۱۰ نوع محتوای جذاب برای افزایش فروش سایت

پس از سال 2011 و به روز رسانی الگوریتم های رتبه بندی گوگل، توجه به کیفیت محتوای سایت افزایش یافت و بازاریابی محتوایی مانند سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) به روشی برای افزایش بازدید و فروش سایت تبدیل شد.

نکته اصلی روش بازاریابی محتوا داشتن استراتژی و تولید محتوای جذاب برای مخاطبان هدف کسب و کار و در نهایت افزایش فروش است. در واقع، تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران نهایی با تولید محتوا ضروری است. برای این کار باید به خاطر داشته باشید که همه مخاطبان هدف شما در یک مرحله از فرآیند خرید (قیف فروش) نیستند و باید به تدریج آنها را به خریداران نهایی تبدیل کنید. برای این کار باید محتوایی در قالب های مختلف تولید کنید که برای هر طیفی جذاب باشد. در ادامه 10 نوع محتوایی که باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شما می شود را معرفی می کنیم.


1. کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی یکی از محبوب ترین انواع محتوا است. تفاوت کتاب الکترونیکی و مقاله در عمق و جامعیت آن است. یک کتاب الکترونیکی کوتاه معمولاً می تواند اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خدمات یک شرکت در اختیار خریدار قرار دهد و آنها را تشویق به خرید از شما کند. در واقع با ارائه اطلاعات و جلب اعتماد مشتریان احتمالی در مراحل اولیه، روند خرید را تسریع و تسهیل می کنید. کتاب های الکترونیکی می توانند عناوین زیر را برای شرکت های مختلف داشته باشند:

  1. 5 اشتباه رایج در خرید پکیج گرمایشی در ایران
  2. راهنمای کامل اخذ ویزای شینگن
  3. 20 نکته مهم برای یک مراسم عروسی موفق و…
بیشتر بخوانید  تحقیق کلمات کلیدی؛ 5 گام اصلی برای شناسایی ارزشمندترین کلمات - سئو مکانیک

2. دوره های آموزشی

طراحی و اجرای یک دوره آموزشی معمولاً ارزان است، اما می تواند اعتماد مشتریان شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این آموزش‌ها می‌توانند به شکل‌های متفاوتی انجام شوند، از آموزش ایمیلی (5-10 ایمیل) تا آموزش صوتی یا تصویری (45-60 دقیقه) که نکات مهم استفاده از محصولات و خدمات شما را یادآوری می‌کند. این دوره ها می توانند مخاطبان هدف شما را چند قدم به خرید نزدیکتر کنند.

3. نسخه رایگان یا محصولات آزمایشی

روشی که در فروش محصولات سنتی به کار رفته است با کمی تغییر در محصولات و خدمات جدید نیز قابل استفاده است. اگر محصولات شما به گونه ای است که امکان تست رایگان برای مشتریان وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید. این روش نیاز به کمی خلاقیت دارد، به عنوان مثال می توانید کاتالوگ محصولات خود را به صورت رایگان برای مشتریان خود ارسال کنید یا از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید.

4. یک مسابقه ترتیب دهید

مردم عاشق رقابت و بردن جوایز هستند و بهترین مکان برای آن برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. با اجرای یک مسابقه، مخاطبان و مشتریان شما محصولات و خدمات شما را بهتر می شناسند و با شما تعامل خواهند داشت. برای این رقابت دوستان و آشنایان مشتریان شما نیز با کسب و کار شما آشنا می شوند و شهرت شما از طریق دهان به دهان افزایش می یابد. وقتی مسابقه ای برگزار می کنید، باید شرطی را برای شرکت افراد تعیین کنید، به عنوان مثال، صفحه کسب و کار خود را دنبال کنید و دوستان آنها را تگ کنید، آدرس ایمیل آنها را در صفحه فرود مسابقه وارد کنید و غیره. می تواند مفید باشد.

بیشتر بخوانید  تاثیر رنگ بر طراحی بسته بندی - انتخاب رنگ مناسب بسته بندی محصول

5. چک لیست

چک لیست یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین انواع محتوا برای افزایش بازدید و فروش سایت است. مثلا:

  • چک لیستی برای سئو و ایجاد لینک سایت
  • چک لیستی برای طراحی تقویم محتوا
  • چک لیست ملزومات سفر نوروزی
  • چک لیست شرکت در جلسه امتحان و…

در هر شرکتی قطعاً نکات مهمی وجود دارد که می توان آنها را در قالب یک چک لیست سازماندهی کرد و برای دانلود در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار داد.

6. خبرنامه ایمیل و دوره ایمیل

بازاریابی ایمیلی یا ارسال ایمیل برای عموم و بازدیدکنندگان سایت یکی از بهترین و موثرترین روش های بازاریابی اینترنتی است. در خبرنامه ایمیلی که معمولا به صورت هفتگی یا ماهانه ارسال می شود، هدف حفظ ارتباط با مخاطبان سایت و بازگشت مجدد آنها به سایت و در نهایت ترغیب آنها به خرید است.

دوره های ایمیل به صورت جداگانه ارسال می شود و همان چیزی است که در قسمت 2 توضیح داده شد، یعنی دوره های آموزشی. این ایمیل ها سریالی هستند (5-10 قسمت) و حاوی محتوای خاص تری هستند. از لیست ایمیل های جمع آوری شده پس از پایان دوره ایمیل نیز می توان برای ارسال خبرنامه استفاده کرد. به طور کلی موفقیت یک سایت در فروش با تعداد اعضای خبرنامه آن ارتباط مستقیم دارد.

7. طراحی پرسشنامه و انتشار نتایج

یکی از راه های متمایز شدن از رقبای خود این است که پرسشنامه ای در زمینه فعالیت خود طراحی کرده و برای همکاران یا مخاطبان هدف خود ارسال کنید. سپس با تجزیه و تحلیل نتایج این پرسشنامه می توانید اطلاعات جدیدی در مورد معیارهای مهم برای مشتریان و … کشف کنید و این نتایج را در قالب یک اینفوگرافیک یا یک پست اختصاصی منتشر کنید. این امر در افزایش اعتماد مشتری و فروش سایت موثر است.

بیشتر بخوانید  آموزش و چگونگی تولید محتوا برای اینستاگرام - سئو مکانیک

8. پادکست صوتی

پادکست یک فایل صوتی است که موضوعی خاص و محتوای تخصصی دارد. مزیت اصلی پادکست صدای آن است و مردم می توانند در حین رانندگی، مترو، پیاده و … به آن گوش دهند. و مطالب مفید را یاد بگیرید. چند سالی است که موج تولید پادکست در بسیاری از کشورهای توسعه یافته آغاز شده و باعث بهبود تصویر برند و افزایش فروش کسب و کار شده است.

9. قالب های آماده

یکی از جذاب ترین انواع محتوا برای دانلود قالب آماده است. این الگو می تواند: یک قالب ارائه پاورپوینت، یک الگوی نامه اداری آماده استفاده، یک الگوی پیشنهادی آماده یا چیزی شبیه به آن باشد. برای دانلود این فایل ها می توانید از بازدیدکنندگان سایت ایمیل دریافت کنید تا در آینده برای ارسال خبرنامه و ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید.

ده مقالات یادگیری

یکی از مفیدترین و پرطرفدارترین انواع محتوا، مقاله است. مقالات آموزشی نیز از نظر سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت در دراز مدت بسیار مهم هستند. نکته مهم در تولید مقاله داشتن جدول زمانی و استراتژی محتوایی مناسب است.

چه محتوایی را مفیدتر از دیگران می دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *