تغییر نام گوگل وبمستر تولز به Search Console

گوگل حدود 10 سال است که ابزارهای وب مستر خود را ارائه می دهد. این ابزار مقیاس های اندازه گیری و ابزارهای مختلف را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد تا عملکرد و پیشرفت سایت خود را بهتر مدیریت کنند. گوگل اخیرا تصمیم گرفت نام تجاری جدیدی برای وبمستر تولز به نام کنسول جستجو ایجاد کند.

بسیاری از کاربران از جمله برنامه نویسان، طراحان، توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران سایت، بازاریابان اینترنتی و غیره از ابزارهای وب مستر استفاده می کنند. ابزار Search Console نسخه جامع تری از Google Webmaster است و هر کسی که به گوگل و الگوریتم های جستجو اهمیت می دهد از آن استفاده خواهد کرد.

هدف کنسول جستجو ارائه ابزاری جامع از اطلاعات در مورد جستجو و مسائل مربوط به آن است.

ابزار جدید گوگل به نام کنسول جستجو با رویکردی متفاوت و ظاهر کلی تری راه اندازی شده است. شاید در نگاه اول تفاوت خاصی در عملکرد آن مشاهده نکنید، اما امکانات زیادی به آن اضافه شده است تا این ابزار قدرتمند دیگر تنها ابزاری برای مدیران سایت نباشد و افراد بیشتری مانند برنامه نویسان موبایل بتوانند از آن بهره مند شوند.

ابزار Google Search Console چیست؟

اگر توسعه دهنده نرم افزار اندروید هستید، قطعا برایتان جالب است که بدانید چه محتوایی از اپلیکیشن اندرویدی شما در نتایج گوگل ایندکس می شود و کدام صفحات اپلیکیشن اندروید شما برای کاربران جذابیت بیشتری دارد یا کدام صفحات در عمل مشکل دارند. یکی از ویژگی های جدید کنسول جستجو این است که مشخص کند گوگل چگونه محتوای نرم افزار موبایل را ایندکس می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش حذف صفحات AMP - سئو مکانیک

ثبت برنامه اندروید در کنسول جستجوی گوگل

ابزار Search Console را باز کنید و نام برنامه اندروید خود را وارد کنید. به عنوان مثال آدرس (android-app://com.websima.) توجه داشته باشید که داده های این ابزار فقط به صاحبان نرم افزار ارائه می شود. بنابراین باید از یک حساب Google Play برای کنسول جستجو استفاده کنید تا متوجه شوید که مجوز دسترسی به برنامه Android را دارید. اگر دسترسی از طریق گوگل پلی امکان پذیر نیست، گزینه تایید را انتخاب کنید.

سایت خود را با استفاده از ابزار Search Console به برنامه اندروید متصل کنید.

ارتباط سایت با اپلیکیشن اندرویدی مفید ضروری است زیرا این ارتباط باعث می شود که موتورهای جستجو اپلیکیشن شما را بهتر ایندکس کنند و موتورهای جستجو محتوای اپلیکیشن شما را بهتر درک کنند و به اپلیکیشن اندروید شما امتیاز بهتری بدهند. البته این کار فقط برای برنامه هایی که به صورت آنلاین و به صورت سایت مانند اینستاگرام یا دیواری تهیه می شود استفاده خواهد شد.

از عملکرد محتوای برنامه اندروید در موتورهای جستجو آگاه باشید.

ابزار گزارش تجزیه و تحلیل جستجوی گوگل اطلاعات دقیق زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. با ابزار Search Analytics گزارش، می توانید ترافیک سایت خود را مشاهده کرده و داده ها را بر اساس منطقه، تاریخ، دستگاه و موارد دیگر دسته بندی کنید. همچنین می توانید داده ها را بر اساس تعداد کلیک ها و مقیاس های دیگر مانند impressions، ctr و غیره فیلتر کنید.

اگر محتوای مورد نظر شما و محتوای نمایش داده شده در موتورهای جستجو یکسان نیست، باید هدف خود را تغییر دهید زیرا ممکن است محتوای مورد نظر برای کاربران جذاب نباشد یا در دسترس کاربران نباشد. گوگل اخیراً الگوریتم خود را تغییر داده و پیشنهاداتی از صفحات داخلی نرم افزار اندروید در نتایج جستجو نیز ارائه می دهد که می تواند شانس شما را برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر افزایش دهد.

مطمئن شوید که موتورهای جستجو محتوای برنامه شما را درک می کنند.

اگر موتورهای جستجوی گوگل در فهرست کردن برنامه مشکل داشته باشند، ممکن است پیوندهای تعبیه شده را در نتایج موتور جستجو نشان ندهند. ابزار گزارش خطای خزیدن که در کنسول جستجو وجود دارد می تواند نوع و تعداد خطاهای کشف شده توسط موتورهای جستجوی گوگل را به ما نشان دهد.

محتوای برنامه اندروید را به روش Google مشاهده کنید.

می‌توانید با ابزار Explore مانند Google برای برنامه‌های موجود در کنسول جستجو، محتوا را بررسی کنید. این ابزار به شما کمک می کند عدم تطابق بین محتوای برنامه اندروید و سایت خود را کشف کنید. اغلب اوقات، عدم تطابق محتوا بین برنامه اندروید و سایت به دلیل مسدود شدن منابع برنامه اندروید یا پاپ آپ ها است.

بیشتر بخوانید  روانشناسی رنگها و استفاده از آن در طراحی سایت

در آینده اطلاعات تکمیلی و مقالاتی در مورد امکانات جدید این سامانه و نحوه استفاده از آنها در قسمت مقالات سئو مکانیک ارائه خواهد شد. لطفا نظرات خود را در مورد تغییرات گوگل و امکانات جدید در این سیستم در قسمت نظرات همین مقاله به اشتراک بگذارید.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *