بررسی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو

عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار

احتمالاً با الگوریتم های مختلف گوگل مانند پنگوئن و پاندا آشنایی دارید، اما همین چند ماه پیش الگوریتم جدیدی معرفی شد که به دلیل تاثیر کم در رتبه بندی گوگل (رتبه 1) مورد توجه کاربران و سئوکاران قرار نگرفت. زرین پر، زرین بال شرق

وقتی موضوع خاصی را جستجو می کنیم، ابتدا عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم و بر اساس نتایج نمایش داده شده، معمولاً تغییراتی در عبارت جستجو ایجاد می کنیم. به نظر می رسد گوگل نیز هنگام جستجو متوجه این رفتار کاربر شده و به آن توجه زیادی دارد.

الگوریتم های قبلی به طور ناگهانی بر رتبه سایت شما در نتایج گوگل تأثیر گذاشتند و به راحتی می توانستید تأثیر مثبت یا منفی آنها را درک کنید.

مرغ مگس خوار به طور پویا بر رتبه شما تأثیر می گذارد و پیش بینی رفتار آن بسیار دشوارتر خواهد بود.

تغییر به صورت پویا بر اساس رفتار کاربر به یک الگوریتم پیچیده و قدرتمند نیاز دارد که در اینجا به آن نمی پردازیم. در این مقاله که حاصل یک ماه بررسی مستمر، مطالعه و آزمون و خطاهای فراوان تیم سئو مکانیک است، به بررسی و تحلیل رفتار مرغ مگس خوار هنگام جستجو در گوگل می پردازیم و با ارائه مثال های قابل درک به درک بهتری از مرغ مگس خوار و نتایج ورود آنها به باغ وحش گوگل خواهیم رسید.

عنوان و توضیحات سایت را در گوگل ویرایش کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام جستجوی یک لینک خاص در سایت خود، متوجه تفاوت عنوان و توضیحات نمایش داده شده با آنچه در متا تگ ها وارد کرده اید، شده باشید. این مشکل یکی از فعالیت های مرغ مگس خوار است که به دلایل احتمالی زیر به بررسی آن می پردازیم:

بیشتر بخوانید  پیدا کردن آدرس عکس آپلود شده در وردپرس - سئو مکانیک

1- زمانی که عبارتی توسط کاربر در گوگل جستجو می شود و به نتیجه دلخواه نمی رسد، با اصلاح عبارت جستجو، نتایج جستجو بهتر می شود. در این زمان الگوریتم مرغ مگس خوار برخی از لینک ها را از نتایج جستجو حذف می کند و با تغییر عنوان و توضیحات، برخی دیگر را به کاربر نشان می دهد! زیرا ممکن است اطلاعاتی که وارد کرده اید برای کلیک کاربران مفید نباشد، اما محتوای صفحه همان هدف کاربر است.

این فرآیند مستلزم شناخت صحیح کلمات و بار معنایی هر یک از آنها توسط مرغ مگس خوار است، توضیح این بخش مستلزم بررسی دقیق تر و ارائه مقاله جداگانه است.

2- نمایش توضیحات به عبارت مورد نظر کاربر بستگی دارد. اگر عبارتی در توضیحات متای صفحه موجود نباشد، اما در محتوای آن به خوبی استفاده شود. گوگل به طور خودکار بخشی از متن حاوی عبارت مورد نظر کاربر را به عنوان توضیحات سایت شما نمایش می دهد و حتی در برخی موارد عنوان صفحه را تغییر می دهد تا توجه کاربر را جلب کند.

در واقع، الگوریتم مرغ مگس خوار به شما فرصتی دوباره داد و اگر دوباره از این شانس عبور نکنید، حتی ممکن است موقعیت خود را در آن عبارت بلندمدت از دست بدهید.

برای مثال همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید یکی از مقالات سئو مکانیک با جستجوی دو عبارت متفاوت اما مرتبط در رتبه اول گوگل قرار گرفت اما الگوریتم مرغ مگس خوار در این دو مورد متای توضیحات متفاوتی را به کاربر نشان داد.

3- پیوند موضوعی بین توضیحات، عنوان و محتوای صفحه بسیار مهم است، بسته به تراکم کلمات استفاده شده در هر صفحه، گوگل می تواند موضوع شما را به طور تقریبی حدس بزند و اگر موضوع محتوای شما با عنوان انتخابی برای آن مطابقت نداشته باشد مرغ مگس خوار برای شما تصمیم می گیرد و آن را بازنویسی می کند.

اگر سایت شما چندین بار در لیست نتایج به کاربران نمایش داده می شود، اما تعداد کلیک های روی آن با انتظارات گوگل و موقعیت شما مطابقت ندارد، الگوریتم مرغ مگس خوار سعی می کند با تغییر توضیحات و عنوان صفحه، شانس شما را برای جذب کاربر افزایش دهد.

نتیجه این است که اصلاح عنوان و توضیحات توسط گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار به منظور بهبود وضعیت شما و کمک به جذب بازدیدکنندگان بیشتر و بهبود نتایج گوگل انجام شده است. اگر این اتفاق اغلب در صفحات سایت شما می افتد، باید نحوه نوشتن عنوان و توضیحات را به طور جدی بررسی کنید.

بیشتر بخوانید  اینترنت اشیاء یا (IOT ) چیست؟ معایب و مزایای iot چیست؟ - سئو مکانیک

نگاه مرغ مگس خوار به رفتار کاربر

یکی دیگر از فعالیت های الگوریتم مرغ مگس خوار بررسی و تحلیل رفتار کاربران در هنگام مشاهده لیست نتایج گوگل در یک عبارت خاص است. به عنوان مثال، اگر سایت شما در نتایج گوگل برای عبارت «جام جهانی» رتبه سوم را کسب کند، اما درصد بالایی از کاربران آن نتیجه را به رتبه اول و دوم ترجیح دهند، موقعیت شما به مرور زمان بهبود خواهد یافت.

انسان ها آخرین فناوری گوگل هستند! مرغ مگس خوار انسان را برتر از روبات های گوگل می داند.

رند فیشکین، موسس و مدیر MOZ، یکی از شناخته شده ترین افراد در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت در جهان است. رند در راه اندازی سیستمی جدید قصد دارد به صورت آزمایشی تاثیر رفتار کاربر بر نتایج گوگل را بررسی کند و به همین منظور در آخرین آزمایش خود از دنبال کنندگان توییتر خود خواسته است که عبارت imec lab را در گوگل جستجو کنند و بر روی نتیجه هفتم که به وبلاگ او لینک شده است کلیک کنند.

با آزمایش تجزیه و تحلیل رفتار کاربر بر روی نتایج زرین پر، زرین بال، 228 نفر شرکت کردند و در مدت کوتاهی تنها در دو ساعت روی لینک مورد نظر کلیک کردند! موقعیت صفحه مورد نظر از رتبه هفتم به رتبه اول تغییر کرده است.

اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار انسان ها را به ربات های خود ترجیح می دهند، در حالی که بسیاری از افراد هنگام جستجوی یک عبارت خاص، جایگاه هفتم را به جایگاه اول ترجیح می دهند، بنابراین این رتبه بندی باید تغییر کند. توجه داشته باشید که این تست با جامعه بزرگی از نقاط مختلف دنیا انجام شده و کلیک مداوم شما بر روی لینک سایت نمی تواند چنین نتیجه ای را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  مستند داستان گرافیک، تاریخچه ای از طراحی - دانلود رایگان

اگر این کار را انجام دهید، اتفاق عجیب دیگری رخ می دهد که پیچیدگی این الگوریتم هوشمندانه را نیز نشان می دهد، حذف موقت سایت شما از نتایج گوگل!

برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله، به این دو عنصر اکتفا می کنیم. اگر به این اطلاعات علاقه مند و علاقه مند هستید به ما اطلاع دهید تا در مقاله ای دیگر ویژگی های دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کنیم، حداقل می توانیم به 3 رفتار مهم دیگر اشاره کنیم.

آیا تجربه های مشابهی داشته اید؟ یا هنگام جستجو در گوگل به چنین چیزی برخورد کردید؟ نظرات خود را در مورد مرغ مگس خوار و الگوریتم های جدید گوگل در این صفحه بیان کنید تا در مورد آنها بحث کنیم.


نظر 1

ممنونم بابت مطلب قشنگتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *