5 نکته برای جلب اعتماد مشتریان در فروشگاه اینترنتی و سایت

موفقیت هر کسب و کاری به رضایت و اعتماد مشتری بستگی دارد. این موضوع برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت دو چندانی دارد. بازدیدکنندگان یک فروشگاه آنلاین به دنبال اثبات صداقت شما و کیفیت محصولات ارائه شده هستند. یکی از راه های موثر برای جلب اعتماد مشتریان، ایجاد یک شبکه پشتیبانی یا باشگاه هواداران است. این روش از نظر مردم تقریباً هرگز مصنوعی و ساختگی نیست و دلیلی برای عدم پذیرش آن نخواهند داشت، زیرا کاری نیست که به راحتی با استخدام یک یا چند نفر انجام شود.
راه اندازی باشگاه هواداران و جلب اعتماد مشتریان علاوه بر مشتری مداری مستلزم صرف هزینه و کار زیاد است. اکثر مردم به سرعت شبکه های اجتماعی را دنبال می کنند، اما این روش تنها یکی از گزینه های موجود در دسترس شماست.

5 راه برای جلب اعتماد مشتری

برای برقراری ارتباط دو طرفه با مشتریان و جلب اعتماد آنها روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

1. یک انجمن یا انجمن ایجاد کنید

راه اندازی اولیه یک تالار، کار دشواری است و جذب افراد برای کار روی آن زمان می برد، اما اگر به سطح خاصی از پیشرفت برسد، می توان آن را به تنهایی و با کمک مردم مدیریت کرد و تاثیر زیادی در اعتماد مشتریان شما داشت. یک انجمن فعال و پویا نشان می دهد که شما به مشتریان خود و رضایت آنها اهمیت می دهید. همچنین باعث ایجاد مشتریان وفادار و فعال در زمینه کاری شما خواهد شد.

2. سیستم امتیازدهی

سیستم رای گیری یا رتبه بندی محصولات شما به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی این امکان را می دهد که از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره مند شوند. نمایش محصولات بر اساس میزان فروش یا بازدید از صفحه می تواند راه مناسب دیگری برای جلب اعتماد مشتریان و تشویق آنها به خرید باشد.

بیشتر بخوانید  سئوی انجمن و تالار گفتگو، مدیران ناآگاه Forum های ایرانی

3. امکان ذخیره نظرات کاربران

ایجاد یک فضای مناسب و رایگان برای ارائه نظرات و دیدگاه های مشتریان در مورد یک محصول، به بازدیدکنندگان وب سایت شما این تصور را می دهد که از کیفیت محصولات و خدمات خود اطمینان دارید، که تأثیر زیادی بر اعتماد مشتری خواهد داشت. همچنین، اگر از مشتریان گذشته بازخورد مثبت ارسال کنید، شانس شما برای جذب افراد جدید افزایش می یابد.

4. شبکه های اجتماعی

بهترین راه برای ایجاد شبکه ای از مشتریان یا باشگاه هواداران استفاده از شبکه های اجتماعی است. نصب گسترده و کاربران بی شمار این شبکه ها سرعت محبوبیت شما را افزایش می دهد. معرفی خود به دوستان و آشنایان از طرف یکی از مشتریان موثرترین راه برای جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. برای تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی، نیازی به استفاده از همه آنها نخواهید داشت، اما باید بسته به نیاز خود و مشتریانتان یکی دو مورد را انتخاب کنید. مطالعه مقاله در شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید سایت می تواند مرجع خوبی برای انتخاب شبکه مورد نیاز شما باشد.

نمونه ای از معرفی محصولات مشتری در شبکه اجتماعی

5. وبلاگ

استفاده از وبلاگ و ارائه محتوای مرتبط و مفید نیز راه خوبی برای جلب اعتماد مشتری است. این احساس که یک تیم قدرتمند و فعال پشت آن فروشگاه یا سایت کار می کند، تاثیر زیادی روی مشتریان شما خواهد داشت. داشتن وبلاگ تخصصی برای شرکت های صنعتی و فنی جهت ارائه و به رخ کشیدن هنردستی مجموعه در جلب اعتماد مشتریان موثر خواهد بود.

تمامی نکات فوق در صورتی حائز اهمیت است که به کیفیت محصولات خود اعتقاد داشته باشید و شرایط لازم را برای پشتیبانی مناسب از کاربران سایت فراهم کرده باشید. در غیر این صورت قبل از توجه به جلب اعتماد مشتریان به فکر ایجاد بستر مناسب و ارتقای کیفیت محصولات خود باشید.
هدف ما جلب اعتماد مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت برای افزایش نرخ فروش متناسب با تعداد بازدیدکنندگان است. راه های زیادی برای این کار وجود دارد که مشاوره با کارشناسان سئو مکانیک می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید  تغییر نام گوگل وبمستر تولز به Search Console


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *