13 تکنیک ساده برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری – سئو مکانیک

افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتریان و بازدیدکنندگان؛ برای همه مشاغل اینترنتی جذاب است، راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بر اساس پیشنهاد هرم هدف که اولین بار توسط متیو میکالویچ ارائه شد، تقسیم اهداف بزرگ (مانند افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل مشتری، افزایش سرنخ ها، افزایش فروش و غیره) به اهداف کوچکتر که دستیابی به آنها آسانتر است، در نهایت منجر به دستیابی به هدف اولیه می شود.

شاید چنین رویکردی خسته کننده به نظر برسد، اما در فارسی ضرب المثل زیبایی داریم که می گوید «قطره ها جمع می شوند و دریا می شوند».

در بسیاری از وب سایت ها، تنها هدف کسب موقعیت در نتایج گوگل و بهبود سئو است، اما این تازه شروع بازاریابی محتوا است. حتی اگر در نتایج گوگل رتبه اول را داریم، می‌توانیم با چند تغییر ساده در عنوان صفحه و توضیحات، کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

بعد از جذب کاربر کار دیگری خواهیم داشت که تبدیل کاربر به مشتری است. اگر مشتری شدن را به کاربران بسپارید، احتمالاً نرخ تبدیل پایینی خواهید داشت. در این مقاله سعی می کنیم ابتدا میزان ورود کاربران به سایت را افزایش دهیم

تاثیر انتخاب تیتر مناسب بر افزایش نرخ کلیک

اولین چیزی که کاربران در سایت یا نتایج گوگل می بینند عنوان مقاله، محصول یا صفحه است. بنابراین عنوانی که برای متن انتخاب می کنید بیشترین تاثیر را در شکل گیری ذهنیت اولیه کاربران دارد. علاوه بر این، عنوان نقش مهمی در ترغیب کاربران به کلیک کردن بر روی پیوند و تعامل آنها با صفحه دارد. با توجه به اهمیت زیاد عنوان مقاله، این مقاله را با معرفی روش هایی برای جذابیت بیشتر عنوان مقاله آغاز می کنیم.

قبل از خواندن ادامه مقاله، پیشنهاد می کنیم با مفهوم CTR و تکنیک های افزایش CTR آشنا شوید.

1. موضوع مقاله را به طور دقیق ذکر کنید

از نظر آماری، سرفصل هایی که مستقیماً با خواننده صحبت می کنند، به وضوح یک مزیت را بیان می کنند، یا به وضوح به مخاطب می گویند که چه چیزی باید بهترین کار را داشته باشد. به عنوان مثال، عنوان مقاله زیر به وضوح با کاربر صحبت می کند:

2. از صفت ها و افعال مثبت در عنوان استفاده کنید

یکی از بدترین کارهایی که هنگام انتخاب عنوان برای یک مقاله باید انجام داد، استفاده از افعال و صفت هایی است که احساسات منفی را به کاربر منتقل می کنند. بهترین راه این است که کمی زمان بیشتری صرف کنید و با استفاده از صفت ها و افعال مناسب تر، عنوان بهتری پیدا کنید. به عنوان مثال، عنوان “10 راه برای تبدیل شدن به یک راننده بهتر” چندان جذاب نیست، نویسنده می توانست عنوان بهتری بدهد، مثلا “چگونه در 10 مرحله یک راننده حرفه ای شویم؟” برای مقاله انتخاب کنید

یا مثلاً می توانید عنوان مقاله ای بنویسید “چگونه بر ترس خود از رانندگی غلبه کنیم؟” چه باید نوشت “10 تکنیک ساده برای افزایش اعتماد به نفس در فرمان”.

بیشتر بخوانید  رنگ سایت | یافتن ترکیب مناسبی برای رنگ سایت خود

3. از انواع افعال استفاده کنید

در ادبیات فارسی، اکثر جملات را می توان با افعال کلی مانند بودن یا بودن یا حتی هست کامل کرد، در حالی که تقریباً برای هر حالت و حرکتی یک فعل جداگانه وجود دارد. بهتر است هنگام انتخاب عنوان صفحه از افعالی استفاده کنید که کاربر را وادار به انجام کاری کند.

افعالی مانند کشف، یادگیری، رشد، پریدن، تلاش و غیره. ایجاد هیجان در کاربر و افزایش نرخ کلیک.

4. مخاطب را مخاطب قرار دهید

در صورت امکان، در عنوان و متن، خواننده را مستقیماً با کلماتی مانند “شما” یا “برای شما” مخاطب قرار دهید. با این کار ساده، کاربر را بیشتر با موضوع مرتبط با او درگیر خواهید کرد. حتی می توانید افعال خود را بدون استفاده از ضمایر نمایشی به گونه ای بنویسید که مستقیماً با کاربر صحبت کند.

5. استفاده از اعداد در عنوان مقاله

استفاده از عدد در عنوان مقاله یکی از رایج ترین ترفندها برای جلب توجه کاربر است. تحقیقات آماری نشان داده است که افزودن یک عدد به عنوان متن نرخ کلیک را افزایش می دهد. دلیل آن مشخص است زیرا کاربران اعداد را به متن ترجیح می دهند! برای مثال به جای نوشتن «چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم؟» می توان گفت: «15 تکنیک ساده برای افزایش سرعت سایت».

عنوان استفاده شده در این مقاله یکی از نمونه های استفاده از اعداد برای جلب توجه کاربران است.

6. از کاربران سوال بپرسید

با این کار کنجکاوی مخاطب را تحریک می کنید و او را تشویق می کنید که سریع جواب بگیرد. اگر سؤال شما دقیقاً به سؤالی اشاره دارد که همیشه کاربر اینترنت می پرسد، نرخ کلیک شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد زیرا متوجه می شود که دقیقاً نیاز او را شناسایی کرده اید و به آن پاسخ داده اید.

7. از کلماتی که کاربران ترجیح می دهند استفاده کنید

عبارات خاصی در جلب توجه کاربران در حین جستجو نقش اساسی دارند. به عنوان مثال، عناوینی که شامل عباراتی مانند سریع، چگونه، چرا، روش، تکنیک، رایگان و غیره است. به احتمال زیاد توسط کاربر انتخاب می شوند.

در تحقیقات گسترده، BuzzSumo 100 میلیون مقاله در فیس بوک را تجزیه و تحلیل کرد و جالب ترین عناوین را بیرون کشید. نتایج این جستجو در تصویر زیر قابل مشاهده است. نکته جالب این است که ردیف اول و دوم نمودار با اعداد شروع می شود.

تکنیک هایی برای افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری

تا اینجا در مورد روش های بهینه سازی سرفصل ها صحبت کردیم. عنوان خوب نرخ کلیک و ترافیک سایت را افزایش می دهد. اما در مورد محتوای صفحه چطور؟ هدف ما فقط دسترسی کاربر به سایت یا صفحه خاصی از آن نیست. در مرحله بعد باید سعی کنیم درصد بیشتری از این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید  آموزش ساخت فایل robots.txt و کار با Blocked URLs وبمستر

در اینجا تکنیک هایی برای افزایش نرخ تبدیل به مشتریان ارائه شده است که می توانید از آنها در محتوای صفحات سایت خود استفاده کنید تا شانس تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهید.

1. عنوانی را انتخاب کنید که محتوا را توصیف کند

انتخاب یک عنوان جذاب می تواند شانس کلیک کاربر بر روی لینک های شما را افزایش دهد، اما اگر این عنوان با محتوای صفحه مغایرت داشته باشد، کاربر را دلسرد می کند و به سرعت آنها را ترک می کند. به عنوان مثال، اگر مقاله مربوط به معرفی بوت استرپ و ویژگی های آن است، در عنوان مقاله عبارت «صفر تا صد آموزش بوت استرپ» را ننویسید! چون با این کار کاربران را گمراه کردید.

2. با ارزش ترین قسمت مطالب را در ابتدا بنویسید

اگر هدف نهایی شما تبدیل خواننده به مشتری است، باید کاری انجام دهید تا آنها را در صفحه نگه دارید. برای رسیدن به این هدف، باید مقاله را بسیار جذاب و جذاب شروع کنید و در چند خط بنویسید (در محدوده زمانی متوسط ​​توجه کاربران به شما که اتفاقاً بسیار کوتاه است). برای این کار ابتدا خلاصه مقاله یا نکته اصلی و بسیار جالب را بنویسید و مقاله را به روش معمول ادامه دهید.

به عنوان مثال، زمانی که یک ویدیو در مقاله شما وجود دارد، بهتر است ویدیو را در قسمت های بالای صفحه قرار دهید. این به گوگل نشان می دهد که شما به تجربه کاربری اهمیت می دهید و به کاربر کمک می کند قبل از خواندن متن های خسته کننده، ویدیو را تماشا کند. این روش به طور کامل در مقاله سئو ویدیو ارائه شده است.

3. کاربر را به ماندن در صفحه تشویق کنید

در ادامه تکنیک قبلی، برای تشویق مخاطب به ماندن در صفحه، استفاده از تکنیک Bucket Brigade (که معادل فارسی آن سطل آب دست به دست است) پیشنهاد می شود. به بیان ساده، باید از عبارات و کلماتی استفاده کنید که کاربر را برای یادگیری بیشتر ترغیب کند. چند نمونه از این جملات را ببینید:

  • مثلاً مثلاً مثلاً و …
  • نتیجه این است که…
  • این تازه شروع ماجراست…
  • احتمالا چندین بار از شما پرسیده شده که …
  • موفق ترین افراد در سئو دارای 2 ویژگی اصلی شخصیتی زیر هستند:
  • تنها راز ایجاد محتوایی که کاربران واقعاً مایل به خواندن آن هستند این است…
  • جالب است بدانید …

پاراگراف را با سوال کامل کنید و در پاراگراف بعدی به آن پاسخ دهید. یا همانطور که گفتیم برای توضیح یک موضوع جالب جمله را با علامت دو نقطه تمام کنید سپس توضیح آن را بدهید. وقتی توجه کاربر را به خود جلب کردید، اجازه ندهید حواس او پرت شود. استفاده از عبارات بالا یکی از بهترین راه ها برای حفظ توجه کاربر در صفحه است. پیشنهاد می کنم مقاله تاثیر رفتار کاربر بر سئو را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  5 اشتباه رایج سئو و راه پیش گیری از آنها

4. استفاده از call to action

دعوت به اقدام، همانطور که از نامش پیداست، باید مخاطب را به انجام کاری دعوت کند. با استفاده از عبارات دستوری، به کاربران بگویید که کاری را انجام دهند و مزایای آن را به آنها یادآوری کنید. چند نمونه از رایج ترین عبارات:

  • اکنون برای دریافت نسخه آزمایشی ثبت نام کنید.
  • راهنمای کامل را همین امروز دانلود کنید.
  • اکنون یک هدیه رایگان دریافت کنید.

از کلمات خنثی در CTA استفاده نکنید. با این کار شما عملا تاثیر و ارزش آن را از بین می برید. جملات زیر نمونه هایی از کلمات خنثی هستند.

  • ارسال
  • ارتباط
  • ادامه
  • اینجا کلیک کنید

کلمات بالا خصلت امری ندارند و هیچ انگیزه ای به کاربر نمی دهند. مهمتر از آن، آنها کلیشه ای و خسته کننده هستند.

5. از افعال نامعین استفاده نکنید

گاهی اوقات استفاده از افعال نامعین خوب است، اما در بیشتر موارد استفاده از آنها منجر به جملات احمقانه می شود و درک آنها را برای کاربر دشوار می کند. در افعال مجهول نقش فاعل نادیده گرفته می شود. به مثال های زیر توجه کنید:

  • احمد نامه را پست کرد.
  • نامه ارسال شده است.

در جمله اول فاعل وجود دارد (جمله معلوم است) اما در جمله دوم فاعل حذف شده و مفعول مهم شده است (جمله مجهول شده است) در جملات طولانی کاربر برای تشخیص فاعل جملات مجهول سردرگم می شود و مجبور است همان جمله را چندین بار بخواند. این باعث می شود که احساس کند متن شما ادبیات مناسبی ندارد و در نتیجه از خواندن آن دست می کشد.

6. چت آنلاین با کاربران

با افزودن ویژگی چت زنده به سایت خود، به خوانندگان این امکان را می‌دهید که هر زمان که مشکل یا سؤالی داشتند، به سرعت با بخش خدمات مشتری تماس بگیرند. در این مرحله می توانید از مهارت های اسپیکینگ و بازاریابی خود برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده کنید. پاسخ سریع و در دسترس بودن شما باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب می شود.

یادگیری و پشتکار کلید موفقیت است

رعایت استانداردها و یادگیری سئو به تنهایی نمی تواند شما را موفق کند، برای بهترین نتیجه باید از تکنیک های بازاریابی و رفتار مشتری به طور همزمان استفاده کنید.

موفقیت در بازاریابی محتوا بدون سقوط به ورطه امکان پذیر نیست. برای یادگیری این روش باید آستین ها را بالا بزنید و دستتان را کثیف کنید! در نهایت، با هر اشتباهی، یک قدم به تولید محتوای بهتر نزدیک می شوید. استفاده از این تکنیک ها نیازمند تجربه و تحلیل است. شما باید هر یک از آنها را در قسمت های خاصی از سایت خود تست کنید و از نتایج آن برای بهبود بخش های دیگر استفاده کنید.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *