مراحل طراحی سایت

بررسی مراحل طراحی سایت:

همانطور که گفتیم سئو مکانیک طراحی یک وب سایت حرفه ای را گام به گام پیش می برد تا محصولی ارزشمند خلق کند و مشتریان را به طور شفاف از پیشرفت پروژه مطلع کند. این فرآیند در هشت مرحله تعریف شده است و در هر مرحله خطوط اصلی فعالیت تیم سئو مکانیک را توضیح داده ایم. این مراحل برای طراحی یک وب سایت تجاری و یک فروشگاه اینترنتی مشابه است.

هر یک از مراحل و مراحل طراحی وب سایت ضرورت و اهمیت خاصی دارد. ساده سازی هر یک از این مراحل می تواند تاثیر منفی بر دیگر مراحل طراحی داشته باشد.

نیازسنجی و برنامه ریزی ساخت سایت

اولین و مهمترین مرحله استخراج نیازمندی های پروژه است. سایت قرار است چه امکاناتی را فراهم کند و کاربر چه نیازهایی را باید برآورده کند. اطلاعات ذکر شده مستند به درخواست های مشتری در قالب یک پیشنهاد بوده و مورد تایید طرفین قرار می گیرد. سئو مکانیک بر اساس پروپوزال دقیقی که تهیه شده است، فرآیند طراحی وب سایت را شروع و پیش می برد.

جستجوی محتوا

تیم فنی پس از نیازسنجی و دریافت درخواست‌های مشتری، محتوای جمع‌آوری‌شده را بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین راه را برای ارائه آن در سایت پیشنهاد می‌کند. این محتوا ممکن است شامل متن، تصاویر، آرم شرکت، اطلاعات تماس، متن درباره ما، لیست و نمونه محصولات، خدمات، رنگ شرکت و غیره باشد. مدیر پروژه مربوطه در سئو مکانیک ایده ها و نتایج تحلیل ها را با کارفرما در میان می گذارد و در صورت تایید طرفین، اجرای طرح اولیه به تیم طراحی سپرده می شود.

بیشتر بخوانید  5 نمونه سایت نویسندگان مشهور جهان و بررسی آنها

نمونه اولیه وایرفریم

طراحی گرافیکی اولیه سایت یا اسکچ اولین گام در فرآیند طراحی وب سایت است. در این مرحله تمامی صفحات سایت مانند صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، وبلاگ و سایر قسمت های وب سایت طراحی شده و آنچه کاربر قرار است ببیند به تصویر کشیده می شود. سپس مدیر پروژه و کارفرما بر روی این نمونه ها به توافق می رسند و مرحله طراحی اصلی آغاز می شود.

طراحی قالب سایت اصلی

تیم طراحی سئو مکانیک طبق برنامه ریزی اولیه، صفحات مختلف سایت را با رعایت تمامی معیارهای طراحی ایده آل طراحی کرد. رنگ و لوگوی سازمانی نقش مهمی در طراحی وب سایت دارد. سئو مکانیک سعی می کند محیط وب سایت شما را با زمینه کاری شرکت شما تطبیق دهد تا کاربر با شرکتی یکپارچه و منظم روبرو شود. مشتری می تواند تا 30% تغییرات را نسبت به طرح اولیه که توسط طرفین تایید شده است درخواست کند. تمامی عناصر گرافیکی و بصری نیز قبل از اجرا مورد تایید کارفرما می باشد.

کد نویسی سایت

تیم فنی وسیما آماده دریافت طرح نهایی و شروع فرآیند برنامه نویسی بر اساس آن می باشد. کدهای یک سایت مانند اسکلت یک ساختمان هستند، بنابراین ما تمام توجه و دقت خود را برای انجام بهترین و بهینه ترین کدنویسی و شامل آخرین فناوری ها و استانداردهای دنیای وب می کنیم. در سئو مکانیک از ترکیبی از HTML، CSS، JQuery و Java اسکریپت برای انجام کدنویسی استاتیک و آنچه کاربر می بیند یا با آن تعامل دارد، استفاده می کنیم. توجه اساسی سئو مکانیک و دقت بالا برای رابط کاربری کاربرپسند و بهترین UX باعث شده تا خروجی وب سایت همیشه در به روزترین و بهینه ترین حالت ممکن باشد.

بیشتر بخوانید  کتاب آموزش سئو محتوا - بازاریابی محتوا محور

علاوه بر این، برنامه نویسی سمت سرور یا پویایی وب سایت نیز به زبان PHP انجام می شود. سئو مکانیک هرگز از پلاگین یا قالب های آماده در طراحی سایت استفاده نکرده است و تمامی کدها از ابتدا توسط تیم فنی نوشته می شوند. این امر باعث شده تا سئو مکانیک به هر خط برنامه نویسی سایت تسلط کامل داشته باشد و در صورت بروز خطایی در سیستم به سرعت بتوانیم آن را شناسایی و اصلاح کنیم. سرعت سایت و کارایی خوب آن نیز از مهم ترین مواردی است که در کدنویسی مد نظر داریم.

اطلاعات اولیه سایت را وارد کنید

پس از تکمیل کدنویسی، مرحله اولیه ورود داده ها آغاز می شود. در واقع در این مرحله قصد داریم تا حدودی سایت را پلمپ کنیم و شما را با خروجی کاملا خام تنها نگذاریم. علاوه بر این، در مرحله ورود اطلاعات، برخی از اشکالات سیستم توسط سئو مکانیک قابل شناسایی و اصلاح هستند.

سایت را تست و اصلاح کنید

در مرحله بررسی و تست، نمونه فضای میزبانی تهیه شده و سایت به طور کامل در اختیار کارفرما قرار می گیرد تا به عنوان مدیر و کاربر با وی همکاری کرده و تمامی نظرات وی را به سئو مکانیک منتقل کند. در این مرحله کارفرما با توجه به اینکه تمامی مراحل طراحی و اجرا قبلا مورد تایید کارفرما قرار گرفته است ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات بیشتر در سایت را داشته باشد در صورتی که تیم فنی تشخیص دهد این تغییرات بیشتر از 15% می باشد فاکتور جداگانه جهت اعمال درخواست مورد نظر صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید  بازاریابی یا مارکتینگ چیست؟، ۹ جنبه مختلف مارکتینگ

تحویل و آموزش کار با پنل سایت

اکنون زمان انتقال دانش سئو مکانیک به کارفرما است. پس از اتمام مراحل طراحی سایت، یک جلسه 3 ساعته متشکل از مدرس سئو مکانیک و حداکثر 2 نماینده پروژه برگزار خواهد شد. در این جلسه تمامی امکانات سایت و نحوه کار با آنها توضیح داده شده و به تمامی سوالات پاسخ داده می شود. لازم به ذکر است که این آموزش بر روی صفحه ضبط شده است و فایل نهایی به صورت DVD و یا کپی بر روی فلش مموری ارائه خواهد شد.

سپس، کارفرما یک هفته فرصت دارد تا آنچه را که آموخته است در یک فضای آزمایشی با سایت عملی کند. همچنین امکان انتقال اطلاعات اصلی به سایت نمونه گیری وجود دارد. پس از اتمام کار و تایید کارفرما، در مدت یک هفته، محل ساخت به طور کامل در املاک اصلی راه اندازی شده و پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *