انواع جریمه سایت توسط گوگل | شناسایی دلایل جریمه گوگل – سئو مکانیک

برای اینکه تشخیص دهید سایت شما توسط گوگل جریمه شده است یا اینکه کاهش بازدید شما به دلیل عاملی غیر از آن است، ابتدا باید انواع روش های جریمه سایت توسط گوگل را کاملاً بشناسید و سپس فعالیت های مناسب را برای رفع آن جریمه خاص انجام دهید.

باند غیر طبیعی یا جریمه دستی

این یکی از بدترین جریمه های سایت توسط گوگل تا کنون است که به صورت دستی و مستقیم توسط یکی از مدیران گوگل در سایت شما اعمال می شود. پنالتی پاندا و پنگوئن توسط الگوریتم ها و فرمول های خاصی انجام می شود اما در این روش سایت شما مستقیما توسط شخصی بررسی می شود و غیرطبیعی بودن لینک های شما تشخیص داده می شود و خریداری می شود.
اگر سایت خود را به متخصص سئو می دهید و با این مشکل مواجه شده اید، مطمئن شوید که فعالیت آنها توسط گوگل اسپم در نظر گرفته می شود، در نتیجه تمامی صفحات ایندکس شده در سایت شما حذف می شوند و هر محتوای جدید و با کیفیتی که در سایت خود منتشر می کنید در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود. یکی از سایت های معروفی که دچار این جریمه از سوی گوگل شد، سایت شرکت خودروسازی BMW بود.

متن پیام پنالتی سایت توسط گوگل

با توجه به اینکه سایت توسط گوگل جریمه شده است، برای خلاص شدن از شر آن کافیست یکی از متخصصان گوگل را متقاعد کنید که سایت شما دیگر از روش های اسپم پیروی نمی کند که کار شما را کمی سخت می کند. در این موارد، گزارش سایت های رقیب به گوگل از طریق حساب مدیر وب سایت ممکن است شما را مورد توجه گوگل قرار داده باشد.
همچنین، دریافت تعداد زیادی بک لینک در مدت زمان کوتاه، حتی از سایت های با رتبه بالا، می تواند شما را در لیست سیاه گوگل برای بررسی مستقیم یکی از کارشناسان آن قرار دهد.

بیشتر بخوانید  نقشه سایت ASP.NET - آموزش ساخت و معرفی به گوگل

پنالتی الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن بسیار شبیه به پنالتی دستی گوگل است و بیشتر بر روی بک لینک های شما تمرکز دارد. بک لینک های زیاد از سایت های کم ارزش یا نامرتبط، متن لنگر زیاد سئو یا استفاده از یک کلمه یا عبارت برای همه بک لینک ها می تواند شما را توسط الگوریتم پنگوئن جریمه کند. خوبی اینجا این است که تمام جریمه ها بر اساس الگوریتم انجام می شود و با رفع مشکلات و خطاهای گذشته خود می توانید به سرعت به شرایط گذشته خود بازگردید. به این ترتیب نیازی به مکاتبه با گوگل و متقاعد کردن کارمندان سخت گیر این شرکت نخواهید داشت.
قبلاً این بود که اگر می‌خواستید در نتایج گوگل رتبه خوبی برای کلمه «SEO» کسب کنید، تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که تعداد زیادی لینک ورودی به سایت خود تنها با متن لنگر «SEO» برای سایت خود ایجاد کنید و این باعث می‌شد همه از عناوین تکراری برای پیوندهای خود استفاده کنند. با استفاده از عبارات مختلفی مانند “آموزش سئو”، “سئو و بهینه سازی” توانستند یک شبکه طبیعی و مناسب برای بک لینک خود بسازند.
الگوریتم پنگوئم با هدف تغییر این روند وارد دنیای اینترنت شد و هدف آن کاهش درصد بک لینک های مجاز با عبارتی خاص مانند سئو به 10-15 درصد است که در حال حاضر بین 90-95 درصد در بین سایت ها قرار دارد.
تکرار عبارت کلیدی بک لینک تنها یکی از دلایل جریمه شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن است. دلایل دیگری مانند بک لینک های زیاد از سایت های کم ارزش، بک لینک از سایت های با رتبه بالا در مدت زمان کوتاه و اخیراً تبلیغات درون متنی ممکن است توسط الگوریتم پنگوئن شما را جریمه کنند.

بیشتر بخوانید  آموزش و نحوه ایجاد پاپ آپ وردپرس برای بازدیدکنندگان محلی - سئو مکانیک

پنالتی الگوریتم پاندا گوگل

این جریمه به طور کلی برای تمام صفحات سایت شما اعمال می شود و هدف اصلی آن مبارزه با سایت هایی است که از محتوای تکراری و تکراری استفاده می کنند. شما می توانید با ویرایش متون سایت و حذف محتوای کم ارزش (کمتر از 200 کلمه) از جریمه الگوریتم پاندا صرفه جویی کنید.

تاثیر نام دامنه بر سئو

EMD یا به طور خاص Exact Match Domain در گذشته بر روی سایت‌های سئو تأثیرگذار بود. بنابراین، اگر آدرس سایت شما SEO.com بود، شانس بالایی برای رتبه اول در نتایج گوگل در کلمه کلیدی سئو خواهید داشت. اما در سپتامبر 2012 و با آپدیت جدید گوگل، تاثیر این عامل در نتایج گوگل به شدت کاهش یافت و بسیاری از سایت ها از نتایج اول و دوم گوگل به انتهای صفحه یا حتی صفحه دوم منتقل شدند.
البته این اتفاق را نمی توان جریمه گوگل نامید زیرا شما هیچ اشتباهی انجام نداده اید و راهی برای جبران آن نخواهید داشت اما این تنها تغییری در سیاست ها و الگوریتم گوگل است و البته سرنوشت بسیاری از سایت ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

این داستان به اینجا ختم نمی شود و مبارزه بین اسپمرها و گوگل ادامه دارد و هر از چند گاهی الگوریتم ها و جرایم جدیدی ایجاد می شود و تمام اطلاعات به آخرین آپدیت گوگل لینک می شود. اخیراً الگوریتم Rankbrain گوگل موجی از نگرانی را در بین صاحبان سایت و سئوکاران ایجاد کرده است. گوگل در الگوریتم رتبه بندی Rankbrain خود از هوش مصنوعی استفاده کرده و دقت موتور جستجوی خود را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  تجربه کاربری یا سئو، کدام مهمتر است؟ - سئو مکانیک

(اطلاعات این بخش با خلاصه کردن اطلاعات موجود در وبلاگ اصلی گوگل ارائه می شود)


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *