هاست رایگان مناسب است؟ مزایا و معایب هاست رایگان

امروزه داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما یک مزیت نیست، بلکه یک ضرورت محسوب می شود. برای این منظور، یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنید، دریافت سرویس میزبانی وب سایت شماست. با پیشرفت تکنولوژی و رقابت در بازار، خدمات هاستینگ مقرون به صرفه تر و بهتر شده است، امروزه بسیاری از ارائه دهندگان خدمات هاست رایگان را ارائه می دهند.

مزایای هاست رایگان

علاوه بر این واقعیت واضح که این سیستم رایگان است، در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا باید از هاست رایگان برای تجارت خود استفاده کنید:

  • مهارت های وب خود را بهبود بخشید:

اگر قصد دارید مدیر وب سایت خود شوید، احتمالاً هنوز آماده سرمایه گذاری بیشتر در میزبانی نیستید. میزبانی رایگان به شما این آزادی را می دهد که مهارت های خود و آنچه در سایت شما کار می کند را آزمایش کنید، و به شما ایده بهتری از هزینه و تلاش لازم برای ایجاد و نگهداری وب سایت تجاری خود می دهد. میزبانی رایگان همچنین به شما این امکان را می دهد که خدمات ارائه دهنده هاست را برای یک دوره اولیه امتحان کنید. وقتی مطمئن شدید که ارائه دهنده خدمات به اندازه کافی برای شما قابل اعتماد است، می توانید وب سایت تجاری خود را از هاست رایگان به پلن های پولی ارتقا دهید.

  • استفاده و مدیریت آسان برای هاست رایگان:

اکثر شرکت‌های میزبانی رایگان ابزارهایی مانند دفترچه مهمان، آمار شمارنده، فرم‌های ایمیل و غیره را ارائه کردند. ویژگی‌های اضافی شما را از استخدام توسعه‌دهندگان نجات می‌دهد، و با میزبانی رایگان می‌توانید برنامه‌های آنلاین برای دریافت بازخورد، اجرای نظرسنجی‌ها و خبرنامه‌های آنلاین داشته باشید.

  • نتیجه خوب با سرمایه کم:

شما هاست رایگان دریافت می‌کنید، وب‌سایت خود را طراحی می‌کنید و ابزارهای پیچیده‌ای را به سایت خود اضافه می‌کنید که به آن عملکرد عالی می‌دهد و همه اینها بدون هزینه کردن یک ریال است. اکنون می توانید کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید و امیدواریم استراتژی شما بتواند به طور موثر درآمد شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید  انتخاب تیتر مناسب برای مطالب سایت | سئومکانیک

معایب هاست رایگان

از طرفی استفاده از هاست رایگان نیز مشکلات خاص خود را دارد و در قالب هزینه های پنهان بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد:

  • عدم انعطاف و کنترل هاست رایگان

قبل از ثبت نام در حساب میزبانی رایگان خود، شرایط خدمات را بخوانید. برخی از هاست های رایگان استفاده از فایل ها، محتوا یا حتی زبان های خاصی را محدود می کنند. علاوه بر این، آنها همچنین ممکن است وب سایت شما را با تبلیغات بی فایده و بی ربط به منظور ارتقای خدمات خود اشغال کنند. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که برخی از ابزارهای پیشرفته لازم برای یک تجارت الکترونیک کاملاً کاربردی، مانند کارت های خرید، سیستم سفارش امن و درگاه پرداخت آنلاین، با میزبانی رایگان امکان پذیر نیستند.

ممکن است لازم باشد یک ارائه دهنده هاست غیر رایگان را ارتقا دهید یا به آن سوئیچ کنید. اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید، بدانید که برای این انتقال نه تنها به تلاش بیشتر، بلکه به پول بیشتری نیز نیاز دارید.

  • بدون پشتیبانی تضمین شده دسترسی به سرور وجود ندارد

صادقانه بگویم، احتمال خرابی سرور صفر نیست، چه هاست رایگان باشد و چه نباشد. خرابی سرور به زمانی اشاره دارد که سرور آفلاین یا خاموش است و وب سایت شما در دسترس نیست.

با این حال، خطر خرابی مکرر هنگام استفاده از هاست رایگان به طور قابل توجهی بیشتر از هنگام استفاده از هاست غیر رایگان است. ارائه دهندگان رایگان اغلب برای خدمات خود به دلیل هزینه نگهداری آنها تضمینی ارائه نمی کنند. جدا از عدم دسترسی، هاست رایگان با پهنای باند کم همراه خواهد بود، بنابراین با کاهش سرعت بارگذاری سایت، دسترسی به سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. پاسخ به درخواست‌های پشتیبانی ممکن است کند باشد یا وجود نداشته باشد، و شما تنها مسئول پشتیبانی میزبانی سایت خود خواهید بود. این مسائل بازدیدکنندگانی را که به دنبال اطلاعات در سایت شما هستند ناامید می کند. در نهایت، این می تواند شهرت شما را به خطر بیندازد و باعث شود که مشتریان فعلی و بالقوه شما به کسب و کار شما به عنوان یک تامین کننده غیر قابل اعتماد نگاه کنند.

  • از دست دادن اعتبار

استراتژیست های بازاریابی اینترنتی اهمیت بی سابقه ای را برای استفاده از نام دامنه برای مشاغل قائل شده اند. نام دامنه (آدرس وب سایت) یکی از ابزارهایی است که برای ایجاد برند تجاری و تصویر آنلاین شما استفاده می شود. اکثر هاست های رایگان یک زیر دامنه را به عنوان آدرس مورد نیاز برای وب سایت شما ارائه می دهند. آدرس ساب دامنه نوعی وب سایت است که در آن نام کسب و کار شما به نام دامنه میزبانی رایگان اضافه می شود. مانند: http://yourbusiness.freehost.com یا http://www.freehost.com/yourbusiness.

بیشتر بخوانید  ۸ تکنیک مدرن در طراحی سایت - سئو مکانیک

شما به ندرت می بینید که ارائه دهندگان هاست رایگان از دامنه های میزبانی واقعی (به عنوان مثال: http://www.yourcompany.com) پشتیبانی می کنند، یا حداقل هزینه ای برای آن ندارند.

برای مشتریان شما سخت تر است که نام زیر دامنه را به عنوان آدرس وب سایت شرکت شما به خاطر بسپارند. همچنین نداشتن نام دامنه غیرحرفه ای به نظر می رسد. بدون نام دامنه، کسب و کار شما ممکن است نامشروع یا حتی نامشروع دیده شود و مشتریان از آن اجتناب کنند.

مروری بر برخی از شرکت هایی که هاست رایگان ارائه می دهند

در انتخاب ارائه دهنده هاست رایگان دقت کنید

دریافت هاست رایگان به خودی خود با خطرات و مشکلات زیادی همراه خواهد بود، بنابراین برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، مطمئن شوید که این سرویس را از ارائه دهندگان هاست رایگان معتبر دریافت کنید. در ادامه شما را با چند سایت معتبر داخلی و خارجی برای دریافت خدمات هاست رایگان آشنا می کنیم:

هاست خارجی رایگان:

000 میزبان

رایگان

هاست داخلی رایگان:

xzn.ir

گیگفا

در نهایت این انتخاب شماست، سعی کنید بر نیازهای خدمات میزبانی خود تمرکز کنید. از کوچک شروع کنید و رویاهای بزرگ داشته باشید. مزایا و معایب هاست رایگان و غیر رایگان را در نظر بگیرید. اگر مجبور هستید، با یک ارائه دهنده هاست رایگان شروع کنید. با افزایش نیازها و منابع شما، می توانید به یک سرویس میزبانی پیشرفته تر از توان مالی خود ارتقا دهید.

پس الان نگران نباشید مخصوصا اگر کسب و کار کوچکی دارید یا در حال راه اندازی کسب و کار هستید، استفاده از هاست رایگان مشکلی برای شما ایجاد نمی کند اما اگر قصد دارید کسب و کار و فعالیت خود را گسترش دهید از خدمات هاست رایگان استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید  نسبت متن به کد چیست؟ آشنایی با نسبت متن به کد در سئو


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *