تأثیر شبیه‌سازی سرچ در گوگل بر سئوی سایت – سئو مکانیک

اگر صاحب سایتی هستید بدون شک به دنبال ارتقا سئوی آن هستید؛ یعنی می‌خواهید رتبه سایت شما به‌ازای جستجوی کلمات کلیدی موردنظر شما در گوگل افزایش پیدا کند و در صفحه نتایج سرچ گوگل بالاتر ظاهر شود.

ارتقا سئوی سایت به عوامل بسیاری بستگی دارد اما ساده‌ترین اقدامی که در سریع‌ترین زمان ممکن، تأثیر مثبتش را بر سئو و رتبه سایت مشاهده خواهید کرد چیست؟ افزایش کلیک گوگل!

حتماً می‌دانید که تمام سعی گوگل بر این است تا بهترین نتایج را به کاربرانش نشان دهد. در واقع در میان همه فاکتورهایی که برای ارتقاء سئو و افزایش رتبه سایت می‌شناسید هیچ‌چیز به‌اندازه واکنش کاربر نسبت به سایتی که از آن بازدید می‌کند مهم نیست.

فرض کنید تعداد زیادی از کاربرانی که کلیدواژه خاصی را گوگل کرده‌اند از صفحه نتایج سرچ گوگل روی لینک سایت شما کلیک کنند، وارد آن شوند و مدت قابل قبولی را صرف اسکرول کردن یا بازدید از بخش‌های مختلف آن کنند.

در نتیجه تکرار چنین حالتی، گوگل به این نتیجه می‌رسد که به‌ازای آن کلمات کلیدی مورد سرچ، باید رتبه بالاتری را در صفحه نتایج سرچ گوگل به سایت شما اختصاص دهد حتی اگر خیلی از فاکتورهای سئو در آن رعایت نشده باشد، زیرا این‌گونه به نظر می‌رسد که کاربران زیادی به سایت شما علاقه‌مند هستند و پاسخ سرچ خود را در آن می‌یابند.

فراموش نکنید که هیچ‌چیز برای گوگل مهم‌تر از رفع نیازها و ارائه پاسخ‌های مورد سلیقه و علاقه کاربرانش نیست.

حال که صحت این ادعا برایمان به اثبات رسید و مطمئن شدیم که گرفتن کلیک بیشتر از صفحه نتایج سرچ گوگل منجر به بهبود سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود، بد نیست از آن به نفع خود استفاده کنیم، اما چگونه؟

بیشتر بخوانید  آیا سئو همیشه یک استراتژی موفق خواهد بود؟ آینده سئو چیست؟

شما می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به سایت خود را گوگل کنید، سایت خود را از میان نتایج گوگل بیابید، روی آن کلیک کنید، وارد سایت شوید، صفحه را اسکرول کنید و از قسمت‌های مختلف سایت بازدید کنید.

در واقع شما می‌توانید رفتار کاربر گوگل را شبیه‌سازی کنید به‌گونه‌ای که سایت شما موردعلاقه است و پاسخگوی نیازها و سؤالات مربوط به آن کلمه کلیدی است.

اگر این عمل را به‌صورت مکرر و منظم با آی پی‌های مختلف و از دستگاه‌های مختلف انجام شود به‌مرور گوگل، برای کلمات کلیدی مدنظر، اعتبار و امتیاز خاصی به سایت شما اختصاص می‌دهد و در صفحه نتایج سرچ، شما را به جایگاه‌های بالاتر انتقال می‌دهد.

هرچند شبیه‌سازی سرچ گوگل، در ظاهر تکنیکی ساده و شدنی است اما انجام آن به‌صورت دستی دشوار و چه‌بسا ناممکن است.

اول اینکه شما باید سرچ گوگل را با استفاده از آی پی‌های مختلف انجام دهید و دوم اینکه این کار باید به‌صورت روزانه و منظم و طبق اصولی خاص تکرار شود تا نتیجه مثبت حاصل از آن را در بهبود سئوی سایت خود مشاهده کنید.

خوشبختانه، نرم‌افزارهایی در بازار موجود هستند که می‌توانند کل این عملیات سرچ گوگل را به‌صورت خودکار برای شما شبیه‌سازی کنند.

کافی است دامنه سایت خود، کلمات و عبارات کلیدی موردنظرتان و تعدادی پروکسی در اختیار این نرم‌افزارها قرار دهید تا به‌صورت خودکار این کلمات و عبارات را سرچ کنند.

فرقی نمی‌کند سایت شما در صفحه چندم نتایج سرچ گوگل ظاهر شود، نرم‌افزار آن را پیدا کرده و واردش می‌شود.

این نرم‌افزارها غالباً می‌توانند با تعویض خودکار پروکسی برای تغییر آی پی، تغییر رزولوشن صفحه، تغییر دستگاه به حالت موبایلی و دسکتاپی، تغییر مرورگر (کروم، فایرفاکس و …) و نیز تغییر سیستم‌عامل (ویندوز، مکینتاش، اندروید و …) سرچ کاربران مختلف و بازدیدهای یونیک از سایت شما را شبیه‌سازی نماید.

بیشتر بخوانید  نکاتی برای سئوی صفحات بی پایان و افزایش کارایی آنها

از برترین نمونه‌های این نرم‌افزار که می‌توانیم به شما معرفی کنیم ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل کاربر مجازی است که هم در ایران و هم در بازار بین‌المللی پرطرف‌دار است.

داشتن راهنمای فارسی و پشتیبانی تمام‌وقت در کنار امکانات متعدد، این ربات را برای کاربر ایرانی متمایز می‌سازد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امکانات، خرید و نحوه استفاده از این نرم‌افزار به سایت کاربر مجازی v-user.com مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *