سئوی داخلی سایت بخش دوم – سئومکانیک

در مقاله قبلی سئو مکانیک به 4 نکته اول از 20 نکته طلایی سئو داخلی سایت پرداختیم و در این مقاله به ادامه بحث قبلی می پردازیم. مطالعه دقیق و اجرای صحیح این بیست نکته می تواند راهنمای خوبی برای سئوی داخلی سایت شما باشد.

5- تاثیر آدرس url در ارجاع داخلی

از کلمات کلیدی و کلماتی که محتوای URL ها را توصیف می کنند، استفاده کنید. آدرس url تا حد زیادی ساختار سایت شما را بیان می کند و عنصر نسبتا مهمی در ارجاع سایت به حساب می آید.

چک لیست آدرس صفحه:

  • آیا یک URL کوتاه و ساده دارید؟
  • آیا کلمه کلیدی در ابتدای URL شما قرار دارد؟
  • آیا از فاصله بین کلمات در URL ها استفاده کردید؟
  • آیا عبارات رایجی مانند با، از، و، در و… را از آدرس صفحه حذف کرده اید؟

توضیحات سئو آدرس صفحه:

گوگل اعلام کرد و نشان داد که نام دامنه و وجود کلمات کلیدی در آن تاثیری در رتبه بندی نتایج نخواهد داشت. اما موارد بعدی و آدرس صفحات داخلی شما بر سئوی صفحه تاثیر می گذارد.

یک URL کوتاه و ساده و بدون عناصر غیر ضروری مورد قدردانی روبات های موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله آدرس سایت و تاثیر آن بر سئو سایت را مطالعه کنید.

6- ارجاع تصویر

موتورهای جستجو ممکن است درک خوبی از محتوای متن و تصویر نداشته باشند، اما مطمئناً می توانند متن نوشته شده روی تصاویر را در قسمت alt درک کنند. علاوه بر تاثیر زیاد متن جایگزین بر موقعیت تصویر در نتایج گوگل، متن جایگزین مکان مناسبی برای قرار دادن کلمه کلیدی مورد نظر است.

چک لیست سئوی تصویر

  • آیا متن جایگزین برای همه تصاویر خود دارید؟
  • آیا متن جایگزین تصاویر شما حاوی کلمات کلیدی است؟
  • آیا نام فایل تصاویر شما شامل یک کلمه کلیدی یا متن مرتبط است؟
  • آیا تصاویر متنی جایگزین در همان صفحه متفاوت اما مربوط به موضوع خاصی هستند؟
بیشتر بخوانید  نکات مهم در تجارت الکترونیک معایب و مزیت های E-commerce - سئو مکانیک

توضیحات سئوی تصویر

ویژگی alt یا متنی که جایگزین تصاویر می شود، نه تنها برای اهداف سئو استفاده می شود، بلکه اثربخشی سایت شما را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر کاربر سایت شما نابینا باشد، صفحه خوان به جای تصویر، متن را برای او می خواند و معنای تصویر منتقل می شود. همچنین بازدیدکننده ای که بارگذاری تصویر را غیرفعال کرده یا به دلیل سرعت پایین اینترنت نمی تواند تصاویر را بارگذاری کند می تواند از این متن جایگزین برای درک بهتر مطالب استفاده کند.

وجود کلمه کلیدی در متن جایگزین نه تنها در رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو موثر است، بلکه به رتبه بندی تصاویر شما در قسمت جستجوی تصاویر گوگل نیز کمک می کند.

ذخیره سازی تصاویر سایت در حجم کم و مناسب برای ارائه در فضای وب باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت و تصاویر موجود در آن می شود که در جلب رضایت کاربران بسیار موثر است.

برخی افراد به اشتباه از متن جایگزین برای تمام تصاویر پست خود استفاده می کنند که اشتباه است. هر تصویر باید متن جایگزین منحصر به فرد مرتبط با موضوع اصلی مقاله داشته باشد. اگر تصاویر نقش مهمی در طراحی وب سایت یا محتوای شما دارند، پیشنهاد می کنیم مقاله 4 نکته اساسی برای بهینه سازی تصویر را نیز مطالعه کنید.

7- پیوند معنایی بین قسمت های مختلف صفحه

ربات های خزنده گوگل معیارهای زیادی برای تعیین کلمه کلیدی یک صفحه در اینترنت دارند که به برخی از آنها اشاره کردیم اما نکته مهم ارتباط بین تمامی این قسمت هاست. اگر کلمه کلیدی مورد نظر در عنوان صفحه وجود داشته باشد اما در محتوای آن استفاده نشود، شانس کمی برای به دست آوردن موقعیت مناسب در نتایج جستجو خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  معرفی ابزار جدید Moz با نام Link Explorer - سئو مکانیک

لیست کنترل

  • آیا کلمات کلیدی مورد نظر شما در عنوان، توضیحات، هدر، محتوا، URL و متن جایگزین تصویر هستند؟
  • آیا از مترادف ها و ترکیب های مختلف کلمه کلیدی هدف خود در قسمت های مختلف استفاده کرده اید؟

شرح

اگرچه استفاده از یک کلمه خاص در قسمت های مختلف وب سایت اجباری نیست، اما بهترین روش برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو است. گاهی اوقات با تغییرات جزئی در کلمات و ساختار متن می توان تراکم کلمات کلیدی را افزایش داد، اما باید مراقب باشیم که محتوای شما باعث حواس پرتی کاربران نشود.

ارتباط معنایی بین قسمت های مهم صفحه و استفاده از کلمه مورد نظر در آنها مانع از آن می شود که ربات های گوگل به اشتباه واژه دیگری را به عنوان کلمه کلیدی این صفحه شناسایی کنند.

8- لینک های داخلی سایت

لینک بیلدینگ فقط شامل دریافت بک لینک از سایت های دیگر نمی شود، بلکه لینک سازی داخلی سایت می تواند اعتبار صفحه ای را که به آن لینک می دهد افزایش دهد.

چک لیست پیوندهای داخلی

  • آیا ارتباط خوبی بین صفحات داخلی سایت ایجاد کرده اید؟
  • آیا صفحات مهم و اصلی سایت را در منو قرار داده اید؟
  • آیا از بخش هایی مانند مقالات مرتبط یا دسته بندی ها و برچسب ها در سایت خود استفاده کرده اید؟
  • آیا از کلمات کلیدی در متن لینک شده خود استفاده کرده اید؟

شرح پیوند داخلی

با این حال، دریافت اعتبار برای یک سایت از طریق لینک های خارجی معتبر امکان پذیر است. اما لینک های داخلی دسترسی و ایندکس شدن صفحات سایت شما را از طریق موتورهای جستجو تسهیل می کند و موقعیت هر یک را بهبود می بخشد.

گوگل پیشنهاد می کند که هر صفحه از سایت حداکثر با 3 کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد، این امر برای کاربران سایت خوشایند خواهد بود و همچنین علاقه لینک سازی داخلی را نشان می دهد.

اگر می خواهید رتبه یکی از صفحات جدید سایت خود را افزایش دهید باید مطمئن شوید که این صفحه در یکی از صفحات معتبر سایت شما لینک شده است و چون در لینک های داخلی صاحب سایت مورد نظر خود هستید می توانید متن لینک شده را خودتان انتخاب کنید. بنابراین از عباراتی مانند «بیشتر بیاموزید» یا «کلیک کنید» استفاده نکنید و در عوض از کلمات کلیدی هدفمند در متن لینک شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ - سئو مکانیک

لینک هایی که در منوی سایت قرار می گیرند چون در همه صفحات تکرار می شوند ارزش و اعتبار بیشتری خواهند داشت، اما این بدان معنا نیست که شما موارد زیادی را در منوی خود قرار دهید تا همه آنها بهبود پیدا کنند! با افزایش تعداد لینک ها در یک صفحه، ارزش و اعتبار داده شده به هر یک کاهش می یابد.

متن پیوند شده یا متن لنگر مانند متن جایگزین در تصاویر کار می کند و توضیح مختصری از صفحه فرود به ربات های گوگل ارائه می دهد. صفحه مورد نظر در جمله ای که به آن پیوند داده شده است پیشرفت می کند.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *