5 اشتباه رایج سئو و راه پیش گیری از آنها

5 اشتباه رایج در سئو و نحوه جلوگیری از آنها

با تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو و به روز رسانی های مداوم گوگل، داشتن بهترین رتبه ها دشوار و دلهره آور به نظر می رسد. سوالاتی مانند “آیا بک لینک ها همچنان در اولویت هستند؟” و “به روز رسانی پنگوئن یا پاندا در گوگل چیست و چگونه به خاطر آنها بازدید خود را از دست ندهید؟” ذهن مدیران سایت را به خود مشغول کرد. اما مهم نیست که این تغییرات چه هستند و الگوریتم های موتورهای جستجو چگونه کار می کنند. در اصول بهینه سازی سایت، 5 اشتباه رایج سئو وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. در اینجا به بررسی آنها می پردازیم و راه حل مناسبی ارائه می دهیم.


اشتباه رایج سئو شماره 1 – انتخاب کلمات کلیدی مناسب

اینترنت با کلمات کلیدی کار می کند. وب سایت ها تنها زمانی در نتایج جستجو ظاهر می شوند که عبارت جستجو با کلمات کلیدی آنها مرتبط باشد.

اولی یک اشتباه رایج سئو اگر محتوای سایت خود را بدون بررسی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب منتشر کنید، ممکن است فرصت های زیادی را برای جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو از دست بدهید. کلمه کلیدی در واقع همان کلمه یا مجموعه کلماتی است که کاربر در موتورهای جستجو وارد می کند. با استفاده از ابزار رایگانی مانند Google Keyword Planner یا KwFinder، می توانید در مورد کلمات کلیدی که اغلب جستجو شده اند تحقیق کنید و رقبای کمی برای خود در نتایج جستجو داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله فرمول انتخاب کلمات کلیدی مناسب را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  Crawl Errors در گوگل وبمستر چیست؟ آموزش کار با آن

اشتباه رایج سئو شماره 2 – داشتن بک لینک های کم ارزش به سایت شما

اگرچه بک لینک ها نقش مهمی در کسب و کار اینترنتی و بهینه سازی سایت شما دارند، اما نباید کیفیت را فدای کمیت و تعداد بک لینک ها کنید. بک لینک از سایت های با رتبه پایین، سایت های اسپم، سایت هایی که به شما مرتبط نیستند و سایت هایی که فقط برای به اشتراک گذاری لینک، تبادل لینک های دو طرفه، استفاده از لینک سازی غیر طبیعی با تکنیک های PBN طراحی شده اند، طبق آخرین تغییرات گوگل، یک اشتباه رایج سئو است که به راحتی می تواند به سئوی سایت شما آسیب برساند.

الگوریتم پنگوئن گوگل برای حذف سایت های اسپم از لیست نتایج طراحی شده است و کیفیت بک لینک های سایت یکی از عوامل مهمی است که به گوگل اجازه می دهد یک سایت را به عنوان هرزنامه تشخیص دهد. بنابراین، به جای انتخاب مسیر آسان و جمع آوری لینک های کم ارزش برای سایت خود، تلاش خود را بر روی دریافت بک لینک های با کیفیت و مناسب از سایت های مرتبط متمرکز کنید.

یکی از راه های مطمئن برای به دست آوردن لینک های با کیفیت، استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا است. بدین ترتیب با تولید محتوای مفید و با کیفیت برای مخاطبان هدف خود، ارزش آفرینی کرده و محتوای خود را در وب سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بازنشر می کنید و در نتیجه لینک های ورودی به سایت خود ایجاد می کنید.

اشتباه رایج سئو شماره 3 – ساخت سایت هایی که به خوبی ایندکس نمی شوند

لیست نتایج نمایش داده شده توسط گوگل بر اساس نمایه صفحات سایتی است که با الگوریتم های خاصی آنالیز و تایید شده اند.

بیشتر بخوانید  بهترین روش های ساخت بک لینک - سئو مکانیک

چگونه ابتدا سایت خود را ایندکس کنیم؟ سایت شما ابتدا باید توسط موتورهای جستجو ایندکس شود تا خلاصه ای از محتوای سایت شما ذخیره شود تا پتانسیل آن برای نتایج جستجوی آینده تأیید شود. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را به درستی تایید و ایندکس کنند، نمی توانید از طریق موتورهای جستجو کاربران زیادی را جذب کنید. عوامل زیادی باعث ایندکس نشدن سایت شما می شود که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می شود.

استفاده بیش از حد از تصاویر – موتورهای جستجو قادر به درک متون عکس ها نیستند. اگر از مطالب و نکات برجسته در تصاویر (مانند عنوان و شرح فعالیت های خود) استفاده کنید، در گوگل ایندکس نمی شوند. به طور کلی متن مناسب ترین نوع محتوا نسبت به ویدئو، عکس و غیره است. برای نمایه سازی در موتورهای جستجو

انیمیشن فلش – اطلاعات و متون استفاده شده در فلش ها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست، بنابراین به ندرت از آنها استفاده کنید. در حالی که انیمیشن های فلش زیبایی و تازگی را به صفحات شما می بخشند، استفاده بیش از حد و غیراصولی از آنها یک اشتباه رایج سئو است.

کدهای جاوا – جاوا اسکریپت و کدهای مشابه امکانات و برنامه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهند، اما توسط گوگل ایندکس نمی شوند. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید فایل robot.txt را طوری پیکربندی کنید که به‌جای کدهای شما در موتورهای جستجو، یک نسخه متنی نمایش دهد.

اشتباه رایج سئو شماره 4 – به روز نکردن مداوم سایت

محتوای قدیمی ارزش محتوای سایت شما را کاهش می دهد و باعث می شود کاربران کمتری به سایت شما بازگردند. موتورهای جستجو برای به روز نگه داشتن محتوای سایت شما بسیار مهم هستند. علاوه بر این، افزودن محتوای جدید به سایت شما باعث افزایش دامنه کلمات کلیدی و امکان بازدید شما از طریق موتورهای جستجو می شود. برای به روز رسانی سایت خود نیازی به ایجاد محتوای جدید از ابتدا ندارید بلکه می توانید با اصلاح محتوای قدیمی سایت و درج چندین پاراگراف و ایجاد لینک های داخلی و خارجی در صفحات آن را به روز کنید و از نظر موتورهای جستجو سایتی پویا و در حال رشد به نظر برسد.

بیشتر بخوانید  طراحی آرم و 5 باور غلط در طراحی آرم و نشانه

اشتباه رایج سئو شماره 5 – تمرکز بر موتورهای جستجو و نادیده گرفتن کاربران

درست است که بهینه سازی محتوای سایت بسیار مهم است، اما بازدیدکنندگان سایت شما اهمیت بیشتری دارند. فعالیت های سئوی که انجام می دهید نباید بر کیفیت و زیبایی ارائه محتوا به کاربران تأثیر بگذارد، زیرا باعث می شود کاربران سایت شما را ترک کنند و برنگردند.

دستورالعمل های بهینه سازی سایت را تا حد امکان رعایت کنید، اما احترام به کاربر را هرگز فراموش نکنید. مطمئن باشید بابت این کار دستمزد دریافت خواهید کرد.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *