خرید دامنه رنک دار برای سئو مفید است؟ شرایط انتخاب دامنه

زمانی که قصد خرید دامنه جدید و راه اندازی سایت را دارید، باید به تاریخچه آن دامنه توجه زیادی داشته باشید. مطمئناً با تبلیغاتی مانند خرید دامنه با رتبه 2 یا 3 گوگل مواجه خواهید شد که قیمت آن بسیار بالاتر از دامنه معمولی است. اما آیا داشتن رتبه بندی و بک لینک مناسب برای یک دامنه می تواند عامل موفقیت شما باشد؟ قطعا نه.
اگر قصد اجاره یک فروشگاه را دارید، اولین سوالی که احتمالاً از صاحب فروشگاه خواهید پرسید این است که قبلاً چه کاری در آنجا انجام شده است یا معمولاً فروشگاه های اطراف آن در چه منطقه ای فعالیت می کنند. راه اندازی یک فروشگاه پوشاک در بازار آهن ممکن است ایده خوبی برای کسب و کار شما نباشد. می توانید از همین مثال استفاده کنید خرید دامنه های طبقه بندی شده یا از دست دوم استفاده کنید. داشتن لینک های زیاد نکته مثبتی محسوب می شود، اما آیا ارتباطی بین سایت های لینک دهنده و زمینه کاری مورد نظر شما وجود دارد؟ دامنه های قدیمی می توانند پیشرفت شما را سرعت بخشند، ناکارآمد باشند یا حتی مانعی برای شما ایجاد کنند.

Matt Cutts به عنوان مدیر ضد هرزنامه گوگل به یکی از کاربران در انجمن وب مستر گوگل در مورد دامنه های رتبه بندی شده قدیمی و تاثیر آنها بر سئو پاسخ داد.

در یک پاسخ کوتاه می توان گفت که کاملا به دامنه بستگی دارد. اگر دامنه مورد نظر شما از سال 2011 استفاده نشده است، مطمئناً هیچ جریمه یا جریمه دستی توسط الگوریتم های گوگل وجود ندارد.
هنگامی که دامنه استفاده شده ای را خریداری می کنید و با کلاهبرداری مواجه می شوید، به این معنی است که شخصی قبلاً فعالیتی علیه خط مشی های Google انجام داده یا آن را اسپم کرده است.

سخنرانی مت کاتز کوتاه اما مفید است زیرا او به شما گوش می دهد که خرید دامنه رتبه بندی شده می تواند با رتبه بندی جریمه های خاص خود را داشته باشد. نظر شخصی من این است که اگر دامنه خاصی متعلق به صاحب آن باشد و به درستی طبقه بندی شده باشد، قطعاً در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه می دهد و هیچکس حاضر نیست زحمات خود را در قالب یک دامنه بفروشد. توجه داشته باشید که سوال خرید سایت کار با محتوا کاملا متفاوت است و باید از چند جنبه مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  آموزش نصب افزونه در وردپرس - سئو مکانیک

شرایط خرید دامنه طبقه بندی شده

اگر بنا به دلایلی اصرار دارید که روی یک دامنه قدیمی کار کنید یا یک دامنه طبقه بندی شده بخرید، بهترین کار این است که یک حساب وب مستر گوگل برای آن ایجاد کنید و در قسمت اقدامات دستی بررسی کنید که جریمه نشده باشد. اگر دامنه ای به صورت دستی توسط گوگل جریمه شده باشد، به احتمال زیاد توسط سایر الگوریتم های گوگل نیز مورد توجه قرار گرفته است.
در مرحله دوم، لینک های ورودی به سایت و زمینه کاری سایت های ارجاع دهنده را بررسی کنید و ببینید چقدر ارزشمند و قابل اعتماد هستند. آیا سایت های مورد نظر مربوط به حوزه کاری شما هستند یا فقط مجموعه ای از وبلاگ ها و دایرکتوری ها هستند؟ اگر در حال حاضر محتوایی در دامنه رتبه بندی شده وجود دارد، کیفیت آن و جایگاه کلمه کلیدی محتوا را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید. جستجوی نام یا آدرس سایت نیز می تواند راه دیگری برای تشخیص جریمه های گوگل باشد.

نام دامنه و شهرت یا کیفیت محتوا؟

اگر قصد دارید یک کسب و کار جدی و بلندمدت راه اندازی کنید، بهتر است همه چیز را با ذهنیتی آرام از صفر شروع کنید. خرید دامنه با رتبه کوتاه شده ایده آل به نظر می رسد، اما در عمل ممکن است خطرات و مشکلات برای شما در طولانی مدت غیرقابل جبران باشد. تکنیک های زیادی برای فریب گوگل برای بدست آوردن یک رتبه جعلی وجود دارد که برخی افراد به شما می فروشند. خودشان هم خوب می دانند که عمر این رتبه ها فقط تا آپدیت بعدی گوگل خواهد بود!

بیشتر بخوانید  ایندکس سایت | ۹ روش موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت - سئو مکانیک


اگر روی ارائه محتوای مفید و با کیفیت تمرکز کنید و وارد مسیرهای ثانویه مانند خرید بک لینک یا کپی مطالب از سایت های دیگر نشوید، ارزیابی بهتری از تاثیر آن بر عملکرد خود خواهید داشت و نقاط ضعف سایت را می شناسید. بررسی رفتار بازدیدکنندگان و شناسایی صفحات پربازدید در سایت راهنمای خوبی در تعیین ادامه و جهت محتوای سایت خواهد بود.

تجربیات شما از دامنه های مستعمل یا طبقه بندی شده را خریداری کنید با ما و سایر خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید. آیا تجربه شما در این زمینه موفقیت آمیز بوده است یا فقط پول و زمان خود را هدر داده اید؟


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *