ایندکس سایت | ۹ روش موثر برای افزایش سرعت ایندکس سایت – سئو مکانیک

سه مرحله اصلی برای موفقیت در سئو وجود دارد، ابتدا سایت شما باید توسط ربات های خزنده گوگل تایید شود، سپس صفحات شما ایندکس شده و در نهایت به عنوان نتایج جستجو به کاربران نمایش داده می شود. در گذشته در یکی از مقالات وبلاگسیما با عنوان سئو – سوالات متداول ایندکس گوگل به سوالات اساسی پاسخ دادیم و راهکارهایی برای افزایش سرعت ایندکس سایت ارائه کردیم. در این مقاله راهکارهای موجود برای بهبود ایندکس سایت را از نزدیک بررسی کرده و به شما آموزش خواهیم داد.

تمام مراحل زیر بر سرعت ایندکس شدن سایت توسط گوگل تاثیر می گذارد و شماره گذاری دلیلی برای انجام آنها نیست. ایندکس سایت شما به هر حال توسط گوگل انجام می شود (به جز تخلف)، اما علاقه این مقاله افزایش سرعت ایندکس سایت و ورودی های جدید آن است.

9 روش نمایه سازی سایت

1. حساب Google Webmaster

به منظور بهبود ایندکس سایت، مهمترین قدم برای هر سایتی نصب یک آمارگیر قوی و ایجاد یک حساب کاربری گوگل وبمستر است. سایت خود را به گوگل ارسال کنید و وضعیت ربات های گوگل را که از سایت شما بازدید می کنند نظارت کنید.

بررسی وضعیت ربات های گوگل در سایت شما

2. از Explorer مانند گوگل استفاده کنید

در حساب گوگل وبمستر خود می توانید درخواست بررسی را ثبت کنید و سایت و صفحات خاصی از آن را ایندکس کنید. این کار در خدمت معرفی صفحات جدید سایت یا صفحاتی است که اخیراً به روز شده اند.

برای ایندکس سایت به این صورت از نوار کناری و در قسمت Health بر روی گزینه Fetch as Google کلیک کنید. آدرس مورد نظر را در کادر سفید وارد کرده و روی دکمه Fetch کلیک کنید. پس از بارگیری مجدد صفحه، وضعیت به Pass تغییر می کند. در این مرحله برای ثبت نهایی دکمه ارسال به فهرست را فشار دهید.

برای ایندکس کردن سایت از Fetch as Google استفاده کنید

برای ایندکس سایت به این صورت دو امکان خواهید داشت یا خود صفحه را چک کنید یا آدرس مورد نظر را با تمامی لینک هایی که در آن قرار دارد. شما می توانید از روش دوم فقط 10 بار در ماه و روش اول 2000 بار برای ایندکس سایت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  کد QR چیست؟ آموزش و ابزار رایگان ساخت کد QR

3. نقشه سایت

نقشه سایت به عنوان یک نقشه راه برای روبات های گوگل عمل می کند و آنها را به صفحات داخلی سایت شما راهنمایی می کند. برای بهبود وضعیت ایندکس سایت، حتما نقشه سایت خود را بسازید و آن را به حساب وب مستر خود معرفی کنید.

استفاده از نقشه سایت برای بهبود ایندکس سایت

4. لینک های سایت را وارد کنید

اگر صفحاتی که به خوبی توسط گوگل ایندکس شده اند، لینک هایی به شما داشته باشند، روبات های گوگل به سرعت سایت شما را ایندکس می کنند. برای این کار باید لینک های تمیز و با کیفیتی از سایت های دیگر به صفحات خود داشته باشید (لینک های خارجی).

5.گوگل پلاس

یک حساب Google Plus ایجاد کنید و لینک وب سایت خود را در صفحه درباره قرار دهید. با توجه به اینکه پلاس یکی از خدمات اصلی گوگل است، توجه ویژه ای به آن می شود. استفاده از سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… همچنین برای بهبود ایندکس سایت توصیه می شود.

6. رعایت نکات کدنویسی

با رعایت صحیح نکات کدنویسی، می توانید ایندکس سایت خود را برای خزنده های گوگل آسان کرده و سرعت این فرآیند را افزایش دهید. برای تأیید کد HTML سایت خود، به W3.org بروید و از ابزار تأیید آن استفاده کنید. علاوه بر آن، نسبت متن به کد را در صفحات خود رعایت کنید.

7. سرعت بیشتر، شاخص بهتر

با کاهش زمان بارگذاری صفحه، سرعت ایندکس سایت به همان نسبت افزایش می یابد. برای افزایش سرعت سایت می توانید به مقاله 15 نکته اساسی برای افزایش سرعت سایت مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  7 نکته طلایی در سئو عنوان صفحه | تگ عنوان صفحه

8. لینک داخلی در سایت

سعی کنید ارتباط مناسبی بین صفحات داخلی سایت خود ایجاد کنید و بین مطالب مرتبط لینک های داخلی ایجاد کنید. این باعث می شود که خزنده های گوگل از صفحات ایندکس شده به صفحات جدید در سایت شما حرکت کنند و در نهایت سرعت ایندکس سایت را افزایش دهند.

9. مطالب تازه و مفید

سایت خود را به طور منظم به روز کنید و در فواصل زمانی معین محتوای جدیدی به آن اضافه کنید. اگر به طور منظم و در زمان های خاصی محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید یا محتوای قدیمی سایت خود را اصلاح می کنید، ربات های گوگل نیز در همان بازه های زمانی وارد سایت شما می شوند و وضعیت فهرست سایت شما را به روز می کنند. به لطف این، فاصله زمانی بین انتشار یک مقاله جدید و نمایه سازی آن توسط گوگل بسیار کاهش می یابد.

در نهایت می توانید با استفاده از کنترل پنل گوگل وبمستر خود و قسمت Indexing Status وضعیت ایندکس شدن سایت خود را مشاهده کنید و تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل را بر اساس تاریخ مشاهده کنید.

بررسی وضعیت فهرست سایت


نظر 1

خیلی جذاب متخصر و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *