لینک غیر طبیعی چیست؟ آموزش روش صحیح تبلیغات در اینترنت

در مقالات قبلی سئو مکانیک به اثرات منفی خرید بک لینک و تبلیغات متنی به خصوص بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن 2 اشاره شده است، همچنین راه های دریافت بک لینک رایگان مانند نوشتن پست مهمان و کار در انجمن های تخصصی را بررسی کردیم. بک لینک های غیر طبیعی و بدافزارها معمولا زمان و هزینه زیادی را برای مدیران وب سایت تلف می کنند و باعث سردرگمی آنها در تبلیغات و سئو می شوند. اگر امروز می خواهید یک لینک جدید برای سایت خود ایجاد کنید، چگونه متوجه می شوید که مخرب نیست؟
در این مقاله به توصیه های خود گوگل برای ایجاد لینک و نحوه تشخیص لینک های غیرطبیعی می پردازیم. توجه داشته باشید که گوگل این بخش را ماه گذشته به روز کرد و موارد جدیدی را اضافه کرد.

لینک مخرب چیست؟

به گفته گوگل، هر لینکی که با هدف افزایش رتبه صفحه سایت یا بهبود رتبه شما در نتایج گوگل ایجاد شود، به عنوان یک لینک غیرطبیعی شناخته می شود و برخلاف دستورالعمل ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک هایی به و از سایت می باشد.

تعریف گوگل از لینک های غیر طبیعی که شما را جریمه می کند

در اینجا نمونه هایی از لینک های مخربی وجود دارد که باعث از دست دادن رتبه خود در نتایج گوگل یا دریافت جریمه سایت می شوند:

  • خرید و فروش بک لینک به منظور افزایش رتبه صفحه که شامل پرداخت هزینه لینک متنی، لینک در محتوا و نوشتن، ارائه خدمات یا ارسال محصولات برای نوشتن مقاله و توضیحات در مورد آنها به منظور دریافت بک لینک می باشد.
  • تبادل لینک که به معنای تبلیغات متقابل دو سایت به منظور بهبود رتبه هر دو است، به عنوان لینک غیر طبیعی شناخته می شود.
  • نوشتن پست مهمان در چندین سایت و ارائه و انتشار محتوایی که شامل بک لینک با انکر تکست یکسان است.
  • از نرم افزار یا خدمات خودکار برای ایجاد بک لینک به سایت خود استفاده کنید.
  • دایرکتوری های وب کم ارزش و سایت های اشتراک گذاری لینک.
  • قرار دادن پیوندها در ابزارهای مشترک بین سایت ها، مانند سیستم های تبلیغات عمومی که در تعداد زیادی سایت یا وبلاگ به طور همزمان نمایش داده می شوند، نیز نمونه ای از پیوندهای غیر طبیعی است.
  • قرار دادن لینک در فوتر بسیاری از وب سایت ها مانند امضای طراحان وب است.
  • نظرات هرزنامه در وبلاگ ها و انجمن ها با پیوند یا نشان دادن امضای شما مانند “ممنونم عالی بود”.
بیشتر بخوانید  Meta Tag هایی که برای گوگل قابل درک هستند و بر سئو سایت تاثیرگذارند

تبلیغات با لینک طبیعی

توجه داشته باشید که تمامی نکات فوق به معنای ممنوعیت تبلیغات از نظر گوگل نیست و می توانید بدون ایجاد لینک های مخرب و با قصد جذب بازدید کننده و مشتری در اینترنت تبلیغ کنید. دو راه اساسی توسط گوگل برای جلوگیری از لینک سازی غیر طبیعی و جریمه های احتمالی ارائه شده است.
1- در تبلیغات از لینک های بدون فالو استفاده کنید
2- لینک صفحات داخلی سایت یا صفحاتی که توسط فایل robots.txt از چشم ربات های گوگل پنهان شده و ایندکس نشده اند.
بهترین راه برای تشویق سایر وب سایت ها به بک لینک دادن به شما، تولید و انتشار محتوای اختصاصی و مفید است که باعث محبوبیت شما در اینترنت و معرفی توسط کاربران به دیگران شود. بک لینک به عنوان رای برای کیفیت محتوای شما شناخته می شود و هر چه محتوای سایت شما مفیدتر باشد، افراد بیشتری تشویق می شوند تا آن را به دیگران توصیه کنند.
علاوه بر این، گوگل ابزاری را برای کاربران فراهم کرده است تا سایت‌هایی را که خرید و فروش لینک‌ها را انجام می‌دهند، به نمایش بگذارد و به بهبود کیفیت نتایج جستجو و شناسایی بک لینک‌های غیرعادی کمک کند.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *