ایمیل مارکتینگ چیست؟ 7 نکته ای که نمی‌دانستید

طبق آمار، حدود 4.37 میلیارد نفر در سراسر جهان از این سرویس پیام رسان استفاده می کنند. پیش بینی ها نشان می دهد که این رقم تا سال 2025 به 4.59 میلیارد کاربر خواهد رسید!

علاوه بر این، طبق آخرین آمار، 69 درصد از بازاریابان از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ و توزیع محتوای خود در سراسر وب استفاده می کنند. همه این آمار نشان دهنده اهمیت بازاریابی ایمیلی است. طبق این آمار، آشنایی با ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است و استفاده صحیح از این روش بازاریابی می تواند مخاطبان زیادی را به سمت یک کسب و کار سوق دهد.

در این مقاله پس از معرفی کامل ایمیل مارکتینگ، ۷ حقیقت جالب در مورد این ابزار بازاریابی را به شما ارائه می کنیم. به شما قول می دهیم پس از مطالعه این مقاله یکی از بهترین راه های تبلیغات و ارتباط با مشتریان را تجربه خواهید کرد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ کانال ارتباط مستقیم با مشتری

بازاریابی ایمیلی کانالی مستقیم و راحت برای ارتباط با مشتریان است. به عبارت ساده، بازاریابی ایمیلی استفاده از ابزارهای پیام رسانی برای ارسال پیام های تبلیغاتی یا تعاملی به مشتریان برای تبلیغ یک محصول یا خدمات، جذب مشتریان جدید یا تعامل با مشتریان قدیمی است.

شرکت های مختلف می توانند از این ابزار در تمام مراحل استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. به عنوان مثال، ایمیل مارکتینگ برای برندسازی، ترغیب مشتریان به خرید، ارتباط اخبار و به روز رسانی ها، تعامل با مشتریان و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شود.

یک مثال ساده از استفاده از ایمیل مارکتینگ، اطلاع رسانی اخبار و مقالات جدید در بخش وبلاگ است. رویکردی که طی چند سال گذشته در سئو مکانیک نیز از آن استفاده کرده ایم و نتایج شگفت انگیزی به دست آورده است.

البته باید توجه داشت که استفاده از ایمیل مارکتینگ برای همه کسب و کارها مناسب نیست. در واقع استراتژی بازاریابی یک شرکت تعیین کننده استفاده یا عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ است! پیشنهاد می کنیم قبل از ادامه مقاله به صفحه «استراتژی بازاریابی» سر بزنید و با طراحی استراتژی های بازاریابی از صفر تا صد آشنا شوید.

استراتژی بازاریابی ایمیلی برای چه شرکت هایی مناسب است؟

اکنون که متوجه شدید بازاریابی ایمیلی چیست، باید به مهمترین سوال پاسخ دهید. آیا بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار من خوب است؟

بازگشت سرمایه (ROI) و نرخ کلیک (CTR) بازاریابی ایمیلی بسته به نوع کسب و کار متفاوت است. به عنوان مثال یک فروشگاه b2b متخصص در فروش تجهیزات صنعتی را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید  آموزش و اصول تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی - سئو مکانیک

آیا فکر می کنید مخاطبان این شرکت از ایمیل استفاده می کنند؟ درست حدس زدید، با توجه به حوزه کاری، احتمالاً مخاطبان این شرکت علاقه ای به ایمیل ندارند. بازاریابی پیامکی احتمالاً نرخ تبدیل بالاتری برای این نوع مخاطبان خواهد داشت.

حال یک وبلاگ بهداشتی و پزشکی را در نظر بگیرید که میلیون ها بازدیدکننده دارد و مخاطبان آن آخرین اخبار را در این زمینه جستجو می کنند. آیا ایمیل مارکتینگ در اینجا مناسب است یا خیر؟ باز هم، درست حدس زدید، مخاطبان این شرکت احتمالاً نرخ تعامل بالایی با بازاریابی ایمیلی خواهند داشت.

لطفا توجه داشته باشید که بازاریابی ایمیلی تنها یک ابزار است و باید به درستی از آن استفاده کرد. اگر هنوز بازخورد خوبی از بازاریابان ایمیل دریافت نکرده اید، پیشنهاد می کنیم یک مشاور بازاریابی دیجیتال متخصص استخدام کنید.

ما در سئو مکانیک می‌توانیم به شما در طراحی کمپین‌های ایمیل جذاب و هدایت مخاطبانتان به وب‌سایتتان کمک کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه «مشاوره دیجیتال مارکتینگ» مراجعه کرده و از خدمات تخصصی و مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

7 نکته مهم که باید در طراحی ایمیل مارکتینگ بدانید!

تا اینجا متوجه شدیم که بازاریابی ایمیلی چیست و برای کدام مشاغل مناسب است. اکنون باید خود را با نکاتی برای توسعه استراتژی بازاریابی ایمیلی آشنا کنیم. هنگام طراحی استراتژی بازاریابی ایمیلی، بازاریابان دیجیتال ابتدا باید به یک سوال مهم پاسخ دهند: قصد دارند چه جایگاهی را در استراتژی تبلیغاتی خود به ایمیل مارکتینگ بدهند؟ اطمینان حاصل کنید که نقطه شروع هر نوع بازاریابی، تدوین یک استراتژی است. برای تدوین این برنامه به 7 نکته زیر توجه کنید.

قبل از اینکه با هم به نکات مهم ایمیل مارکتینگ بپردازیم، این واقعیت انکارناپذیر را در نظر بگیرید که بازاریابی پیامکی تنها یکی از راه های جذب مخاطب است. استفاده از بازاریابی محتوا، سئو و کمپین های تبلیغاتی نیز می تواند سیل مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

در همین حال، سئو می تواند یک کانال قابل اعتماد و سودآور برای تقریبا هر کسب و کاری باشد. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده شرکت هایی که در جذب ترافیک ارزشمند و افزایش فروش از طریق سئو موفق بوده اند به صفحه “سئو سایت فروشگاهی” مراجعه کنید. ما به شما اطمینان می دهیم که خواندن این صفحه می تواند آینده کسب و کار شما را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید  سئوی داخلی سایت بخش دوم - سئومکانیک

1. به مشتریان اسپم نکنید! یکی از مهمترین اصول بازاریابی ایمیلی

یکی از مهمترین اصول بازاریابی ایمیلی عدم ارسال هرزنامه است. یعنی قبل از ارسال ایمیل باید از گیرنده پیام اجازه بگیرید. توصیه می کنیم هرگز برای افرادی که خودشان درخواست ایمیل نکرده اند ایمیل ارسال نکنید.

زیرا تاثیر منفی بر کمپین تبلیغاتی شما خواهد گذاشت و به جای افزایش CTR، شاهد کاهش مشتریان خود خواهید بود! افزایش نرخ کلیک یکی از مهمترین اهداف بازاریابی ایمیلی است. اگر می خواهید نرخ کلیک ایمیل های خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم مقاله ctr چیست را در وبلاگ سئو مکانیک مطالعه کنید.

2. در نوشتن پیام و طراحی ایمیل مارکتینگ به شخصیت مخاطب توجه کنید

تصور کنید که صاحب یک وب سایت فروش لوازم آرایش هستید. آیا ارسال ایمیل های تبلیغاتی برای مردان به اهداف شما می رسد؟ ! توجه به جنسیت، سن، ترجیحات و شخصیت کلی مخاطب یکی از مهم ترین اصول بازاریابی ایمیلی است. توجه نکردن به این موضوع باعث افزایش چشمگیر نرخ پرش کاربران شما می شود.

نرخ پرش به تعداد کاربرانی اطلاق می شود که بلافاصله پس از دریافت ایمیل سایت شما را ترک می کنند. پیشنهاد می کنیم برای درک کامل این مفهوم ابتدا مقاله « نرخ پرش چیست » را در وبلاگ سئو مکانیک مطالعه کنید سپس شروع به تدوین استراتژی ایمیل مارکتینگ کنید.

3. در طراحی ایمیل مارکتینگ به کاربران تلفن همراه توجه ویژه داشته باشید

طبق آمار، بیش از 30 درصد مردم روزانه ایمیل های خود را با تلفن همراه خود چک می کنند. تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است. بنابراین باید کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را به گونه ای طراحی کنید که محتوای آن در تلفن های همراه نیز به خوبی نمایش داده شود. در غیر این صورت بخش بزرگی از بازار را از دست خواهید داد.

طراحی محتوای سازگار با موبایل برای سئو سایت و رتبه بندی نتایج گوگل نیز بسیار موثر است. زیرا امروزه ربات های گوگل نسخه موبایل سایت ها را به طور کامل بررسی می کنند. به همین دلیل، برای افزایش فروش، باید شبیه کاربران موبایل هوشمند نیز باشید.

4. زمان مناسب را برای بازاریابی ایمیلی انتخاب کنید!

هزینه بازاریابی ایمیلی بسیار مناسب تر از سایر روش های بازاریابی است. اما این روش تنها در صورتی موثر خواهد بود که زمان مناسبی را برای ارسال ایمیل به مشتریان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر مشتریان شما در خارج از کشور هستند، هنگام طراحی ایمیل بازاریابی خود باید به تفاوت زمانی بین دو کشور توجه کنید.

بیشتر بخوانید  بهینه سازی سایت با ابزاری رایگان (اصول سئو)

5. ایمیل به طور مداوم و منظم برای تعامل با مشتریان

هدف شرکت ها از ارسال ایمیل های تبلیغاتی برقراری ارتباط بلند مدت و تعاملی با مشتریان است. بنابراین، باید هر ماه با مخاطبان خود در تماس باشید تا رابطه خود را گرم نگه دارید. یک ضرب المثل معروف است که می گوید: «هر چه از دل گم می شود»! توصیه می کنیم هنگام طراحی استراتژی ایمیل مارکتینگ خود این اصل را در نظر بگیرید!

6. برای مشتریان خود ارزش قائل شوید!

هدف از بازاریابی ایمیلی چیست؟ بدون شک اولین مورد تعامل پایدار با مشتری و در نهایت افزایش فروش است. اما مخاطبان شما هر روز ده ها ایمیل تبلیغاتی دیگر از شرکت های مختلف دریافت می کنند. برای متمایز شدن از شرکت های دیگر، باید برای آنها ارزش ایجاد کنید.

این بدان معناست که همه ایمیل‌ها نباید فقط برای فروش باشند. همچنین باید پیام های تعاملی بفرستید تا مشتری بفهمد شما ارزشمند هستید. به عنوان مثال، یک ایمیل خوش آمدگویی یک نمونه عالی از بازاریابی ایمیلی تعاملی است.

7. ایمیل ها را شخصی سازی کنید

یکی از مهم ترین نکات ایمیل مارکتینگ، گروه بندی مشتریان و شخصی سازی ایمیل ها است. هنگام ثبت نام در سایت می توانید با استفاده از فرم های نظرسنجی اطلاعات مرتبط در مورد مشتریان خود را به دست آورید. تحلیل فعالیت مخاطبان در شبکه های اجتماعی نیز در این راه موثر خواهد بود. به این ترتیب، لحن و پیام مناسب برای هر مشتری می تواند به صورت جداگانه طراحی شود تا آن را موثرتر کند.

هنوز زمان وجود دارد! با بازاریابی ایمیلی رابطه خود را با مشتریان خود بهبود بخشید

در این مقاله ابتدا به طور مفصل بررسی کردیم که ایمیل مارکتینگ چیست و برای چه مشاغلی مناسب است. همچنین به نکات مهم بازاریابی ایمیلی پرداختیم. اگر تا به امروز از اهمیت این ابزار دیجیتال مارکتینگ آگاه نبودید؛ دیر نیست! شما می توانید با ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی مناسب با مشتریان ارتباط موثر برقرار کنید و فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.

در صورت نیاز به مشاوره یا هر گونه سوال می توانید نظرات خود را با کارشناسان سئو مکانیک در میان بگذارید. متخصصین سئو مکانیک در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *