20 نکته طلایی در سئو سایت

امیدواریم مطالب ارائه شده در 20 نکته کلیدی برای سئوی داخلی سایت مورد توجه شما قرار گرفته باشد، سری چهارم این مقالات به موضوعاتی مانند وضعیت نمایه سازی صفحات در گوگل، نسبت متن به کد، فعالیت در شبکه های اجتماعی و استفاده از رسانه در سایت می پردازد.

13 – نمایه سازی صفحات

ایندکس شدن صفحات توسط گوگل بسیار مهم است، زیرا تنها صفحاتی که توسط خزنده ها تایید و ایندکس شده اند در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند. در نتیجه، ایندکس صفحه دروازه شما به نتایج گوگل خواهد بود.

ابزار وب مستر گوگل که به کنسول جستجوی گوگل معروف است، به شما امکان می دهد از وضعیت نمایه سازی صفحات خود مطلع شوید، علاوه بر نمایش نموداری از تعداد صفحات فهرست شده بر اساس تاریخ، همچنین نشان می دهد که دقیقا چند آدرس در نقشه سایت شما توسط خزنده های گوگل ایندکس شده اند.

سرعت ایندکس شدن صفحات به عوامل متعددی مانند اعتبار سایت، فاصله زمانی بین انتشار مطالب در سایت، تعداد و کیفیت بک لینک ها و غیره بستگی دارد. با مطالعه مقاله 9 راه برای افزایش سرعت نمایه سازی، با بهترین راه های بهبود آن آشنا خواهید شد.

آیا موتورهای جستجو می توانند تمام صفحات سایت شما را بررسی کنند؟

اگر اکثر یا تمام صفحات سایت شما ایندکس نشده باشند، می توانید بگویید که در ساختار پیوند داخلی شما مشکلی وجود دارد. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، با استفاده از وب سایت WooRank Website Review تعداد صفحات ایندکس شده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  سئو سایت فروشگاهی، وقتی نتیجه مهم است! - سئو مکانیک

همچنین می توانید این کار را از طریق Google Webmaster Tools مطابق شکل زیر انجام دهید.


اگر تمامی صفحات سایت شما ایندکس شده باشد و میزان بررسی صفحات سایت شما افزایش یافته باشد به این معنی است که سایت دارای محتوای خوبی است و امید زیادی برای پیشرفت آن در نتایج گوگل وجود دارد.

14- نسبت متن/کد در سایت

محتوای با کیفیت باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می شود. اما آیا این محتوا به معنای کدهای HTML یا متن است؟ نسبت ایده آل متن به کدهای HTML در صفحات وب دیجیتال بین 25 تا 70 است. توجه داشته باشید که متن های پنهان در محاسبه این نسبت بی تاثیر خواهند بود.

آیا نسبت متن به HTML در سایت بالاست؟

میزان محتوای استفاده شده در هر صفحه بر ارزش و اعتبار آن از دیدگاه گوگل تأثیر می گذارد. همه ما به خوبی می دانیم که صفحات با محتوای کم (معمولا کمتر از 300 کلمه) مورد توجه گوگل قرار نمی گیرند و شانس کمی برای ورود به نتایج خواهند داشت. اما در کنار این فاکتور باید به نکته دیگری نیز توجه کرد و آن رابطه متن و کد HTML در صفحات است.

قبلا مقاله ای در مورد تاثیر نسبت متن/کد بر سئو سایت در سئو مکانیک ارائه کرده بودیم و برای درک بهتر پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

15- از عکس و فیلم استفاده کنید

هر تصویر می تواند معنا و مفهومی را به مخاطب منتقل کند که معادل صدها یا حتی هزاران کلمه است. به عنوان مثال برای توصیف یک صحنه یا عکس یک ماشین به چندین پاراگراف متن نیاز داریم که در نهایت قادر به بیان صحیح آن نیستیم. بنابراین، موتورهای جستجو برای استفاده از تصاویر در مطالب و مقالات سایت ارزش خاصی قائل هستند.

بیشتر بخوانید  7 نکته طلایی در سئو عنوان صفحه | تگ عنوان صفحه

به همین ترتیب، استفاده از فایل های صوتی و تصویری می تواند ارزش محتوای شما را دو چندان کند و شانس شما را برای رتبه بندی در نتایج گوگل افزایش دهد.

آیا از تصاویر، ویدیوها یا فایل های صوتی در مکان های مناسب برای ارائه محتوا استفاده کرده اید؟

این عامل در تجربه کاربری بسیار مهم است. زیرا استفاده از عکس و فیلم باعث تعامل بیشتر کاربر با سایت می شود. انتشار مقالات بسیار طولانی دلیلی بر موفقیت شما در سئو نخواهد بود و باعث خسته شدن کاربران و خروج آنها از صفحه سایت می شود.بهتر است مطالب به صورت گزیده و با استفاده مناسب از تصاویر ارائه شود.

فقط به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از تصاویر ویدئویی و چند رسانه ای سرعت بارگذاری سایت شما را کاهش می دهد.

16-فعالیت در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده اند و هر روز بر تعداد و تنوع آنها افزوده می شود، از فیسبوک و گوگل پلاس که طرفداران محدودی دارند تا اینستاگرام و تلگرام که هر روز بر تعداد مخاطبین آنها افزوده می شود.

این شبکه ها فضای مناسبی برای ارائه خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی سریع ترین راه برای کاربران برای ارسال محتوای شما در آن فضا خواهد بود، اما باید مراقب باشید که کدام شبکه ها را هدف قرار می دهید.

  • آیا دکمه هایی برای اتصال به شبکه های اجتماعی در صفحات سایت خود دارید؟
  • آیا لینک های صفحات شما در شبکه های اجتماعی برای کاربران قابل مشاهده است؟
  • آیا سایت خود را به درستی در این شبکه ها معرفی کرده اید؟
بیشتر بخوانید  6 قانون طلایی تایپوگرافی در طراحی سایت

انتخاب شبکه های اجتماعی هدف مستقیما به زمینه کاری و سلیقه مخاطبین شما بستگی دارد. مثلا برای یک سایت سینما یا موسیقی اصلا هوشمندانه به نظر نمی رسد که در لینکدین فعال باشد یا برای شرکتی که در زمینه فروش و نصب تجهیزات صنعتی فعال است باشگاه شبکه اجتماعی انتخاب بسیار بدی خواهد بود.

ایجاد صفحه در این شبکه ها بسیار ساده است و کمتر از 5 دقیقه از وقت شما را می گیرد اما مدیریت آنها زمان بر است. بنابراین فعالیت خود را به یک یا دو شبکه محدود کنید و به جای ایجاد چندین صفحه در سایت های مختلف، همان دو صفحه را به درستی مدیریت کنید.

20 نکته طلایی در سری مقالات سئو داخلی چقدر مفید بود؟ و چقدر در اجرای توصیه های او موفق بوده اید؟


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *