طراحی سایت رستوران و 7 نکته اساسی برای بهبود آن

برای طراحی یک وب سایت مناسب و کاربردی از دید مشتریان باید خود را جای آنها بگذارید، در طراحی سایت رستوران به چه نکاتی باید توجه کرد؟ چرا مردم به رستوران می روند؟ واضح است؛ برای غذا خوردن خوب در محیطی آرامش بخش و اوقات خوشی با دوستان. با در نظر گرفتن این نکات و استفاده از آنها در طراحی سایت رستوران می توانید تاثیر بالای حضور اینترنتی را در این کسب و کار مشاهده کنید.
با رعایت اصول صحیح طراحی سایت رستوران، مشتریان می توانند با منو، محیط رستوران، سبک کار و خدمات ارائه شده در آن آشنا شوند. جدای از این عناصر، از جمله امکان سفارش آنلاین و رزرو میز در طراحی سایت رستوران، شانس شما را برای جذب مشتری بیشتر افزایش می دهد.
به همین منظور در این مقاله قصد داریم شما را با ۷ نکته اساسی در طراحی سایت رستوران و فست فود آشنا کنیم تا حداکثر کارایی را برای شما به ارمغان بیاورد.


1- آشنایی با مشتریان رستوران

در اولین قدم از طراحی وب سایت رستوران خود، باید مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید. اگر یک دانشگاه یا یک مرکز آموزشی در نزدیکی کافه یا رستوران شما قرار دارد، بیشتر مشتریان شما دانشجویان و جوانان خواهند بود یا اگر در نزدیکی یک پاساژ یا مرکز خرید قرار دارید، باید به جلسات کاری و محیط رسمی در طراحی وب سایت رستوران خود توجه ویژه ای داشته باشید. دقت موقعیت جغرافیایی و گروه سنی مشتریان نقش مهمی در بینش مشتری خواهد داشت.
پس از آشنایی با مشتریان، نوبت به طراحی وب سایت رستوران می رسد. در این مرحله ظاهر سایت را مطابق با سلیقه مشتریان طراحی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  تغییرات در صفحه نتایج گوگل - سئومکانیک

2- سادگی در طراحی سایت رستوران

وب سایت هر رستوران یا فست فود باید شامل صفحات اصلی و مهم مانند صفحه اصلی، منو، درباره ما و فرم تماس باشد. وجود هر یک از این صفحات در طراحی سایت رستوران اهمیت ویژه ای خواهد داشت و بدون هر کدام سایت شما ناقص خواهد بود. همچنین می توانید یک صفحه جداگانه برای ثبت نظرات و تجربیات مشتریان در مورد رستوران خود قرار دهید تا افرادی که رستوران شما را کشف می کنند بتوانند دید بهتری از آن داشته باشند.
همچنین سعی کنید در طراحی سایت رستوران یا کافه تا حد امکان ساده باشید و صفحات غیر ضروری و بیهوده را حذف کنید زیرا بازدیدکنندگان پس از مشاهده حداکثر سه صفحه از سایت شما در صورتی که به خواسته خود نرسند سایت شما را ترک خواهند کرد.

3- ترکیب رنگ ها

اگر توجه کرده باشید معمولا در طراحی سایت رستوران از چهار رنگ اصلی استفاده می شود که شامل قهوه ای، سفید، قرمز و مشکی می شود. البته موارد دیگری را می بینید که از ترکیب رنگ متفاوتی استفاده می کنند اما انتخاب این چهار رنگ دلیل خاصی داشت.
رنگ قهوه ای نشان دهنده قابلیت اطمینان، ثبات و احترام به سنت است، رنگ سفید حس تازگی، خلوص و آزادی را به بیننده منتقل می کند. استفاده از رنگ مشکی در طراحی وب حسی مرموز را منتقل می کند و قدرت خلاقیت شما را نشان می دهد همچنین عکاسی از مواد غذایی صنعتی با پس زمینه مشکی جلوه بیشتری خواهد داشت. و در نهایت رنگ قرمز پرکاربردترین رنگ در طراحی سایت رستوران و فضای داخلی رستوران فست فود است و باعث ایجاد شور و اشتیاق در افراد می شود. (عکس به سایت لینک داده شده است برگر حیاط خلوت)

استفاده از رنگ مشکی در طراحی سایت رستوران

4- فرم تماس

طراحی وب سایت رستوران شما باید شامل یک فرم تماس یا فرم ثبت نام کاربردی و آسان باشد. قرار دادن شماره تماس و آدرس به تنهایی برای یک رستوران کافی نیست و قرار دادن فرم تماس به بازدیدکننده این امکان را می دهد که به طور خاص در یک منطقه خاص با شما تماس بگیرد. (عکس به سایت لینک داده شده است Cannolificio Mongibello)

صفحه تماس با ما در طراحی سایت رستوران

همچنین فراموش نکنید که نقشه و طرحی از موقعیت رستوران را در صفحه تماس قرار دهید تا مشتریان به راحتی مکان شما را پیدا کنند و از سوالات مکرر در مورد آدرس و جای پارک خلاص شوند.

بیشتر بخوانید  اهمیت طراحی سایت شرکتی - آژانس خلاقیت سئو مکانیک

5- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

سایت ها و شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید اخبار و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و در نتیجه افراد بیشتری را به رستوران خود معرفی کنید. طراحی سایت رستوران باید به گونه ای باشد که امکان ایجاد و شکل دادن به این ارتباطات وجود داشته باشد. ارتباط با مشتریان و ایجاد حس دوستی در آنها می تواند مشتریان دائمی و وفاداری را برای شما به ارمغان بیاورد.

6- طراحی سایت رستوران با تصاویر مناسب

در فضای اینترنت مهمترین هدف جلب توجه بازدیدکنندگان و ترغیب آنها به دسترسی بیشتر به صفحات دلخواه است. بنابراین طراحی سایت رستوران باید جذابیت بصری مناسبی داشته باشد. استفاده از یک تصویر پس زمینه بزرگ بهترین انتخاب برای وب سایت رستوران است. (عکس به سایت لینک داده شده است اغذیه فروشی آسان)

از تصاویر مناسب استفاده کنید

همچنین می توانید تصاویر با کیفیت و حرفه ای را به صفحه منوی رستوران اضافه کنید و نحوه سرو و چیدمان غذا را به مشتریان نشان دهید. استفاده از عکاسی حرفه ای از غذا در طراحی سایت رستوران می تواند هیجان زیادی برای بازدید حضوری از سایت ایجاد کند.
در پایان نمایش تصاویری از محیط رستوران و دکوراسیون داخلی کافه یکی از راه های جذب مشتری و ترغیب آنها به بازدید حضوری خواهد بود.

7- خلاقیت برای صفحه درباره ما

طراحی سایت رستوران با هدف ایجاد تفاوت بین شما و رقبایتان انجام شده است و خلاقیت در صفحه درباره ما به همراه اطلاعات تکمیلی می تواند این تمایز را برای شما تضمین کند. سرآشپز، کارکنان و تیم مدیریت رستوران را به مردم معرفی کنید و اجازه دهید آنها احساس دوستانه و صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند. (عکس به سایت لینک داده شده است حاشیه، غیرمتمرکز)

صفحه درباره ما در طراحی سایت رستوران

نگاه مردم به صفحات وب با نگاه کتاب ها و مجلات متفاوت است، چشم ها در اینترنت عبارات کلیدی و مهم را جستجو می کنند و اطلاعات اضافی را دنبال نمی کنند. بنابراین، با برجسته کردن مطالب مهم تر مانند وظایف شغلی هر کارمند یا رزومه سرآشپز، می توانید به بیننده نشان دهید که چه چیزی برای شما مهم است.

بیشتر بخوانید  طراحی کارت ویزیت - 7 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت

نتیجه

ممکن است تمام نکات بالا را در طراحی سایت رستوران خود رعایت کرده باشید و به نظر شما بدیهی باشد، اما با بررسی مجدد هر یک از این بخش ها و بررسی عملکرد سایت، متوجه چند مشکل در این قسمت خواهید شد. رعایت نکات ظریف و به حداقل رساندن خطاها ممکن است قیمت طراحی وب سایت شما را افزایش دهد، اما اثربخشی آن را افزایش می دهد و به مجموعه شما اعتبار می بخشد.

بیشتر بخوانید: تبلیغات متنی هدفمند جدید پنگوئن


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *