید بک لینک باشد، اما اتفاقا این آخرین گزینه ما خواهد بود. این امر علاوه بر هزینه بالای خرید بک لینک، خطر جریمه شدن سایت شما توسط گوگل را افزایش می دهد. بهترین راه استفاده از روش های متداول بک لینک سازی است که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.

بک لینک به معنای هر پیوندی از یک صفحه خارج از سایت ما به صفحه ای در دامنه ما است. برای اینکه با انواع بک لینک ها و مکان آن ها آشنا شوید، پیشنهاد می کنم مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید.

آموزش ساخت بک لینک رایگان

در این ویدیو بهترین راه های ساخت بک لینک رایگان را در کنار خرید بک لینک به شما نشان می دهیم. همچنین بدترین تکنیک های لینک سازی را که می تواند سایت شما را توسط گوگل جریمه کند بررسی خواهیم کرد.

قبل از شروع، به خاطر داشته باشید که ساخت بک لینک فرآیندی طولانی و دشوار است. اما تاثیر و ارزش این کار در سئوی سایت شما به قدری قابل توجه است که نمی توان آن را نادیده گرفت. روش های مختلفی برای خرید بک لینک یا ساخت بک لینک با خرید رپورتاژ آگهی وجود دارد که در این قسمت به آنها نمی پردازیم و تنها روش هایی را بررسی می کنیم که هزینه چندانی برای شما ندارند.

۱- از ​​طریق محتوای ارزشمند بک لینک بگیرید

بهترین و موثرترین راه برای ایجاد بک لینک، تولید محتوای تخصصی و با کیفیت است. وقتی محتوای مفید و جذابی تولید می‌کنید، در این موضوع به یک مرجع تبدیل می‌شوید و بسیاری از سایت‌ها به شما توصیه می‌کنند که نظر خود را تأیید کنید یا کاربران خود را راهنمایی کنید.

معمولا محتوای آموزشی بیشتر احتمال دارد که از سایت های دیگر بک لینک بگیرد و این نوع لینک ها معمولا در قسمت نظرات سایت های دیگر یا در انجمن های تخصصی بین کاربران رد و بدل می شود. هنگام تولید محتوای آموزشی به نکات زیر توجه کنید:

  • آموزش خود را به زبان ساده و قابل فهم ارائه دهید.
  • برای درک بهتر آموزش از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید.
  • حتما بخشی را برای ارسال نظرات کاربران در نظر بگیرید و به خوبی به آنها پاسخ دهید.
  • به جای تولید چندین آموزش کوتاه و پراکنده، یک آموزش جامع و دقیق ارائه دهید.
بیشتر بخوانید  بازاریابی دیجیتال یا برندینگ؟(تاثیر و نقش برند و بازاریابی - سئو مکانیک

۲- با فعالیت های رسانه های اجتماعی بک لینک بسازید

همه ما به خوبی می دانیم که فعالیت در شبکه های اجتماعی علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان، می تواند بر سئو سایت نیز تاثیر بگذارد. یکی از دلایل این کارایی ایجاد بک لینک رایگان برای صفحات داخلی سایت است.

برای استفاده بیشتر از این تکنیک، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • فعالیت رسانه های اجتماعی بدون مخاطب بی ارزش است. اگر تعداد فالوورها، دوستان یا افرادی که شما را دنبال می کنند کم باشد، این لینک بی اثر می شود.
  • میزان اشتراک گذاری و لایک یک مقاله در شبکه اجتماعی بر ارزش بک لینک ایجاد شده تاثیر می گذارد.
  • مقالات را دقیقاً از سایت در شبکه های اجتماعی کپی نکنید، یک نسخه کوتاه از مقاله را با عبارت جدید بازنویسی کنید و لینک مورد نظر خود را در این متن ایجاد کنید.
  • با یک کلمه کلیدی طولانی به یکی از صفحات داخلی خود پیوند دهید. ایجاد بک لینک برای صفحه اصلی سایت از طریق شبکه های اجتماعی چندان موثر نیست.
  • روی 1 یا 2 شبکه اجتماعی فعال در زمینه خود تمرکز کنید.

3- پست مهمان بسازید و بک لینک رایگان بسازید

یکی از مفیدترین تکنیک ها تهیه پست مهمان به منظور ایجاد بک لینک است. سایت های زیادی هستند که مطالب خود را از طریق کاربران دریافت می کنند و اتفاقاً از شهرت و جایگاه خوبی برخوردار هستند. این سایت ها همیشه از کاربران انتظار مقالات ارزشمندی دارند و در مقابل به شما این امکان را می دهند که لینک خود را در محتوای مقاله قرار دهید.

برای تهیه یک پست مهمان مناسب به نکات زیر توجه کنید:

  • محتوای تهیه شده برای پست مهمان باید کاملا اختصاصی باشد.
  • مطالبی را در سایت هایی بنویسید که ترجیحاً مرتبط با حوزه کاری شما باشد.
  • ایجاد بک لینک برای صفحات داخلی و شرایط کم رقابت.
  • روی صفحه پست مهمان خود کار کنید و به کاربران پاسخ دهید.
  • صفحات پرطرفدار در سایت هدف را شناسایی کنید و در موضوعات مورد علاقه کاربران محتوا تولید کنید.
بیشتر بخوانید  مفاهیم اولیه سئو - سئو مکانیک

4- انتشار نظرات و فعالیت ها در انجمن های تخصصی

یکی دیگر از راه های ارزشمند و ارزان برای ساخت بک لینک، شرکت در انجمن های تخصصی و ارسال نظرات در قسمت نظرات سایت های دیگر است. به طور معمول، اگر هدف شما از این فعالیت فقط دریافت بک لینک باشد، نظر یا پیام شما از این سایت ها حذف می شود.

برای مفید بودن ارسال نظرات به منظور ساخت بک لینک، پیشنهاد می کنیم مقاله نظرات بازاریابی را برای دریافت بک لینک مطالعه کنید و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از هویت واقعی، از جمله نام و تصویر استفاده کنید
  • بررسی شما باید مستقیماً با محتوای صفحه مرتبط باشد و در همان زمینه سؤال بپرسید.
  • در صورت امکان لینک خود را در متن کامنت قرار دهید.
  • از ارسال نظرات زیاد در سایت یا صفحه خودداری کنید.
  • نظر خود را در پاسخ به یکی از کاربران یا مدیر سایت ارسال کنید.

تکنیک های بی فایده برای ساخت بک لینک

علاوه بر تکنیک های کاربردی که در قسمت قبل معرفی شد، روش هایی برای ساخت بک لینک وجود دارد که در گذشته بسیار رایج بود، اما امروزه ارزش و جایگاه خود را از دست داده است. در این قسمت لیستی را برای شما آماده کرده ایم.

  1. ایجاد چندین وبلاگ در سایت های مختلف و ارسال مجدد محتوا به آنها به منظور ایجاد بک لینک.
  2. فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار خودکار مقاله در آنها.
  3. ثبت سایت در دایرکتوری ها و سایت های تبادل لینک.
  4. تبادل لینک با سایت های کم ارزش و با حجم بالا.
  5. از ابزارهای رایگان یا پولی برای ایجاد بک لینک انبوه استفاده کنید.
  6. ایجاد حساب کاربری در سایت ها و انجمن های مختلف بدون فعالیت و انتشار محتوا به منظور درج لینک در پروفایل شخصی.
  7. نظرات را به صورت انبوه با استفاده از ربات یا به صورت دستی ارسال کنید.

چرا ایجاد بک لینک های بی ارزش خطرناک است؟

گوگل الگوریتم های مختلفی را برای مبارزه با اسپم و خرید بک لینک معرفی کرده است. در این بین الگوریتم پنگوئن با هدف بررسی سلامت سایت های لینک دهنده معرفی شد. وظیفه پنگوئن شناسایی و جریمه کردن سایت هایی است که با خرید بک لینک یا استراتژی های فریبنده اقدام به ساخت لینک می کنند.

بیشتر بخوانید  SEM چیست؟ | SEO و SEM دو اسم برای یک مفهوم؟

الگوریتم پنگوئن روش های مختلفی برای تعیین سلامت لینک بیلدینگ شما دارد و درک رفتار گمراه کننده اکنون برای آن بسیار آسان است. به عنوان مثال سایت شما برای 6 ماه فعالیت دارای 10 بک لینک ارزشمند بود اما در مدت یک ماه 50 بک لینک جدید برای آن ایجاد می شود. یا، سایت شما در مجموع دارای 100 لینک از صفحات دیگر است، اما 80٪ از آنها برای متن لنگر خاص هدف قرار می گیرند. اطلاعات آماری و مقایسه با رفتار سایر سایت ها به گوگل این امکان را می دهد که سلامت سایت شما را تایید کند.

برای اینکه پنگوئن به سایت شما بی اعتماد نشود و فعالیت های بک لینک سازی شما را غیرعادی ارزیابی کند، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • در فواصل زمانی مختلف بک لینک ایجاد کنید و در 6 ماه اول فعالیت سایت لینک های غیر طبیعی ایجاد نکنید.
  • به جای صدها لینک کم ارزش، چند لینک ارزشمند از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا دریافت کنید.
  • لینک بیلدینگ خود را فقط روی صفحه اصلی سایت متمرکز نکنید و صفحات داخلی را تقویت کنید.
  • همه پیوندهای شما نباید بر اساس یک کلمه باشند و از عبارات و ترکیبات مختلف برای پیوندها استفاده کنند.
  • روی سایت های تبادل لینک یا دایرکتوری های ثبت لینک کار نکنید.

آخرین کلمه

این مقاله در ادامه دوره SEO برای مبتدیان تهیه شده است و در آن سعی شده مفاهیمی به صورت آسان ارائه شود. برای درک بهتر هر یک از این مفاهیم می توانید مقالات تخصصی سایت سئو مکانیک را مطالعه کرده و برای مشاهده سایر دروس این مجموعه به قسمت آموزش سئو مبتدی مراجعه نمایید.

اگر در مورد ساخت بک لینک و مفاهیم ارائه شده در این مقاله سوال یا ابهامی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین صفحه مطرح کنید تا کارشناسان سئو مکانیک به شما پاسخ دهند.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *