لندینگ پیچ چیست؟ صفر تا صد ساخت یک صفحه فرود هدفمند

فرض کنید وارد یک آرکید شلوغ با فروشگاه های زیادی می شویم. از جلوی مغازه ها رد می شویم که ناگهان ویترین زیبایی توجه ما را به خود جلب می کند. جلوی این مغازه می ایستیم و می رویم داخل. در بازار سنتی، ظاهر فروشگاه و ویترین تاثیر زیادی در انتخاب دارد.

در فضای آنلاین، عموم مردم تنها یک نفر را از میان صدها سایتی که خدمات و محصولات مشابهی ارائه می دهند، انتخاب می کنند. در بازار آنلاین، ویترین فروشگاه ما شامل صفحات فرود و صفحاتی است که در مقابل کاربران قرار می دهیم.

به عنوان یک برند تازه تاسیس یا حتی یک تجارت قدیمی، باید صفحه فرودی داشته باشید که مشتریان شما را جذب کند و آنها را تشویق به خرید کند.

با این حال، همه ما تجربه فرود در یک صفحه فرود گیج کننده و نامناسب را داشته ایم که ما را مجبور می کند روی دکمه «بازگشت» کلیک کرده و دوباره جستجو کنیم. اگر نمی‌خواهید یکی از سایت‌هایی باشید که مخاطبان را دور می‌کنند، این مقاله تکنیک‌هایی برای طراحی یک صفحه فرود موفق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه فرود چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، صفحه فرود معمولاً صفحه ای در یک وب سایت است که برای اهداف بازاریابی ایجاد شده است. این صفحه مسیری است که عموم مردم پس از کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی در ایمیل ها و سایر شبکه های اجتماعی طی می کنند.

برخلاف صفحات وب که بازدیدکنندگان را به جستجوی بیشتر در سایت تشویق می کنند، صفحات فرود معمولا با یک هدف طراحی می شوند. این هدف فراخوانی برای اقدام یا CTA نامیده می شود. صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش نرخ تعامل مخاطب با سایت استفاده می شود. این نرخ تعامل می تواند ناشی از دریافت شماره تماس، استفاده از خدمات یا فروش محصول باشد.

طراحی صفحه فرود بخش کوچکی از استراتژی بازاریابی آنلاین است. به عبارت دیگر ابتدا باید استراتژی درستی برای موفقیت در بازار آنلاین داشته باشیم و بر اساس اهداف خود یک صفحه فرود بسازیم. تیم سئو مکانیک با تجربه طولانی در زمینه طراحی استراتژی های بازاریابی برای بخش های مختلف کسب و کار توانسته است مسیر موفقیت کسب و کار شما را ترسیم کند. برای آشنایی بیشتر با خدمات ما می توانید به صفحه استراتژی بازاریابی مراجعه کرده و سبک کار سئو مکانیک را کشف کنید.

بیشتر بخوانید  دوره حضوری آموزش وبمستر گوگل

انواع صفحات فرود؛ اولین قدم برای یک طراحی موفق

صفحات فرود انواع مختلفی دارند. در واقع با شناخت آنها می توانید یک صفحه فرود با دیدی تیزبین ایجاد کنید. از انواع صفحات فرود می توان به صفحات “Click Through” یا “Lead Generation” اشاره کرد. انتخاب هر یک از این صفحات باید با توجه به هدف بازاریابی انجام شود.

روی صفحات فرود کلیک کنید؛ روی صفحه کلیک کنید یا آن را مرور کنید

صفحه گام به طور کلی طراحی شده است تا اطلاعات کافی را برای تصمیم گیری خرید به مخاطب منتقل کند. این صفحه مستقیماً بر نرخ تبدیل سایت تأثیر می گذارد. به همین دلیل، این صفحه نقطه عطف بیشتر در سایت های تجارت الکترونیک دیده می شود.

هنگامی که مشتری روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک می کند و به سبد خرید هدایت می شود، بلافاصله صفحه را ترک می کند. اما اگر آن صفحه فرود یک صفحه استپ باشد، احتمال خرید افزایش می یابد. در واقع در این صفحات مخاطب اطلاعات کافی در مورد محصول به دست می آورد و به راحتی می تواند تصمیم خرید خود را بگیرد. تصاویر، توضیحات اضافی، جدول مشخصات و بازخورد سایر کاربران از مواردی است که در طراحی صفحات محصول باید در نظر گرفته شود.

طراحی صفحه محصول باید با توجه به شخصیت مخاطب و ادبیات آنها طراحی شود. در این صفحه هر عنصر می تواند بر تصمیم نهایی کاربر برای خرید در سایت تاثیر بگذارد. برای آشنایی بیشتر با عوامل موثر در صفحات محصولات، پیشنهاد می کنیم به صفحه طراحی سایت سئو مکانیک مراجعه کنید. در این صفحه نمونه هایی از صفحات جذاب و هدفمند طراحی شده برای فروشگاه های مختلف را مشاهده می کنید.

صفحات فرود نسل لید؛ تولید سرب

این صفحات فرود برای جمع آوری اطلاعات تماس از جمله نام و اطلاعات تماس طراحی شده اند. این اطلاعات ممکن است در آینده برای بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده شود. در این صفحه دلیل نیاز به تکمیل اطلاعات باید ذکر شود. علاوه بر این، باید جزئیاتی در مورد آنچه که مخاطب در ازای تکمیل این اطلاعات به دست می آورد، وجود داشته باشد.

نکته مهم برای تکمیل این نوع صفحه فرود این است که فرم اطلاعات مختصر و کوتاه باشد. اگر این فرم طولانی باشد بر نرخ تبدیل اثر منفی و معکوس خواهد داشت. این صفحات بیشتر در سایت های شرکتی و خدماتی دیده می شوند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه دید بهتری از هدف این نوع صفحات داشته باشید به صفحه طراحی سایت شرکتی سئو مکانیک مراجعه کنید. در این صفحه می توانید نمونه صفحات فرود طراحی شده برای جذب سرنخ به کسب و کارهای مختلف را مشاهده کنید و یک قالب برای سایت خود تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  اصول سئو چیست؟ یادگیری، آشنایی و بررسی اصول مهم در سئو

مزایای استفاده از صفحه فرود بهینه شده

کسب و کار شما برای رسیدن به سودآوری و بقا در بازارهای بسیار رقابتی به سوخت نیاز دارد. این سوخت مخاطبان و مشتریان سایت هستند. در میان گزینه های متعدد برای جذب ترافیک بیشتر، صفحات فرود بسیار مهم هستند. زیرا تمام کمپین های تبلیغاتی و راه های افزایش ترافیک از طریق این صفحات فرود به سایت شما می آیند.

در واقع می توان گفت که فایده استفاده از صفحه فرود افزایش فروش یا تصویر برند است. این صفحات برای سایت های فروشگاهی یا تجاری مفید و موثر هستند.

قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید یک صفحه فرود مناسب طراحی شود. اگر صفحات فرود به درستی ساخته نشوند، منجر به کاهش نرخ تبدیل می شود. اگر با مفهوم نرخ تبدیل آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم مقاله ctr چیست را در وبلاگ سئو مکانیک مطالعه کنید. رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می تواند نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما را دو برابر کند.

نکاتی برای ایجاد یک صفحه فرود بهینه برای افزایش نرخ تبدیل

تکنیک های مختلفی برای ایجاد صفحه فرود وجود دارد. اما در هر یک از این روش ها رعایت نکات زیر ضروری است. اگر به نکات ذکر شده توجه نکنید قطعا شکست خواهید خورد.

  • انتخاب عنوان: انتخاب عناوین باید به گونه ای باشد که دیده شوند و توجه عموم را به خود جلب کنند. با تنوع گسترده اطلاعات و محصولات در فضای مجازی و اینترنت، باید بتوانید افکار عمومی را به خود جلب کنید. انتخاب تیتر مناسب می تواند این کار را قبل از ورود مخاطب به صفحه فرود انجام دهد.
  • نوشتن: اگر نرخ تبدیل سایت شما پایین است، احتمالاً به این دلیل است که از تکنیک های کپی رایتینگ استفاده نمی کنید. شما باید با استفاده از کپی رایتینگ به محتوا و برند خود هویت بدهید. برای شروع پیشنهاد می شود مقاله «کپی رایتینگ چیست» را مطالعه کنید و سریع شروع کنید.
  • طراحی مناسب: احتمالاً فکر می کنید که هرچه طراحی وب سایت پیچیده تر باشد، مخاطبان بیشتری جذب خواهند شد. اما در عمل کاملا برعکس است. شما باید یک صفحه فرود طراحی کنید که حداقل حواس پرتی را ایجاد کند. به عنوان مثال، یک Steppage که به منظور دریافت ایمیل ایجاد شده است باید فقط یک فرم برای وارد کردن آدرس ایمیل داشته باشد.
  • Call to Action (CTA): فراخوان برای اقدام در واقع راهنمای مخاطب برای یادگیری نحوه استفاده از پیشنهادات صفحه فرود است. هنگامی که کپی رایتینگ به اندازه کافی توجه مخاطب را به خود جلب کرد، به آخرین مرحله برای ترغیب مشتری به خرید نیاز دارید. CTA پورتالی است که فروش را هدایت می کند.
بیشتر بخوانید  دکمه شیشه ای در تلگرام، ابزار آنلاین ارسال دکمه به کانال تلگرام

عناصر ذکر شده تنها برخی از مهم ترین عوامل برای شروع ساخت صفحه فرود هستند. با این حال، هر یک از صفحات فرود منحصر به فرد است و باید با استفاده از جنبه های خاص مربوط به خود طراحی شود.

اگر برای طراحی صفحات فرود نیاز به مشاوره تخصصی دارید، پیشنهاد می کنیم از صفحه مشاوره دیجیتال مارکتینگ سئو مکانیک دیدن کنید. در سال های گذشته افتخار همکاری با بسیاری از برندهای برتر ایرانی را داشتیم و می توانیم با هم مسیر موفقیت را طی کنیم.

چند نمونه از صفحات فرود موفق؛ آشنایی برای طراحی بهینه

در این مقاله صفحه فرود را به طور کامل بررسی کرده و نکات مهم برای ساخت آن را روشن کرده ایم. برای اینکه بتوانید یک لندینگ پیج حرفه ای و مناسب طراحی کنید باید نمونه های موفق این لندینگ پیج های داخلی و خارجی را بشناسید. برای مثال می توانید با مراجعه به صفحات سئوی سایت فروشگاهی یا صفحه فرود طراحی سایت دو نمونه از صفحات فرود ما را در سایت سئو مکانیک مشاهده کنید.

اگر سوالی در مورد صفحات فرود و استفاده موثر از آنها در دیجیتال مارکتینگ دارید، لطفا سوال خود را در این صفحه مطرح کنید. در اسرع وقت کامل ترین پاسخ را ارائه خواهیم کرد.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *