نسبت متن به کد چیست؟ آشنایی با نسبت متن به کد در سئو

نسبت متن به کد در صفحات (text to html ration) یکی از موارد مهم بهینه سازی داخل سایت است (on page seo) . قبل از مطالعه این آموزش، آموزش پایه html را مطالعه کنید. این نسبت با تغییرات گوگل تغییر می کند و نمی توان استاندارد دقیقی برای آن تعیین کرد.از انجا که اکنون این مقدار کاملا متغیر و نسبی و تا حدودی منسوخ شده است، از ذکر نسبت دقیق خودداری می کنیم.

نسبت متن به کد چیست؟

نسبت متن به HTML یا “Text-to-HTML Ratio” یکی از عوامل مهم در بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (سئو) است که به نسبت متن موجود در یک صفحه و تگ‌های HTML آن اشاره می‌کند. این نسبت نشان می‌دهد که درصد چقدر از محتوای یک صفحه تشکیل شده است و چقدر از تگ‌ها و عناصر HTML در آن استفاده شده است.

یک Text-to-HTML Ratio بالا به معنی داشتن محتوای بیشتری نسبت به کد HTML است و این نکته می‌تواند مزیتی برای سئوی صفحه شما باشد. به طور کلی، اگر نسبت متن به HTML در یک صفحه بیشتر باشد، محتوای صفحه بهتر قابل فهم و خواندن برای موتورهای جستجو خواهد بود.

بهبود Text-to-HTML Ratio و افزایش محتوا در صفحه

استفاده متن‌های مفصل و به‌روز: اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه شما جامع و مفصل است. محتوای به‌روز و با کیفیت باعث افزایش متن نسبت به کد HTML می‌شود.

استفاده از ساختاربندی مناسب: از تگ‌های HTML به درستی استفاده کنید و ساختار صفحه را به درستی بنویسید. استفاده از تگ‌های عنوان (h1 تا h6) و پاراگراف (p) به صورت منطقی و مناسب می‌تواند نسبت متن به HTML را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید  مخفی کردن کلمات کلیدی از دید کاربران و تاثیر آن بر سئو

حذف کدهای اضافی: حذف کدهای اضافی و غیرضروری مانند تگ‌های بی‌استفاده، فضای خالی اضافی و اسکریپت‌های غیرضروری باعث کاهش کد HTML و افزایش نسبت متن به HTML می‌شود.

استفاده از CSS به جای تگ‌های HTML: برای طراحی و نمایش صفحه، از CSS به جای تگ‌های HTML استفاده کنید. استفاده از CSS بهینه‌تر است و کد HTML را کاهش می‌دهد.

توجه داشته باشید که در بهبود Text-to-HTML Ratio باید توازنی بین سئو و تجربه کاربری صحیح را حفظ کنید. هدف نهایی ارائه محتوای ارزشمند و قابل فهم برای کاربران و موتورهای جستجو است.

اما این واقعیت وجود دارد که هر چه کد های بی مورد کمتر باشد بهتر است. تا جای ممکن باید سعی شود که صفحات html دارای کد های غیر ضروری نباشند. همچنین نکته مهم دیگر این است، اکنون با تغییرات گوگل، بجای درصد و نسبت مناسب، باید به راضی کردن کاربر پرداخت و ساختار و محتوا را به گونه ای قرار داد که برای کاربر رضایت بخش باشد.

اما چه کار کنیم که کدهای غیر ضروری حذف شوند؟

1- بررسی کنید که صفحات سایت شما دارای کد استاندارد است.مثلا تگ باز شده ای که بسته نشده است نداشته باشد و ایراد دستوری نداشته باشد.

2- تا می توانید کد غیر مفید را بردارید.برای مثال اگر به جای کد زیر:

<div><span><a href="https://seorooz.net/example-page" >لینک مثال</a></span><div>

شاید بتوانید از کد زیر استفاده کنید و span را حذف کنید.

<div><a href="https://seorooz.net/example-page" >لینک مثال</a><div>

3- هر گونه فضای خالی اضافی و کامنت ها (کامنت ها در کد html برای نشانه گذاری طراح هستند و توسط مرورگر و کاربر دیده نمی شوند) و هر متن و لینک و عکس غیر ضروری که در کل وجود دارد را حذف کنید.

بیشتر بخوانید  طراحی تجربه کاربری سایت و اشتباهات رایج در آن - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

4- تا می توانید از table استفاده نکنید.سعی کنید با div جداول خود راب بسازید (به کمک css).

5- تا می توانید از inline style (تغییر ظاهر تگ ها و اجزا وب در خود صفحه) خودداری کنید و سعی کنید از css در یک فایل جداگانه استفاده کنید.

توجه :عدم رعایت موارد یاد شده، به معنی عدم امکان موفقیت آمیز بودن سئو نیست. همانطور که همیشه گفتیم در سئو هیچ چیز مطلق نیست. اما بهتر است موارد یاد شده را در وب سایت خود رعایت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *