استفاده از تکنولوژی HD در طراحی سایت

با توجه به پیشرفت دنیای وب، تکنیک های طراحی وب با سرعت بالایی در حال توسعه است و روز به روز از روش های جدید طراحی وب رونمایی می شود. تصاویر و فیلم های HD از جدیدترین ها در این زمینه هستند.

با توجه به رشد استفاده از صفحه نمایش HD، یکی از تکنیک هایی که طی چند سال آینده در طراحی سایت محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد، استفاده از تصاویر، فیلم ها و انیمیشن های با کیفیت بالا در هدر وب سایت است. صفحه نمایش با وضوح بالا که HD نامیده می شود به سیستم های تصویری گفته می شود که وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارند و تصاویر بسیار دقیقی را نمایش می دهند.

در مطالب قبلی در مورد تکنیک Hero Header در طراحی وب صحبت کردیم که طراحان همیشه به آن علاقه دارند و اخیرا تصاویر HD نیز به آن اضافه شده است. در اینجا نکاتی را برای استفاده از فناوری HD در طراحی وب و نحوه ایجاد تصاویر، فیلم ها و انیمیشن های HD بیان کرده ایم.

استفاده از تصاویر HD در هدر سایت

از آنجایی که طراحی وب سایت ها در آینده به سمت صفحات نمایش با کیفیت بالا می رود. تمامی تصاویر پس زمینه به خصوص پس زمینه هدر سایت به صورت تمام صفحه و کیفیت بالا در سایت قرار داده شود.

استفاده از تصاویر HD در طراحی وب به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر را بهتر درک کنند و تجربه کاربری خوبی از صفحات وب سایت خود داشته باشند. استفاده از این نوع تصاویر به کاربران فرصت خوبی می دهد تا تصاویر را با جزئیات بیشتری ببینند و دید بصری خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  راز های استفاده بهینه از شبکه­ های اجتماعی ⚡ - سئو مکانیک

با رعایت نکات کلیدی زیر می توانید به طور مداوم تصاویری با کیفیت بالا تولید کنید.

  • از تصاویر دارای نقطه کانونی استفاده کنید: در هنگام انتخاب و طراحی تصاویر سعی کنید تصاویری را انتخاب کنید که دارای نقطه کانونی باشند تا توجه کاربران به آن نقطه خاص افزایش یابد. می توانید با افزودن مواردی مانند Button به تصویر پس زمینه سایت خود توجه کاربران را افزایش دهید.
  • استفاده از چندین تصویر: در مواردی که سایت شما دارای محتوای غنی است، می توانید از چندین تصویر HD به عنوان اسلایدر یا فرمت های دیگر استفاده کنید.
  • ایجاد افکت در تصاویر: برای افزایش وضوح و کیفیت تصویر می توانید یک افکت بر روی تصاویر پس زمینه خود ایجاد کنید. این افکت می تواند یک لایه رنگی تار باشد که علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، توجه کاربران را به خود جلب کند.
  • مراقب صفحه نمایش با اندازه های مختلف باشید: برای یادگیری نحوه تغییر این تصویر در ابعاد مختلف، تصویر پس زمینه انتخابی خود را در صفحات نمایش مختلف مشاهده کنید. تصویر انتخابی شما باید واکنش گرا باشد و در صفحه های مختلف به خوبی نمایش داده شود.

تصویر زیر نمونه ای از استفاده از تصاویر HD در هدر صفحه اصلی سایت است که نقطه کانونی و فاکتور فوکوس را به خوبی رعایت کرده است.

استفاده از فیلم HD در طراحی وب

در سال های اخیر استفاده از ویدئوهای HD در طراحی وب رشد چشمگیری داشته است. استفاده از این ویدئو تاثیر زیادی روی کاربران دارد و باعث رضایت آنها می شود. به نظر می رسد با توجه به افزایش سرعت اینترنت در ایران و دسترسی هر چه بیشتر کاربران، استفاده از ویدئوهای با کیفیت بالا در طراحی وب سایت در آینده رواج بیشتری پیدا کند.

ویدیوی HD در وب سایت یک تجربه چند رسانه ای کامل با بار اطلاعاتی بالا است که اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

وب سایت Life of Pi که برای فیلمی با همین عنوان ساخته شده است، نمونه بسیار موفقی از استفاده از ویدیوی HD در طراحی وب است.

بیشتر بخوانید  بهترین روش های ساخت بک لینک - سئو مکانیک

مشکل استفاده از ویدیو در طراحی وب این است که ویدیوهای مورد استفاده در طراحی وب باید کیفیت بالایی داشته باشند، اما از آنجایی که مردم کشورهای مختلف سرعت اینترنت یکسانی ندارند، استفاده از ویدیوی HD محدود است.

  • ساخت فیلم های HD باید با مهارت زیاد و توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود تا تصویری مناسب در سایت ایجاد شود.
  • ویدیوی HD باید مدت زمان مشخصی داشته باشد که به طور کلی 10-30 ثانیه در نظر گرفته می شود.
  • اگر ویدیوی شما دارای صدا است، بهتر است به صورت پیش فرض آن را بدون صدا در نظر بگیرید.
  • توجه به فاکتور بارگذاری ویدیو نیز مهم است. ویدیوی شما باید سرعت بارگذاری خوبی داشته باشد.
  • برخی از صفحه نمایش ها قابلیت نمایش HD را ندارند، بنابراین باید روش هایی را برای این نوع کاربران در نظر بگیرید.

طراحی سایت با استفاده از انیمیشن HD

یکی از تکنیک هایی که ممکن است در آینده محبوبیت بیشتری پیدا کند، استفاده از انیمیشن HD در هدر سایت است. استفاده از انیمیشن ها در گذشته رایج بوده است، اما در آینده استفاده از انیمیشن های مبتنی بر تصاویر HD رایج خواهد بود.

انیمیشن ها باید طراحی روان و روان داشته باشند و ساختاری یکپارچه داشته باشند. توجه به نوع کاربران سایت می تواند در طراحی انیمیشن مهم باشد. استفاده از تکنولوژی SVG در ساخت المان های مختلف باعث شده تا در انیمیشن های امروزی کیفیت گرافیکی بسیار بالایی داشته باشد.

  • سعی کنید تا حد امکان از انیمیشن های ساده استفاده کنید تا کاربران درک خوبی از تصویر پس زمینه داشته باشند.
  • استفاده از رنگ های روشن و جلوه های ویژه در تصاویر می تواند بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.
  • استفاده از تصاویر با فرمت های باکیفیت برای ایجاد انیمیشن هایی مانند وکتور مفید است
  • از آنجایی که وجود صدا در بسیاری از انیمیشن ها باعث ناراحتی کاربران می شود، تا حد امکان صدا را به انیمیشن خود اضافه نکنید.
بیشتر بخوانید  ۷ نکته برای موفقیت در برندسازی اینترنتی | معرفی برند

وب سایت madebyfieldwork.com نمونه بسیار موفقی از استفاده از انیمیشن با کیفیت HD در طراحی وب است.

نظرات خود را در مورد استفاده از این نوع تصاویر با ما در میان بگذارید. به نظر شما آیا این روند در آینده گسترش خواهد یافت؟ آیا سایت های موفقی را می شناسید که از این تکنیک ها برای ارائه بهتر مطالب خود استفاده کرده باشند؟


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *