افزایش شانس سایت های کوچک برای رقابت در سئو توسط گوگل

سوال بزرگ در زمینه سئو همیشه این بوده است که آیا سایت های کوچک و تازه راه اندازی شده شانس رقابت با سایت های بزرگ و قدیمی برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج گوگل را دارند یا خیر؟ می توان گفت که کمتر از 30 درصد متخصصان سئو به سایت های کوچک در رقابت با سایت های بزرگ فرصت می دهند.
دیروز، 6 سپتامبر، مت کاتز، مدیر ضد هرزنامه گوگل، فرمی طراحی کرد و از شما پرسید که کدام سایت کوچک به نظر شما برای گوگل خوب نبوده و باید جایگاه بهتری در نتایج گوگل داشته باشد. همچنین می توانید با مراجعه به فرم نظرسنجی وب سایت کوچک، سایت خود را معرفی کنید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید جایگاه بهتری در نتایج گوگل دارید.
البته گوگل نیز اعلام کرده است که پرکردن این فرم تاثیر مستقیمی بر رتبه گوگل نخواهد داشت و تنها برای اطلاع رسانی به گوگل و ارتباط با کاربران استفاده خواهد شد. اما این اتفاق کوچک می تواند نوید روزهای بهتری را برای تازه واردان و سایت های کوچک بدهد. سایت هایی که هیچ امیدی به رقابت با بزرگترین های حوزه خود نداشتند.
گوگل هر روز بیش از گذشته به محتوای سایت توجه می کند و به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور صفحات سایت شخصیت مستقلی داشته باشند و به تنهایی در رتبه بندی گوگل به رقابت بپردازند. این بدان معنی است که سایر محتواها و عملکردهای یک سایت بر رتبه هر صفحه تأثیر نمی گذارد. البته این نکته فقط حدس و احتمال است و در هیچ یک از منابع رسمی به آن اشاره نشده است.

بیشتر بخوانید  طراحی سایت رستوران و 7 نکته اساسی برای بهبود آن


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *