فرم ثبت نام و اصول طراحی آن متناسب با سایت

شاید فکر کنید که اگر مشتری واقعاً به خدمات یا محصولات شما علاقه مند باشد، فرم ثبت نام را پر می کند، پس چرا وقت خود را برای طراحی یک فرم ثبت نام اولیه تلف کنید؟ در واقع فرم ثبت نام نقش حیاتی در موفقیت بازاریابی شما خواهد داشت، هر شرکتی هدف و مشتری خاص خود را دارد، پس از اصولی که در زیر معرفی می کنیم در فرم ثبت نام سایت خود استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را برای شما داشته باشد.

طول فرم ثبت نام

استاندارد خاصی برای طول فرم ثبت نام ارائه نشده است، اما اکثر کارشناسان بازاریابی معتقدند که نباید بیش از 3 یا 4 سوال داشته باشد. از یک طرف، مختصر بودن آن مفید خواهد بود، اما از طرف دیگر، سوالات کم در مورد فرم های ثبت نام یا خرید می تواند باعث افزایش اسپم یا مشتریان جعلی در سایت شما شود. افزایش تعداد فیلدها از 7 به 10، شما را با مشتریان واقعی آشنا می کند، اما از طرف دیگر، شما در معرض خطر از دست دادن مشتریان بالقوه ای هستید که زمان زیادی برای پر کردن فرم ثبت نام شما ندارند. همچنین عموماً در دنیای مجازی افراد علاقه ای به افشای اطلاعات شخصی خود ندارند و طولانی بودن فرم ثبت نام باعث می شود احساس بدرفتاری با آنها شود.

اگر باید از فرم ثبت نام طولانی استفاده کنید، آن را در دو صفحه طراحی کنید و بیشتر سوالات اساسی را در قسمت اول بپرسید. گنجاندن فیلدهای غیر اجباری شانس شما را برای جذب مشتری افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  گزارش اسپم به گوگل (آموزش و نحوه گزارش تخلف سایت به گوگل)- سئو مکانیک

ایجاد اعتماد کاربر

فرم ثبت نام در سایت وسیله ای برای ارتباط مشتریان با شما خواهد بود، بنابراین طراحی هر قسمت از آن با شناخت کافی از کاربران هدف و انتظارات شما از آنها، استفاده از عبارات مناسب و تشویق ثبت نام در قسمت های مختلف سایت، روش های مناسبی برای افزایش تعداد مشتریانی است که فرم ثبت نام را در سایت تکمیل می کنند.

  • رنگ دکمه بازگشت به فرم ثبت نام در سایت بسیار مهم است و معمولا برای این کار از سبز، نارنجی و آبی استفاده می شود اما بهتر است رنگ آن با رنگ های استفاده شده در سایت متضاد باشد.
  • متن استفاده شده در دکمه فرم ثبت نام باید برای کاربران روشن کند که چه چیزی را به آنها ارائه می دهد.
  • در بالای فرم ثبت نام، عنوان مناسبی را قرار دهید که هدف شما از دریافت اطلاعات مشتری و آنچه را که در اختیار آنها قرار می دهید را نشان دهد. به عنوان مثال، «دریافت خبرنامه وبلاگ ماهانه سایت» یا «برای دانلود فایل ها و دسترسی به لینک ها ثبت نام کنید».
  • در بخشی از فرم ثبت نام خود، مشخص کنید که از اطلاعات شخصی افراد استفاده نخواهید کرد و آن اطلاعات را نمی فروشید. ایجاد اعتماد کاربران باعث افزایش تعداد فرم های ثبت نام تکمیل شده در هر ماه می شود.

محل فرم ثبت نام

اکثر سایت ها برای عضویت سریع یک فرم ثبت نام کوتاه در کنار سایت قرار می دهند که بسیار هم موثر است، البته اگر در قسمت بالای سایت (یعنی فضایی که بیننده در نگاه اول و بدون اسکرول می بیند) باشد، در اولین ثانیه های حضور در سایت، بازدیدکنندگان به سرعت صفحه شما را بررسی می کنند و مطالعات مسیر چشم آنها را مشخص کرده است (مطالعه ردیابی چشم).

بیشتر بخوانید  تفاوت طراحی رابطه کاربری با تجربه کاربری چیست؟ | تفاوت UI و UX در چیست؟ - سئومکانیک

برای سایت های ایرانی اگر فرم ثبت نام در سمت چپ باشد احتمال پرکردن آن توسط کاربران بیشتر از سمت راست سایت است. البته این مشکل برای سایت های مختلف متفاوت است. شما می توانید با آزمون و خطا به نتیجه دلخواه برای سایت خود برسید.

اگر به جای فرم ثبت نام از فرم تماس در سایت استفاده می کنید، می توانید یک صفحه جداگانه در نظر بگیرید و اطلاعات تماس خود مانند شماره تماس، آدرس و نقشه گوگل را در آنجا قرار دهید.

فرم تماس به جای فرم ثبت نام

یادداشت های اضافی

  • اگر عنوان و فیلد تراز باشند، فرم ثبت نام شما کوتاهتر ظاهر می شود.
  • از تصاویر، منوهای کشویی و تنظیمات از پیش تعیین شده در فرم های خود استفاده نکنید.
  • شماره تماس یا قسمت آدرس را در فرم ثبت نام قرار ندهید مگر اینکه واقعاً به آن نیاز دارید

بیشتر بخوانید: پس زمینه تیره


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *