راز های استفاده بهینه از شبکه­ های اجتماعی ⚡ – سئو مکانیک

با سلطه تکنولوژی در سال های اخیر، موفقیت کسب و کارهای کوچک تا حد زیادی به استفاده از ابزارها دیجیتال متکی شده.

از فروشگاه های لوازم الکترونیک بگیرید تا اپلیکیشن­ های موبایل، اکثر شرکت ها با اعمال تغییرات وسیع به سمت فضای آنلاین در حال چرخش هستند.

یکی از ابزارهای کلیدی تکنولوژی که به بیزینس­ های کوچک کمک کرده تا به مشتری های خودشان در دورترین نقاط دسترسی داشته باشند سوشال مدیا است.

با پلت‌فرم‌های مختلف سوشال مدیا نظیر اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک، یوتیوب، و پینترست، امکان وصل شدن برندها به مشتری­ هاشون و دسترسی به مشتری های جدید در همه جای دنیا فراهم شده.  

هر روزی که می­گذره استقبال مردم دنیا از شبکه­ های اجتماعی و محبوبیت این رسانه‌ها بیشتر و بیشتر می­شه.

رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی با هم تفاوت دارند! اشتباه برداشت نکنید. مقاله تفاوت رسانه اجتماعی و شبکه اجتماعی رو بخونید.

در سال 2018 حدود 97% از 500 شرکت برتر دنیا از حداقل یک پلتفرم سوشال مدیا برای تبلیغ محصولات و تقویت ارتباط با مشتری­ ها و سهام دارها استفاده کردند.

همینطور در حال حاضر این شبکه ها حدود 3/5 میلیارد کاربر در سراسر دنیا دارن که این تعداد تنها نسبت به سال قبل 5% رشد داشته.

با کنار هم گذاشتن این موارد و بسیاری شواهد دیگه می­شه فهمید که استفاده از نیروی این رسانه ها برای موفقیت بیزینس‌های کوچک در دنیای امروز چقدر ضروری است.

انجام سئو سایت برای بهبود وضعیت کسب و کارها ​

در صفحه اصلی سئو مکانیک درباره سئو، برای کسب و کارها توضیح داده ام

اگر شما صاحب یک سایت هستید و می خواهید از سئو سایت برای بهبود وضعیت تجارت خود استفاده کنید باید بدانید آمارها نشان می دهند که اغلب تجارت های کوچک در سال اول شروع کار خود، دست از کار می کشند و درصد عمده ای از صاحبان تجارت های کوچک که سال اول را دوام می آورند در طول ۴ سال بعدی، تجارت خود را مختومه اعلام می نمایند.

البته ممکن است این اتفاق برای تجارت های بزرگ نیز رخ دهد اگر و تنها اگر آنها نتوانند خود را با تغییرات دنیا و پیشرفت های علم روز دنیا همسو نمایند.

بازاریابی کار مشکلی است و بازاریابی دیجیتال حتی از آن هم مشکل تر است زیرا سرنوشت آن نامعلوم بوده و بروز اشتباه در آن ماه ها بعد نتایج خود را نشان می دهد.

مزایای مهم سوشال مدیا برای بیزینس‌های کوچک

سوشال مدیا مارکتینگ مزایای کاربردی زیادی برای توسعه بیزینس شما داره که در اینجا به بعضی از این مزایا اشاره می­کنم:

  • مقرون به صرفه بودن: شرکتها می­تونن حتی با یک بودجه محدود، برندشون رو به بهترین نحو در سوشال مدیا معرفی کنن.
بیشتر بخوانید  طراحی سایت | خلاقانه و متفاوت به سبک سئو مکانیک

میزان هزینه­ ای که شرکت های مختلف در شبکه­ ها ی اجتماعی صرف می ­کنن متفاوته ولی مالک هر شرکتی با هر توان مالی می­تونه حداکثر استفاده رو از ابزارها و امکانات این شبکه ها ببره.

مثلأ  بعضی شرکتها در سوشال مدیا از برنامه ­های نرم افزاری یا آگهی­ های فیس بوک استفاده می­کنن ولی انجام این کارها ضروری نیست به خصوص برای مالکان بیزینس‌های کوچکی که تازه شروع به کار کردن.

این کارآفرین‌ها می­تونن با باز کردن یک پیج  رایگان در فیس بوک یا اینستاگرام  شروع به کار کنن.

  • خدمات مستقیم و بدون وقفه: پلتفرم های سوشال مدیا امکان ارتباط مستقیم و فوری بین برندها و مشبری­ هاشون رو فراهم کردن این امر می­تونه در جلب رضایت مشتری ها و وفاداری اونها به برند مورد علاقه ­شون تأثیر زیادی داشته باشه چیزی که برای مالکان بیزینس‌های کوچک اهمیت فوق العاده ای داره.
  • دسترسی به مخاطب هدف: شما با خریدن آگهی توی سایتهای محبوب و جا افتاده ای مثل فیس بوک و اینستاگرام به مخاطب هدف­تون دسترسی پیدا می­کنین.

حتی آگهی­ هایی که سفارش می­دین می­تونه براساس  ویژگی های جمعیتی و موقعیتی نظیر جنسیت، سن، میزان حقوق و موقعیت مکانی مخاطبین باشه تا راحت­تر به مشتری هدف­تون دست پیدا کنین و  از این طریق نرخ تعاملات خودتون رو بالا ببرین.

  • رشد جامعه طرفداران: شبکه های اجتماعی توانایی این رو دارند که مردم رو حول یک سری اشتراک های ویژه متحد کنن.

حضور قوی و پررنگ شما در این شبکه­ ها باعث میشه یک جامعه متحد علاقه ­مند به برند شما تشکیل بشه و نوعی احترام متقابل بین برند شما و مخاطبین به وجود بیاد.

بیشتر بخوانید  ۴ قدم برای هک رشد استارتاپ ها - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

این جامعه طرفدارها، می­تونن محتوای کاربر محور برای برند شما تولید کنن و هر کدام از اعضای این جامعه به سفیری برای برند شما تبدیل می­شه.

  • افزایش ساعت کاری: بیزینس سنتی، ساعت کاری محدودی داره اما سوشال مدیا بیزینس شما رو همیشه بیدار نگه می­داره و مخاطبین شما میتونن 24 ساعت روز و 7 روز هفته و از هر نقطه دنیا به پروفایل شما دسترسی داشته باشن.

می­تونین با فعال کردن جواب گویی اتوماتیک و چت­بات ­ها در ساعاتی که خودتون و پرسنل تون در حال استراحت هستین به مشتری­ هاتون خدمات ارائه بدین.

محتوای برنامه­ ریزی شده و اتوماتیک

شما به عنوان مالک یک بیزینس کوچک مسئولیت‌های زیادی دارید بنابراین ممکنه وقت کمی برای تولید محتوا در سوشال مدیا داشته باشین.

اگه اینطوره پلتفرم­ هایی مثل Later, Sprout Social و Planoly می­تونن به شما درتولید محتوا، برنامه ریزی و اتوماتیک کردن این روند کمک کنن.

این ابزارها روند آپلود  کردن ، ادیت عکس­ها، نوشتن کپشن، و انتشار پست­ ها رو تا حد غیر قابل باوری آسون می­کنن.

همینطور با این ابزارها می­تونین فید تون رو قبل از انتشار مشاهده کنین تا از انسجام و بی عیبی پروفایل تون که شخصیت برند شماست مطمئن بشید.

از گزارش ها، برای آنالیز متریک­ ها و تجدید نظر در استراتژی­ های فعلی کمک بگیرید

مشخص کنید که کدام متریک (یعنی؛ کلیک ترو، نرخ تعاملات) برای بیزینس کوچک شما مهمه. 

مشحص کنید کدام متریک به شما در گرفتن تصمیم­ های آگاهانه تجاری و خلق نوآوری­ها کمک می ­کنه.

وقتی مشخص کردید که کدام متریک­ ها برای شرکت شما مهم هستند، با استفاده از گزارش ها این متریک­ ها رو آنالیز کنین.

بیشتر بخوانید  Meta Tag هایی که برای گوگل قابل درک هستند و بر سئو سایت تاثیرگذارند

گزارش ها تمام اطلاعات ضروری رو به شما میدن تا بیس مشتری­ های خودتون و الگوی رفتاری اونها رو بشناسین و در صورت نیاز از این اطلاعات برای تجدید نظر در استراتژی فعلی­تون استفاده کنین.

نحوه ارزیابی میزان موفقیت بیزینس شما در کانتنت مارکتینگ در مقاله بعدی.

کمک گرفتن از شرکت­ هایی که در زمینه سوشال مدیا خدمات ارائه می­کنند

برای ایجاد تحول در چشم انداز سال جدید می­توانید از شرکت هایی که در این زمینه خدمات ارائه می کنن کمک بگیرید.

این قبیل شرکت ها با ارائه نظرات کارشناسی نظیر برنامه ریزی محتوایی، نظارت بر رقبا، و به اشتراک گذاری لینک های کارگزار، منابع با ارزشی برای بالا بردن تعداد فالوئرها و گسترش حضور آنلاین شما فراهم می­کنند.

همچنین این شرکت ها ابزارهای مفید برای تولید محتوای اختصاصی در پلتفرم­ های مختلف رو به خوبی می­شناسن.

 متخصصین این شرکت ها می­تونن شخصیت و پیام برند شما رو متناسب با هر پلتفرم سوشال مدیا ترجمه کنن.

خیلی از کاربرها از این پلتفرم ­ها در اوقات فراغت و برای سرگرم شدن استفاده می­کنن بنابراین اگه تولید محتوای سرگرم کننده براتون مشکله در این زمینه هم می­تونید از این کارشناس ها کمک بگیرید.

نه تنها قدرت سوشال مدیا در کمک به برندها برای فتح قله های جدید، گذرا نیست.

بلکه ثابت شده که تمام انواع این پلتفرم ­ها دارای نیرویی عظیم برای کمک به رشد مداوم و مستمر بیزینس‌ها و صنایع مختلف هستند.

در جامعه جهانی که به طور روزافزونی درحال متکی شدن به تکنولوژی است هیچ نشانه ای که حاکی از کم رنگ شدن نفوذ این پلتفرم ­ها باشه دیده نمی­شه.

بنابراین حضوری قوی و موثر در این پلتفرم ­ها برای هر بیزینسی از جمله بیزینس های کوچک کاملا ضروری به نظر می­رسه.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *