نقشه سایت ASP.NET – آموزش ساخت و معرفی به گوگل

نقشه سایت و معرفی آن به گوگل تاثیر زیادی در سرعت ایندکس صفحات سایت شما و سئو سایت شما خواهد داشت. در این وبلاگ و در مقاله ای به نام نقشه سایت چیست به اهمیت موضوع و نحوه انجام آن اشاره کردیم. متأسفانه روش ها و کدهای محدودی برای ایجاد نقشه سایت ASP.NET وجود دارد که این امر کار را برای سایت هایی با تعداد صفحات زیاد سخت کرده است زیرا امکان ایجاد نقشه سایت به صورت دستی و ورود به همه صفحات وجود ندارد. استفاده از ابزارهای آنلاین نیز انتخاب خوبی نیست زیرا زمانی که صفحات جدید به سایت اضافه می شود، مجبور می شوید نقشه سایت ASP.NET را تکرار کنید و مجدداً در گوگل معرفی می شوید.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک کد ساده و نحوه پیکربندی آن آشنا کنیم تا امکان ساخت نقشه سایت ASP.NET و به روز رسانی خودکار آن را به شما آموزش دهیم. برای این کار باید دانش متوسطی از کدنویسی سایت و سرور خود داشته باشید در غیر این صورت کار را به افراد آشنا به این موضوع بسپارید.

مراحل ساخت نقشه سایت ASP.NET

فایل پیکربندی برای ایجاد نقشه سایت ASP

  1. فایل SITEMAP.NET را دانلود کنید.
  2. فایل فشرده را روی کامپیوتر خود باز کنید.
  3. از پوشه SiteMapdotNet، فایل SiteMap.config را در Notepad یا نرم افزارهای مشابه باز کنید و مراحل را برای تنظیم پارامترها به دقت دنبال کنید:
    • Base_path: آدرسی که در این قسمت وارد می کنید مسیری را که می خواهید نقشه سایت ASP.NET خود را برای آن ایجاد کنید مشخص می کند. اگر از “/” پیش فرض استفاده کنید، این کار برای کل سایت شما انجام می شود.
    • Sitemap_path: در این قسمت آدرسی که فایل نقشه سایت ASP.NET شما در آن ذخیره می شود را مشخص می کند و اگر آن را تغییر ندهید، در همان آدرس base_path ذخیره می شود. پیشنهاد می کنیم هیچ تغییری در این قسمت ایجاد نکنید.
    • افزونه ها: این بخش نوع فایل هایی را که نقشه سایت ASP.NET برای آن ها ایجاد شده است مشخص می کند و به طور پیش فرض شامل تمام فایل های مهم می شود، بنابراین نیازی به تغییر آن ندارید.
    • Default_file: هیچ کاری در این بخش انجام ندهید!
    • Frontpage: برای صفحات مدیریتی استفاده می‌شود که در نقشه سایت ASP.NET شما قرار نگیرند، اگر می‌خواهید درج شود آن را روی false قرار دهید.
    • Aspnet_client: برای حذف پوشه Aspnet Client از نقشه سایت استفاده می شود.
    • دایرکتوری ها: شما لیستی از پوشه ها را خواهید داشت که نمی خواهید در نقشه سایت ASP.NET گنجانده شوند. اگر می خواهید همه پوشه ها در نقشه سایت گنجانده شوند، مقدار پیش فرض را false بگذارید. برای ایجاد پوشه های جدید از فرمت زیر استفاده کنید. در این قالب از کاما استفاده کنید و هیچ فاصله ای نگذارید.

    “…،

    • Log_directory: این بخش پوشه هایی را که فایل های لاگ شما در آن قرار دارند را مشخص می کند. شما می توانید با تنظیم آنها بر روی true، همه آنها را در نقشه سایت ASP.NET خود قرار دهید.
    • مجوزها: نام کاربری و رمز عبور FTP خود را وارد کنید تا به SITEMAPS.NET اجازه دهید به همه فایل‌ها و پوشه‌های گزارش دسترسی داشته باشد و فایل نقشه سایت شما را ویرایش کند.
    • پیش فرض ها: تعداد تغییرات فایل های خود را بر اساس فراوانی و اولویت برای Google مشخص کنید.

    تغییر فرکانس باید همیشه، ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه باشد. دقت کنید که این مقدار را با توجه به تحولات سایت و صفحات آن مشخص کنید و به آن مقدار واقعی بدهید. اولویت نشان دهنده اهمیت صفحات سایت برای گوگل است و می تواند عددی بین 0 تا 1 باشد.بهتر است تنظیمات این قسمت را تغییر ندهید.

  4. FTP خود را باز کنید و پوشه bin و Sitemapdotnet را در آنجا آپلود کنید.
  5. مرورگر خود را باز کنید و URL را “sitemapdotnet/runme.aspx” صدا بزنید. مثلا اگر برای سایت سئو مکانیک انجام دهیم به شکل https://websima.com/sitemapdotnet/runme.aspx خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید که تأیید و ایجاد نقشه سایت ASP.NET شما بسته به تعداد صفحات و اندازه سایت ممکن است کمی طول بکشد.
  6. فایل نقشه سایت ایجاد شده را به گوگل ارائه دهید. قبل از وارد کردن، مطمئن شوید که فایل و آدرس صحیح است.

پیشنهاد می کنیم تنها در صورت آشنایی با کدنویسی و ساختار سایت خود از این روش استفاده کنید زیرا در غیر این صورت وقت و انرژی خود را هدر خواهید داد.

بیشتر بخوانید  تحقیق کلمات کلیدی؛ 5 گام اصلی برای شناسایی ارزشمندترین کلمات - سئو مکانیک

نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *