سئو تضمینی – کاری قابل انجام یا یک شعار؟ | ۵ نکته برای تشخیص سئوکار غیر متخصص

سوالاتی که متخصصان سئو معمولا با آن روبرو هستند این است: آیا سئو تضمینی دارید؟ یا تضمین شما برای رسیدن به رتبه برتر گوگل چیست؟ در حالی که شرکت های معروف و حرفه ای در سراسر دنیا سئوی تضمینی به مشتریان خود ارائه نمی دهند و در تبلیغات خود به آن اشاره نمی کنند. در این مقاله به 5 دلیل اصلی که چرا ارائه سئوی تضمینی یک اشتباه بزرگ است، خواهیم پرداخت.

سئو یک راه تضمینی برای جذب مشتری است


1. سئوی تضمینی ذهنیت بدی را به همراه دارد

به مدت شش سال که سئو به صورت حرفه ای انجام می شود، شعار سئو تضمینی همواره مشوقی برای جذب مشتری بوده و در بسیاری از موارد نتیجه خوبی نداشته است. به همین دلیل اصطلاح سئوی تضمینی مفهوم خود را از دست داده و ناخودآگاه باعث ایجاد تردید و نگرانی در بین مشتریان خواهد شد.

گاهی اوقات در اینترنت با تبلیغاتی مواجه می شویم که سئوی تضمینی را در مدت زمان کوتاهی مثلا یک ماهه و قرار گرفتن در رتبه اول گوگل ارائه می دهند. در حالی که در پشت صحنه این سئو تضمینی شرایط خاصی وجود دارد و آنچه در عمل ارائه می شود با درخواست مشتری بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال سئوی تضمین شده برای تعداد 20 کلمه کلیدی و رتبه اول گوگل برای هر یک از آنها روی کلمات ارائه شده توسط شرکت است که تا اینجا منطقی و صحیح است اما باید سطح رقابت و انتظار گوگل را در ورودی کلمه مورد نظر بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  تکنیک Infinite Scrolling در طراحی سایت - بررسی معایب و مزایا

2. گوگل در مورد سئوی تضمینی هشدار می دهد

طبق توضیحات گوگل در مورد بازاریابی موتورهای جستجو، هیچ سایتی نمی تواند رتبه برتر گوگل را تضمین کند:

هیچ کس نمی تواند رتبه 1 در گوگل را تضمین کند.

نکته دیگری که از این جمله می توان برداشت کرد عدم ارتباط گوگل و شرکت های سئو است. در واقع گوگل به شما می گوید که هیچ همکاری و نمایندگی مستقیمی با هیچ شرکتی برای فعالیت در زمینه سئو ندارد و کاربران نباید فریب سئوی تضمینی با تکیه بر نمایندگی یا ارتباط با گوگل را بخورند. به عبارت دیگر با شنیدن سئوی تضمینی انتخاب آسانی خواهید داشت زیرا مطمئن خواهید بود که همکاری با این شرکت کار درستی نیست.

3. رتبه بندی گوگل منحصر به فرد نیست

به عنوان مثال اگر به دنبال سئوی تضمینی در تهران هستید، نتایج صفحه اول و رتبه آنها با آنچه در اصفهان نشان داده شده است متفاوت است. علاوه بر این، ورود به حساب Google شما بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، زیرا سابقه جستجوی قبلی و صفحاتی که بازدید کرده اید بر نتایج شما تأثیر می گذارد. همچنین پس از آپدیت الگوریتم گوگل کبوتر، تفاوت رتبه سایت ها در صفحه نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر افزایش یافت.

بنابراین، با توجه به تاثیر موقعیت مکانی شما، حساب گوگل شما و صفحات بازدید شده در نتایج گوگل، سئو تضمینی غیرمنطقی و اشتباه به نظر می رسد.

4. رتبه به تنهایی کافی نیست

رتبه بندی خوب برای چند کلمه کلیدی به معنای بازدید و مشارکت گوگل نیست و سئوی تضمین شده برای کلمات کلیدی نیاز به تحقیق دقیق و کامل کلمات دارد. علاوه بر این، ورودی بازدیدکننده اولین قدم و در نهایت رضایت بازدیدکننده از محتوا و محیط سایت شما است که منجر به ارتباط بهتر و حضور بیشتر در صفحه می شود. به همین دلیل موفقیت استراتژی شما مستلزم وجود پتانسیل لازم در سایت است زیرا ممکن است به رتبه اول برسید اما به دلیل نارضایتی بازدیدکنندگان و خروج سریع آنها در رتبه های پایین سقوط کنید.

بیشتر بخوانید  سئوی انجمن و تالار گفتگو، مدیران ناآگاه Forum های ایرانی

اگر سایتی تجربه کاربری (UX) ضعیفی داشته باشد (نرخ پرش بالا، میانگین زمان حضور در سایت و غیره)، هیچ روشی نمی تواند رتبه سایت در گوگل را در طولانی مدت بهبود بخشد. همه اینها سئو تضمینی را به عنوان یک شعار حفظ می کند.

5. چیزی را که ندارید تضمین کنید

برای سئوی تضمینی یا ضمانت چیز دیگری باید تمام شرایط و فاکتورهای آن را کنترل کنید در حالی که برای سئو مهم ترین عامل سیاست و الگوریتم گوگل است و امکان تغییرات و آپدیت های جدید در هر لحظه بسیار زیاد است. شرکت های سئو تنها می توانند اصول و ترفندهای روزانه را در محتوا و ساختار سایت شما رعایت کنند و ترافیک ورودی گوگل را تا 30 درصد یا بیشتر افزایش دهند.

تعریف درست سئو تضمینی

متخصص شما باید اطمینان حاصل کند که شما درک خوبی از علم سئو مدرن و آخرین تغییرات الگوریتم گوگل دارید. پیشنهادات او نباید مغایر با اصول سئو باشد و نباید باعث جریمه شدن شما توسط گوگل شود. سئوی تضمینی صداقت و کیفیت کار و گرفتن بهترین نتیجه با امکانات موجود است. بهترین راه برای دریافت خدمات سئو این است که خود را در زمینه آموزش سئو، مقالات و دوره های حرفه ای صرف کنید تا توضیحات کارشناس را به طور کامل تحلیل کنید.


نظر 1

نوشتتون عالی بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *