لوگوی گوگل تغییر کرد

گوگل پس از رونمایی از تغییرات بزرگ خود و راه اندازی آلفابت به عنوان شرکت مادر، لوگوی خود را دوباره طراحی کرد. از سال 1998 تغییرات زیادی در حروف و نوع فونت لوگوی گوگل ایجاد شده است، اما بزرگترین تغییرات عمده در سال 1999 اتفاق افتاد، از آن زمان لوگوی گوگل صاف تر شد و این تغییرات در به روز رسانی سال 2015 به اوج خود رسید.

لوگوی جدید گوگل شامل حروفی مانند لوگوی قبلی است، اما فونت حروف به sans-serif تغییر یافته است. لوگوی گوگل بسیار مدرن تر و پویاتر از لوگوی قبلی است و رنگ های آن بسیار ملایم است. حروف لوگوی جدید گوگل خواناتر است و در راستای یکی از اهداف ساندار پیچای که ارائه اینترنت به مناطق دوردست است، سرعت نمایش لوگو فوق العاده سریع است. شباهت های زیادی بین طراحی جدید و طراحی لوگوی شرکت آلفابت وجود دارد.

علاوه بر تغییرات لوگوی گوگل، اگر به گوشه سمت چپ مرورگر گوگل کروم خود نگاه کنید، متوجه می شوید که حرف g به G تبدیل شده است که شامل 4 رنگ آبی، قرمز، زرد و سبز است. گوگل اعلام کرده است که از این پس این طراحی جدید در تمامی محصولات گوگل قابل مشاهده خواهد بود. تغییرات اخیر در سایر محصولات گوگل مانند گوگل پلاس نیز با حروف G قابل مشاهده است.

علاوه بر این، تغییراتی در ظاهر صفحه و نوار جستجوی گوگل ایجاد شده است که نشان از استفاده بیشتر از چهار رنگ اصلی گوگل و سادگی بیشتر در ارائه عناصر گرافیکی دارد. رنگ ها کمی ملایم تر هستند و فضای جستجو کمی بازتر است.

بیشتر بخوانید  افزایش شانس سایت های کوچک برای رقابت در سئو توسط گوگل

چرا گوگل لوگوی خود را تغییر داد؟

گوگل با اشاره به اینکه امروزه فناوری بخش مهمی از زندگی مردم است، یادآور شد که گوگل نقش مهمی در زندگی مردم دارد و افراد مختلف از گوگل برای دسترسی به فناوری های وب استفاده می کنند. با توجه به اینکه گوگل اکنون مجموعه بزرگی از سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و خدمات را ارائه می‌دهد، لوگوی جدید با این هدف طراحی شده است که برای همه دستگاه‌های گوگل، حتی در کوچک‌ترین صفحه‌نمایش، مناسب باشد.

نظر شما در مورد تغییرات لوگوی گوگل چیست؟ آیا فکر می کنید گوگل با این طراحی اهداف بزرگی دارد و این طراحی یک تغییر تکاملی بزرگ است؟


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *