مخفی کردن کلمات کلیدی از دید کاربران و تاثیر آن بر سئو

پنهان کردن کلمات کلیدی در متن یا صفحه یکی از بدترین شیوه های سئو است. یکی از فاکتورهای گوگل برای تعیین کلمه کلیدی هر متن یا صفحه در اینترنت، درصد حضور در متن است. با این حال، استفاده بیش از حد از یک کلمه یا عبارت، به ویژه در متن های کوتاه، می تواند متن را بی معنا کند و خوانندگان را ناراضی کند. به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت متون اضافی پر از کلیدواژه های مورد نظر خود را در صفحه قرار می دهند و با تکنیک های مختلف آنها را از چشم کاربران سایت مخفی می کنند. اگرچه گوگل به راحتی این کار را تشخیص می دهد و برچسب ها را مخفی کنید این تاثیر منفی قابل توجهی بر سئوی شما خواهد داشت.

روش های اشتباه برای پنهان کردن کلمات کلیدی و متن

روش های مخفی کردن کلمات کلیدی یا متن در سایت عبارتند از:

  • از همان رنگ متن به عنوان پس زمینه استفاده کنید
  • کلمات کلیدی را پشت یک تصویر پنهان کنید
  • با استفاده از CSS، متن را در خارج از منطقه تماشا قرار دهید
  • اندازه فونت را روی صفر قرار دهید
  • لینک را در وسط متن با قرار دادن آن روی یک کاراکتر و با اندازه بسیار کوچک مخفی کنید

ممکن است هر یک از کارهای فوق را بدون قصد قبلی انجام داده باشید. سایت و صفحات خود را برای متن پنهان بررسی کنید. هر چیزی که در کدهای صفحه وجود دارد اما برای کاربران سایت قابل مشاهده نیست ممکن است توسط روبات های گوگل به عنوان کلمات کلیدی پنهان در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید که مشتریان واقعی شما کاربران سایت هستند و نه موتورهای جستجو، پس سایت را بر اساس نیازهای آنها طراحی کنید.

بیشتر بخوانید  کارشناس سئو ، وظایف کارشناس بهینه سازی سایت چیست؟ - سئو مکانیک

روش صحیح استفاده از کلمات کلیدی پنهان

با این حال، استفاده از متون و کلمات مخفی همیشه یک اشتباه نیست. به عنوان مثال، اگر از کدها یا تکنیک های خاصی مانند جاوا اسکریپت، تصاویر و فلش در سایت استفاده می کنید که توسط ربات های موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. استفاده از متن جایگزین و عبارات پنهان می تواند کمک بزرگی به ربات ها برای درک بهتر محتوای نوشته شده باشد.
بسیاری از کاربران ممکن است با مرورگرهای موبایل یا سرعت اینترنت کم به سایت شما دسترسی داشته باشند یا حتی برخی از افزونه های مرورگر خود را غیرفعال کنند. در برخی موارد امکان دیدن قسمت هایی از سایت شما مانند فلش وجود ندارد و استفاده از متن جایگزین که معمولا از چشم بازدیدکننده پنهان می ماند می تواند راهنمای خوبی برای درک موضوع و متن شما باشد.
مهمترین موارد برای استفاده صحیح از متن جایگزین و پنهان کردن کلمه کلیدی عبارتند از:
تصاویر: استفاده از متن جایگزین که شامل کلمه کلیدی شما باشد انتخاب خوبی خواهد بود. متن جایگزین معمولاً از کاربران پنهان می شود و تنها در صورتی نشان داده می شود که تصویر بارگذاری نشده باشد. همچنین مناسب است از توضیحات هر تصویر در پایین برای درک بهتر عکس توسط کاربران استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئوی تصویر می توانید به مقاله سئو مکانیک با عنوان 4 نکته اساسی در بهینه سازی تصویر مراجعه کنید.

جاوا اسکریپت: شما می توانید محتوای یک کد جاوا اسکریپت را در یک برچسب قرار دهید

بیشتر بخوانید  آشنایی با زبان HTML5 و معرفی منابع آموزش آن

ویدئو: همانطور که برای تصاویر اشاره کردیم، استفاده از متن توضیحی برای ویدئو یا فایل فلش در سایت می تواند هم در سئوی سایت و هم بر رضایت کاربران شما تاثیر مثبت داشته باشد.

محتوای این مقاله بر اساس توصیه های سایت گوگل در قسمت راهنمای مدیر وب سایت تهیه شده است و برای اطلاعات بیشتر به قسمت متن ها و لینک های پنهان مراجعه کنید.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *